Ο Δημήτρης Πρωτογεράκης και ο Γιάννης Διαμαντής σε μια σκηνή από την παράσταση που έχει θέμα τις αντιδράσεις των θεατών όταν πάνε θέατρο
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρεί να μας εκπλήξει ο Γρηγόρης Χατζάκης. Ο μόλις 25 ετών σκηνοθέτης το έχει καταφέρει αρκετές φορές. Η αρχή έγινε το 2006 όταν ανέβασε τα «Φτερά του έρωτα» του Βιμ Βέντερς μέσα σε αστικό λεωφορείο. Εξαιρετική χαρακτηρίστηκε η ιδέα του να ανεβάσει στο Μουσείο Μπενάκη το «Αγνωστο αριστούργημα» του Ονορέ ντε Μπαλζάκ. Ενώ το καλοκαίρι παραστάσεις του φιλοξενήθηκαν στο Τροχόσπιτο του Φεστιβάλ Αθηνών («Ιστορία ενός ανθρώπου» του Κάσπαρ Χάουζερ) και στις ράγες του τρένου της οδού Κωνσταντινουπόλεως («Προς κατεδάφιση» του Τένεσι Ουίλιαμς).Αυτό τον χειμώνα, πάντως, διάλεξε έναν καθαρά θεατρικό χώρο, τη σκηνή Νέα Χώρα του Θεάτρου Χώρα. Αντέστρεψε, όμως, τις συνήθεις συμβάσεις, βάζοντας τους ηθοποιούς στις θέσεις των θεατών. Η παράσταση «Τα λέμε στο διάλειμμα» δίνει απάντηση στο ερώτημα «τι σκέφτονται και λένε οι θεατές στη διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης;» και βάζει το κοινό στην ευχάριστη θέση να αντικρίσει τον ίδιο του τον εαυτό! Η κωμωδία, που έγραψε μαζί με τον Βύρωνα Ταμπάσκο, είναι εμφανώς εμπνευσμένη από τις θεατρόφιλες συζητήσεις. Σταδιακά, όμως, εξελίσσεται σε ένα σουρεαλιστικό, ξεκαρδιστικό πανδαιμόνιο.
Βασικός πυρήνας του έργου είναι η συνεύρεση μιας ομάδας ανθρώπων στο θέατρο. Είναι ένα ζευγάρι (Δημήτρης Κουρούμπαλης, Στέφη Πουλοπούλου), δύο ηθοποιοί (ο σκηνοθέτης και η Μέλπω Κωστή), ένα ακόμη ζεύγος, δύο Αγγλοι κριτικοί, ένας σκύλος που το έσκασε από ένα κόμικς και ψάχνει να βρει φίλους στο θέατρο, ένας κύριος που διαμαρτύρεται κάθε φορά που κάποιος από το κοινό μιλάει, η ταξιθέτρια (που δεν είναι πάντα ταξιθέτρια!) και κάποιοι ακόμη... Το σίγουρο είναι πως κανείς δεν έχει πάει για να δει την παράσταση.
«Υπάρχει αναφορά σε όλο το "θεαθήναι" του θεάτρου. Σχολιάζουμε την αντιμετώπιση των ανθρώπων απέναντι στην τέχνη, αυτό το "δήθεν" που επικρατεί», λέει. «Θέλαμε, επίσης, να μιλήσουμε και για την ίδια τη διαδικασία της συγγραφής και για τη σχέση του δημιουργού με το έργο του, για το μεγάλο "Εγώ", που υπάρχει πάντα». Γι' αυτό και ανάμεσα στο κοινό βρίσκονται και οι δύο συγγραφείς της παράστασης, που επεμβαίνουν και «είναι έτοιμοι να τινάξουν τα πάντα στον αέρα!».
Για την παράσταση μέσα στην παράσταση αξιοποίησαν τις σκηνές «θεάτρου μέσα στο θέατρο» από τον «Αμλετ» και τον «Γλάρο». «Πήραμε τις ατάκες και τα σχόλια που κάνουν και τις προσαρμόσαμε στα πρόσωπα του έργου μας», εξηγεί. Τις γρήγορες αλλαγές στη δράση παρακολουθούν και οι ενδυματολογικές και σκηνογραφικές αλλαγές (Δανάη Χατζάκη) με την εισαγωγή διαφόρων σκηνικών αντικειμένων.
* Παίζουν ακόμα οι: Κωνσταντίνος Κωτσαδάμ, Βασίλης Λιάκος, Αντρέας Κωνσταντινίδης, Δημήτρης Πρωτογεράκης, Δημήτρης Βαρβαντάκης κ.ά. Από αύριο και κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 2.30 μ.μ. και Σάββατο 00.30 π.μ., στο Θέατρο Χώρα (Αμοργού 20, Κυψέλη τηλ.: 210-8673945).
ΕΛΕΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 24/10/2008
No comments:
Post a Comment