Monday, March 21, 2011

Το θέατρο είναι η αγάπη μου...

...Και η πολιτική ο έρωτάς μου, λέει η ηθοποιός, που ύστερα από 15 χρόνια επιστρέφει στο σανίδι με τον ρόλο της Αννας στο «Διαμάντια και μπλουζ» του ΚΘΒΕ
Με τον σκηνοθέτη, Γ. Κακλέα
Με τον σκηνοθέτη, Γ. Κακλέα

«Πάντα, το θέατρο ήταν η αγάπη μου και η πολιτική ο έρωτάς μου. Εχει διαφορά η αγάπη από την έρωτα». Η Νόρα Κατσέλη επιστρέφει στην «αγάπη» της, το θεατρικό σανίδι ύστερα από (σχεδόν) δεκαπεντάχρονη απουσία. Η επιλογή της «ή το ένα ή το άλλο» δεν ήταν εκούσια αλλά εξ ανάγκης, αφού το «ασυμβίβαστο» που ίσχυε για τους βουλευτές, δεν της επέτρεπε να εξασκεί και το επάγγελμά της. Ωστόσο, η συγκυρία της επιστροφής της ίσως άξιζε την αναμονή: Αννα στα «Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη, σε παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Η πρεμιέρα της παράστασης, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, θα δοθεί μεθαύριο, Τετάρτη, στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» (Λαϊκή Σκηνή της Μονής Λαζαριστών). «Ηταν όνειρο ζωής να ξανακάνω θέατρο, πριν φύγω από τον μάταιο τούτο κόσμο», αναφέρει η Νόρα Κατσέλη. Κι ήθελε η πρώτη της παράσταση, ύστερα από αυτή τη μακροχρόνια απουσία, να είναι εκτός Αθηνών. «Να λοιπόν που γίνονται θαύματα! Μου έγινε η πρόταση και την άδραξα! Βρίσκομαι να παίζω στη Θεσσαλονίκη, σε μια πόλη με κοινό που παρακολουθεί κι αγαπάει το θέατρο και τις τέχνες. με κατοίκους που διαθέτουν την ανθρωπιά και τη ζεστασιά που έχει εκλείψει από την πρωτεύουσα. Είμαι ευτυχής που ξαναγύρισα στον χώρο μου και υπό αυτούς τους όρους».
Η Νόρα Κατσέλη με τη θεατρική της κόρη στο «Διαμάντια και μπλουζ», Αναστασία Κατσιναβάκη
Η Νόρα Κατσέλη με τη θεατρική της κόρη στο «Διαμάντια και μπλουζ», Αναστασία Κατσιναβάκη 
Παραδέχεται ότι η υποκριτική τής είχε λείψει. Δεν μετανιώνει όμως καθόλου για τα δεκαοχτώ χρόνια που πέρασε στον πολιτικό στίβο. Αυτά της χάρισαν... «εμπειρία, άνοιξαν οι ορίζοντές μου. Μέσα από την πολιτική έγινα καλύτερος άνθρωπος -όπως όλοι οι ιδεολόγοι πολιτικοί- όσο κι αν αυτό ακούγεται περίεργα. Δεν γίνεται να βιώνεις τόσο πόνο και κοινωνική αδικία και να παραμένεις εγωκεντρικός». Θεωρεί πάντως ότι πολιτική και θέατρο είναι συναφείς χώροι. «Αν δεν αγαπάς τους ανθρώπους, δεν μπορείς να κάνεις πολιτική, αλλά ούτε και να ερμηνεύσεις ειλικρινά μεγάλους ρόλους». Χαρακτηρίζει την πολιτική της καριέρα σαν ένα «εκπληκτικό ταξίδι». «Αν ξαναζούσα, την ίδια επιλογή θα έκανα». Αλλά είναι κατηγορηματική: δεν θα γύριζε πίσω.
«Οταν ένα κεφάλαιο κλείνει για μένα, κλείνει οριστικά. Εφυγα από την πολιτική οικειοθελώς (το 2008). Δεν με φύγανε. Το επέλεξα. Γιατί πρέπει να δίνουμε χώρο στους νέους... Ηταν δύσκολη η απόφαση, αλλά είμαι καλά. Εκλεισε ένας κύκλος. Και ανοίγω ξανά έναν άλλο κύκλο στη σκηνή».
«ΓΕΥΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ»
«Θέλω να πάρω ένα λεωφορείο και να φτάσω στο τέρμα του, εκεί όπου αρχίζει κι είναι λίγο σαν εξοχή», λέει η Αννα, η ηρωίδα που υποδύεται στα «Διαμάντια και μπλουζ». «Αυτό το λεωφορείο έχω πάρει. Δεν ξέρω πού είναι το τέρμα. Το τι θα γίνει δεν με νοιάζει. Γεύομαι τη διαδρομή κι αυτό είναι που μετράει». Σημειώνει ότι η Λούλα Αναγνωστάκη έχει φέρει «άλλο ύφος και ήθος στα θεατρικά μας πράγματα. Κι οι ηρωίδες της είναι τόσο κοντά στη ζωή, ψάχνουν ένα όραμα, μια αλήθεια, το φως για ένα καλύτερο αύριο. Είναι εσείς, εγώ». Τι είναι αυτό που συνδέει τη Νόρα Κατσέλη ιδιαιτέρως με την Αννα; «Είμαι μία γυναίκα με μια ωριμότητα, βρίσκομαι μέσα σε μία σχέση με τα σκαμπανεβάσματά της, έχω ένα παιδί που δεν θέλω να είναι ομοίωμα δικό μου και του δίνω τα εφόδια να πετάξει με τα δικά του φτερά, έχω την αγωνία του, θέλω να παίρνει την αισιόδοξη πλευρά της ζωής».
  • ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
  • Στα «Διαμάντα και μπλουζ» η σκηνοθεσία είναι του Γιάννη Κακλέα, τα σκηνικά-κοστούμια του Μανώλη Παντελιδάκη και η μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Παίζουν, εκτός από τη Νόρα Κατσέλη, οι Βασίλης Ευταξόπουλος, Αναστασία Κατσιναβάκη, Σοφία Μιχαήλ, Γιάννης Ράμος, Μιχάλης Σιώνας, Θάλεια Σκαρλάτου.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ, ΕΘΝΟΣ, 21/3/2011

No comments: