Saturday, May 28, 2011

Eνεση αισιοδοξίας το Φεστιβάλ Αθηνών

Οι Αθηναίοι περιμένουν με ενδιαφέρον τις φετινές παραστάσεις
  • Της Ολγας Σελλα, Η Καθημερινή, Σάββατο, 28 Mαϊου 2011
Στο Ηρώδειο και στον πεζόδρομο του Θησείου θα περιμένει την ερχόμενη Τετάρτη, 1η Ιουνίου, τους πρώτους του επισκέπτες το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών. Δύο κλασικές όπερες από την Εθνική Λυρική Σκηνή («Καβαλερία Ρουστικάνα» και «Παλιάτσοι» για πρώτη φορά μαζί για τέσσερις βραδιές) και δύο νύχτες χαράς και τραγουδιού με θεατρική στέγη ένα τροχόσπιτο και είσοδο ελεύθερη σκοπεύουν να ενεργοποιήσουν τη φεστιβαλική διάθεση των Αθηναίων, που ίσως αποδειχθεί ότι την έχουν πολλή ανάγκη, μέρες που είναι...
Οι τελευταίες εκκρεμότητες λύθηκαν. Το Θέατρο του Ηλιου της Αριάν Μνουσκίν βρήκε τελικά χώρο για να στήσει τα σκηνικά της παράστασης «Οι ναυαγοί της τρελής ελπίδας». Στις 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18 και 19 Ιουνίου θ’ ανηφορίσουμε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και θα πιάσουμε θέσεις στο Metropolitan Εxpo Εκθεσιακό Κέντρο!
  • Ντοκιμαντέρ και περφόρμανς
Αυτή είναι η μία είδηση. Γιατί έχουμε κι άλλες δύο: στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών εντάσσεται και η πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ «Γυμνά χέρια» του Γιώργου Σκευά, που πραγματεύεται τη ζωή του μεγάλου μουσικού Δημήτρη Μητρόπουλου, επικεντρωμένο στην αμερικανική περίοδο της ζωής και της καριέρας του Ελληνας μαέστρου. O ηθοποιός Λευτέρης Βογιατζής, που εμφανίζεται στην ταινία, μελετά την αλληλογραφία του Μητρόπουλου και προσπαθεί να προσεγγίσει την προσωπικότητά του...

Η δεύτερη είδηση αφορά τους φαν του χορού, αφού στις 28 και 29 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260, ο Ντενί Μαριότ θα παρουσιάσει μια πρωτότυπη μουσικοκινητική περφόρμανς με πρωταγωνιστή τον ρυθμό, αλλά και την... έλλειψή του! Λίγο πριν από την 1η Ιουνίου, ξεφυλλίζοντας ξανά το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και έχοντας πλέον απομακρυνθεί από τις πρώτες ανακοινώσεις, διαπιστώνουμε ότι το φετινό πρόγραμμα στηρίζει τους νέους καλλιτέχνες, εξακολουθεί να προσκαλεί και να μας γνωρίζει σημαντικούς δημιουργούς του διεθνούς στερεώματος, δίνει περισσότερο χώρο στη συμφωνική μουσική, την παρουσίαση των νεανικών ελληνικών σχημάτων χορού, αλλά και σύνδεση του θεάτρου με τη λογοτεχνία.
Τι ξεχωρίζουμε
Πριν ξεκινήσει λοιπόν το Φεστιβάλ, και πριν αρχίσετε να σημειώνετε τι θα δείτε και πώς θα προλάβετε τις εκδηλώσεις, σκεφτήκαμε να φωτίσουμε κάποιες που ίσως δεν θα συγκεντρώσουν τόσο πολλά φώτα δημοσιότητας.
Στο Ηρώδειο, στις 18/6, ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης θα παρουσιάσει μια περφόρμανς βασισμένη στο ημερολόγιο και στην αλληλογραφία του Βασλάβ Νιζίνσκι. «Nijinsky: Είμαι μια μαριονέτα του Θεού...» είναι ο τίτλος, και πρωταγωνιστούν οι Κωνσταντίνος Ρήγος, Γιάννης Τσορτέκης, Τατιάνα Παπαμόσχου.
Τον Ιούλιο, νεανικά θεατρικά σχήματα μας προσκαλούν σε χώρους ξεχασμένους, δημόσιους ή ιδιωτικούς, εντός ή εκτός πόλης, προσπαθώντας το κάθε σχήμα με τη σειρά του να φτιάξει μια νέα τοπογραφία της πόλης. Τίτλος της ενότητας «Πολεοδομές». Η παρουσία του Αρη Ρέτσου στο Ηρώδειο (5/7) δεν είναι συνηθισμένο γεγονός. Θα παρουσιάσει την παράσταση «Θρόνος Ατρειδών», ενώ για τρεις παραστάσεις (16–18/7) θα έρθει φέτος στην Αθήνα η Πειραματική Σκηνή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου με ένα χοροθεατρικό θέαμα που έχει τίτλο «Λίγο ακόμα». Τα αφιερώματα έχουν τη δική τους θέση στο φετινό Φεστιβάλ. Στις 3, 6 και 8 Ιουνίου, στην Πειραιώς, αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη. Στις 24 Ιουνίου στο Ηρώδειο η Ορχήστρα των Χρωμάτων παρουσιάζει το έργο του Γιώργου Κουρουπού «Μονόγραμμα», στο πλαίσιο του αφιερώματος στον Οδυσσέα Ελύτη, ενώ σε δύο διαφορετικές βραδιές η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου (26/6) και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (15/7), επίσης στο Ηρώδειο, θα παρουσιάσουν το αφιέρωμα στον Γκούσταβ Μάλερ. Οι δύο όπερες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Ηρώδειο δεν θα είναι οι μόνες φέτος το καλοκαίρι. Στο Μέγαρο Μουσικής, στις 4 Ιουλίου παρουσιάζεται η τρίπρακτη όπερα του Μότσαρτ «Ιδομενέας, βασιλιάς της Κρήτης», και στις 12 και 14 Ιουλίου σειρά έχει ο «Ευγένιος Ονιέγκιν» από την Οπερα του θεάτρου Μπολσόι. Λίγο νωρίτερα, στις 6 Ιουλίου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα δούμε τη «Στέψη της Ποππαίας» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι.

No comments: