Thursday, March 24, 2011

«Η γοητεία στο θέατρο είναι το αναπάντεχο»

Πήρε τον Χρυσό Σταυρό του Δημήτρη Χορν και ετοιμάζεται να... μπει στο «Θερμοκήπιο» του Λευτέρη Βογιατζή. «Αισθάνομαι τυχερός», λέει ο νεαρός ηθοποιός και μιλάει για την Επίδαυρο και τα όνειρά του
«Ναι, είμαι αισιόδοξος. Βέβαια, μπορεί να πει κάποιος ότι έχω μια πορεία, οπότε μιλάω από θέση ισχύος. Αλλά κανείς δεν πρέπει να χάνει την αυτοπεποίθησή του. Ποτέ...», λέει ο Θάνος Τοκάκης
«Ναι, είμαι αισιόδοξος. Βέβαια, μπορεί να πει κάποιος ότι έχω μια πορεία, οπότε μιλάω από θέση ισχύος. Αλλά κανείς δεν πρέπει να χάνει την αυτοπεποίθησή του. Ποτέ...», λέει ο Θάνος Τοκάκης
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ, ΕΘΝΟΣ, 23/3/2011
Με τον υπολογιστή του και το ποδήλατό του, με σελίδα στο facebook, κάτοικος του κέντρου (Νεάπολη Εξαρχείων), ο Θάνος Τοκάκης είναι ένας νέος της εποχής. Χαμογελαστός, δίνει την αίσθηση ιδιαίτερα επικοινωνιακού ατόμου, χαλαρού ως προς το πώς θα έλθουν τα πράγματα κι αισιόδοξου. Γι' αυτό δηλώνει απόλυτα ξεκαθαρισμένος απέναντι στη διάκριση που έλαβε προχθές το βράδυ, μια και είναι ο ενδέκατος νικητής του βραβείου «Δημήτρης Χορν»: «Θεωρώ το βραβείο ''τιμή'' μου, αλλά δεν θέλω να γίνει ''ευθύνη'', να με αγχώσει όσον αφορά τη συνέχειά μου», λέει. Μια συνέχεια που προδιαγράφεται άκρως ενδιαφέρουσα, με συνεργασίες που πολλοί συνάδελφοί του θα ζήλευαν. Λαμ στο «Θερμοκήπιο» του Χάρολντ Πίντερ που σκηνοθετεί ο Λευτέρης Βογιατζής στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων (πρεμιέρα μεθαύριο) και πρόβες με τον Θωμά Μοσχόπουλο στην καλοκαιρινή παραγωγή που ετοιμάζει ο τελευταίος. Στη μικρή οθόνη θα δούμε τον 30χρονο ηθοποιό από τη συχνότητα του Mega στο «50-50», στον ρόλο του Αχιλλέα, του «ανεπιθύμητου» γαμπρού του Νικηφόρου-Πέτρου Φιλιππίδη.
Η μέχρι τώρα πορεία σας στο θέατρο έχει δικαιώσει την απόφασή σας να γίνετε ηθοποιός;
Αισθάνομαι τυχερός. Αρχικά γιατί έχω συνεργαστεί με καλλιτέχνες που εκτιμώ και ήθελα να συνεργαστώ από τότε που ήμουν στη σχολή. Επίσης γιατί, όταν ξεκίνησα, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Γίνονταν οντισιόν, μέσα από τις οποίες μπορούσαν οι ηθοποιοί να βρουν τον δρόμο τους. Εγώ, για παράδειγμα, έτσι γνώρισα τον Θωμά Μοσχόπουλο, με τον οποίο έχουμε συνεργαστεί σε έξι παραγωγές (η καλοκαιρινή θα είναι η έβδομη) και τον οποίο θεωρώ «οικογένειά» μου. Τώρα τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Σε κάθε οντισιόν πηγαίνουν 800 άτομα! Ποιον να πρωτοπροσλάβουν;
Δεν σας προβληματίζει αυτή η υπερπροσφορά;
Δεν φοβάστε μήπως υπάρξει κορεσμός στον χώρο; Οσο πάνε τα πράγματα γίνονται δυσκολότερα. Εχω πολλούς φίλους που είναι άνεργοι. Που έχουν τελειώσει, τώρα, τη σχολή και δεν ξέρω τι να τους πω. Υπομονή, είναι το μόνο που λέω. Αλλά και πόση υπομονή να κάνει ένας νέος; Από την άλλη, είναι η αλήθεια, δεν θέλω να βλέπω τα πράγματα «μαύρα». Πάντα υπάρχει η ελπίδα.
Είστε φύσει αισιόδοξος άνθρωπος; Και τολμηρός στις αποφάσεις σας;
Ναι, είμαι αισιόδοξος. Βέβαια, μπορεί να πει κάποιος ότι έχω μια πορεία, οπότε μιλάω από θέση ισχύος. Αλλά κανείς δεν πρέπει να χάνει την αυτοπεποίθησή του. Ποτέ... Κι όταν αποφάσισα συνειδητά να γίνω ηθοποιός -πέρα από τις παραστάσεις του σχολείου που μέχρι τότε λειτουργούσαν ως ένα ευχάριστο χόμπι- είπα «ας το κάνω κι ό,τι γίνει».
Κάνετε σχέδια για το μέλλον; Ονειρεύεστε ρόλους;
Θέτω ερωτήματα στο εαυτό μου για την προσωπική μου ζωή, αλλά δεν κάνω επαγγελματικά σχέδια. Καλύτερα να μην ξέρεις το τι θα έλθει αύριο, το πού θα βρίσκεσαι. Αυτό είναι το ωραίο της δουλειάς του ηθοποιού, ένα από τα γοητευτικά της στοιχεία: το αναπάντεχο.
Δεν σας προξενεί ανασφάλεια όλη αυτή η αβεβαιότητα;
Και η ανασφάλεια έχει τη γοητεία της... Η αλήθεια είναι ότι όσο ήμουν μικρότερος δεν με ένοιαζε καθόλου. Τώρα η σχέση έχει γίνει αναλογική: όσο περισσότερο αυξάνεται η «ασφάλεια» τόσο αυξάνεται και η ανασφάλειά μου. Ίσως επειδή μεγαλώνω.
Εχετε παίξει στην Επίδαυρο ως μέλος του χορού. Θα επιθυμούσατε να ερμηνεύσετε έναν μεγαλύτερο ρόλο στο αργολικό θέατρο;
Θα ήθελα να παίξω, όχι για την ιστορία αλλά για την ενέργεια του χώρου. Αλλά δεν είναι και σκοπός ζωής. Αμα γίνει, έγινε!
Η προσωπική σας ζωή σας απασχολεί; Θα θέλατε να κάνετε οικογένεια ή σας «φοβίζουν» οι ευθύνες της;
Να κάνω οικογένεια... Μου αρέσει αυτή η ιδέα. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αναλαμβάνει ο άνθρωπος τις ευθύνες του. Αυτό σημαίνει «μεγαλώνω»... Θέλω να είμαι καλά. Στην προσωπική μου ζωή πρώτα και μετά στην επαγγελματική.
  • ΠΑΛΕΥΩ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Γεννημένος το 1980, απόφοιτος της σχολής του Εθνικού Θεάτρου το 2005, ο Θάνος Τοκάκης έχει παίξει στην τηλεόραση. Αναγκαίο κακό η τηλεόραση για έναν νέο ηθοποιό; «Τι σημαίνει ''αναγκαίο'' και τι ''κακό''; Και τι σημαίνει ''να γίνεις γνωστός''; Γνωστός σημαίνει και ότι μπορείς να πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ και να σε κοιτάζουν την ώρα που αγοράζεις κρεμμύδια. Αυτό είναι το ζητούμενο; Εμένα η τηλεόραση δεν μου βρήκε δουλειά στο θέατρο. Ξεκίνησα από το θέατρο...». Ο κινηματογράφος είναι μία άλλη του αγάπη. Βλέπει πολλές ταινίες και τελευταία έχει αρχίσει να ασχολείται, ερασιτεχνικά, και με το σενάριο. «Παλεύω να γράψω το πρώτο μου σενάριο σε μία ταινία μικρού μήκους» καταλήγει.

No comments: