«Το ζήτημα του κτιρίου του Εθνικού Θεάτρου προσωπικά με ξεπερνά. Υπάρχει ρίσκο», παραδέχτηκε με ρεαλισμό ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Χουβαρδάς, στην παρουσίαση του νέου λογότυπου και του ολοκαίνουργιου site της πρώτης κρατικής σκηνής. «Εδώ σπίτι χτίζεις και βγαίνεις έξω από τις ημερομηνίες. Αυτή τη στιγμή γίνεται ένας αγώνας δρόμου. Για να σας καθησυχάσω, όμως, θα σας πω ότι για όλα τα ενδεχόμενα υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, που δυστυχώς θα έχουν κόστος σε χρόνο και σε χρήμα. Μπορεί πάντα να ελλοχεύει ο κίνδυνος... παραστρατήματος, αλλά εμείς είμαστε... ετοιμοπόλεμοι», προσέθεσε με αυτοπεποίθηση ο καλλιτεχνικός διευθυντής.
Η καθυστέρηση στο κτίριο του Τσίλερ ανάγκασε τις «Ιστορίες από το Δάσος της Βιέννης» να ανεβούν (απόψε) στην «Πειραιώς 260» |
Η μπάλα των καθυστερήσεων συμπαρέσυρε και τον «Ρομπέρτο Τσούκο» του Κολτές που σκηνοθετεί η αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού, Εφη Θεοδώρου. Αντί για τις 24 Οκτωβρίου, η παράσταση τελικά θα ανεβεί στις 21 Νοεμβρίου στη Νέα Σκηνή του κτιρίου Τσίλερ. Ο «Φάουστ» του Γκέτε, στην ίδια σκηνή και σε ομαδική σκηνοθεσία των Γ. Γάλλου, Β. Μαυρογεωργίου, Αρ. Ξάφη, Αρ. Χιώτη και της ομάδας Blitz αντί για τις 30 Ιανουαρίου θα ανεβεί στις 20 Φεβρουαρίου και ο «Φορτουνάτος» του Μάρκου Αντώνιου Φώσκολου, σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα αντί για τις 27 Φεβρουαρίου θα κάνει πρεμιέρα στις 6 Μαρτίου (επίσης στη Νέα Σκηνή).
Η μακέτα της τελικής μορφής του Εθνικού Θεάτρου: έτσι θα το δούμε στις αρχές του 2009 |
Το Εθνικό Θέατρο, πέραν του κτιριακού, δεν έχει άλλα προβλήματα. Απέκτησε, μάλιστα, νέο λογότυπο και site. Ο πρώτος, ένα Ε κολλημένο σε ένα Θ. Η αισθητική του, υψηλή και μινιμάλ. Κι ωστόσο σε κάποιους μοιάζει με ανθρωπάκι, σε άλλους με κινηματογραφική κάμερα, ενώ υπάρχουν κι αυτοί που τους φαίνεται σαν τον αριθμό «10». Το εν μέρει δυσανάγνωστο γράφημα επιδιώκει πάντως να αποτελέσει το σύμβολο της «σχέσης σκηνής και πλατείας». Ταυτόχρονα, η ανιούσα εσωτερική γραμμή που διατρέχει στο μέσον τα δύο γράμματα, υπό μία έννοια, «συμβολίζει την ανοδική πορεία του θεάτρου», όπως τόνισαν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Γ. Χουβαρδάς και οι γραφίστες της ΜΝΡ.
Η νέα εποχή που διανύει η πρώτη κρατική σκηνή με τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή της επιδιώχθηκε να δηλωθεί μέσω της νέας αισθητικής και εικόνας της, που απηχεί, σύμφωνα με τον Χουβαρδά, την «ενιαία ταυτότητά» της. Οι αλλαγές θα είναι ορατές και στις αφίσες και στα φυλλάδια του Εθνικού Θεάτρου. *
No comments:
Post a Comment