«Φουρκέτα», όπως αυτή που χρησιμοποιούν οι γυναίκες στα μαλλιά, αλλά και όπως η κλειστή στροφή που κάποιες φορές μάς φέρνει μπροστά μας η ζωή δίχως να μας αφήνει άλλα περιθώρια επιλογής. Η «Φουρκέτα» της μάνας-ηρωίδας της ελληνικής οικογένειας, που φορτώνεται όλα τα βάρη των δικών της, και μέσα στα οποία πνίγονται τα δικά της θέλω και όνειρα. Πρόκειται για το ομότιτλο έργο της Ελένης Γκασούκα, που μετά από τρία χρόνια ανεβαίνει από σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (Κτίριο Μ2).
Κεντρική ηρωίδα η Αλίκη, που είναι λογίστρια ή μάλλον ήταν, αφού υπήρξε από τα πρώτα θύματα της οικονομικής κρίσης.
Ετσι, τώρα βλέπει μ' άλλο μάτι την οικογένειά της, διαπιστώνοντας ότι οι δικοί της είναι... άλλοι άνθρωποι. Και αναρωτιέται, γιατί πρέπει να ξέρει τα πάντα για τα ναρκωτικά, αφού ποτέ της δεν έχει δοκιμάσει; Γιατί αν και γυναίκα πρέπει να αντιμετωπίσει την επιτροπή απαλλαγών του Στρατού; Γιατί νιώθει ενοχή απέναντι σ' έναν άντρα που ποτέ δεν απάτησε; Και κυρίως πώς να παρηγορήσει τους άλλους, ενώ η ίδια χάνεται; Οι απαντήσεις, σύμφωνα με τη Μαρία Καβογιάννη, που πρωταγωνιστεί, «είναι ξεκάθαρες μέσα από ένα κείμενο που από την πρώτη ανάγνωση με κέρδισε. Ενα κείμενο από το οποίο πηγάζουν ελεύθερα και αληθινά συναισθήματα, όπως αυτά που κάθε Ελληνίδα μάνα νιώθει και όχι μόνο».
Στο φως της κάθαρσης
Η συγγραφέας του έργου, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία, Ελένη Γκασούκα (χορογράφος και χορεύτρια με θητεία και στο ΚΘΒΕ και στους «Αγαμους Θύτες»), εξηγεί: «Πρόκειται για το πρώτο μου θεατρικό έργο και είναι απλό και λιτό και βρίσκεται στην κόψη του δράματος και της κωμωδίας. Χτισμένο μέσα από το φως και τις αδυναμίες της ελληνικής οικογένειας, μοιάζει με τα ημερολόγια μιας μητέρας που αναφέρεται στη ζωή της και σ' αυτό που θα ήθελε να κάνει. Επρεπε να γράψω το έργο για να δω ότι οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν αυτό που θέλουν τελικά σ' όποια στιγμή της ζωής τους και αν τους παρουσιαστεί η ευκαιρία. Η Ελληνίδα μάνα είναι μια φυλή από μόνη της, ενώ υπάρχει το alter ego της - ή καλύτερα αυτό που η Αλίκη θα ήθελε να είναι στην πραγματικότητα. Και μαζί της ένας σύζυγος, ένας γιος μπλεγμένος με ουσίες και ένας παππούς με άνια. Το τέλος είναι δραματικό, αλλά εμπεριέχει σίγουρα την κάθαρση».
Παίζουν ακόμη οι Κώστας Κόκλας, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Ματίνα Νικολάου, Λευτέρης Βασιλάκης, ενώ τραγουδάει η Βικτωρία Ταγκούλη. Τα σκηνικά είναι του Γιώργου Γαβαλά, τα κοστούμια είναι του Αγγελου Μέντη, ο σχεδιασμός των φωτισμών της Κατερίνας Μαραγκουδάκη και η μουσική επιμέλεια του Πάνου Σουρούνη. Παραστάσεις δίνονται Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21.15, Σάββατο στις 18.15 και στις 21.15 και Κυριακή στις 18.15 και στις 21.15. Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 22 ευρώ και 18 ευρώ το φοιτητικό-μαθητικό.
- ΓΙΩΤΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, Τετάρτη, 27 Απριλίου 2011 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Saturday, April 30, 2011
Στον αστερισμό της Ελληνίδας μάνας
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment