Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 03/10/2008
Το «Υπόγειο» του «Θεάτρου Τέχνης» ανακαινίστηκε, φουαγιέ και σκηνή, και επιτέλους απέκτησε κλιματισμό. Υπολείπεται η ανακαίνιση των καμαρινιών και των παρασκηνίων. Με νέο «πρόσωπο», αν και με περυσινές παραστάσεις, υποδέχεται το ιστορικό θέατρο το κοινό του στη νέα σεζόν. Οι καινούργιες έπονται.
Ο θίασος της «Νευροδύσσειας», που ενεπνεύσθη από τον Ομηρο και τη νευροψυχολογία η Μάνια Παπαδημητρίου |
Το 2007-2008 ήταν μια «λαμπρή σεζόν και από απόψεως ρεπερτορίου και οικονομικών. Και οι "Όρνιθες" το καλοκαίρι... "θέρισαν"», τόνισε χθες ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Διαγόρας Χρονόπουλος. «Συνολικά, είχαμε 91% πληρότητα, με 107% θεατές σε όλες τις σκηνές».
Όσον αφορά την πολυσυζητημένη θητεία του στο Θ. Τέχνης, ο κ. Χρονόπουλος ξεκαθάρισε χθες: «Δεν έχω θητεία, όπως γράφτηκε. Δεν με διόρισε υπουργείο για να μου θέσει όριο θητείας. Ο Γιώργος Λαζάνης με κάλεσε, ζητώντας μου να αναλάβω κάποιες δουλειές. Του είπα ότι δεν θέλω μια τυπική θέση διευθύνοντος συμβούλου ή προέδρου. Για να μπορώ όμως να έρχομαι σε επαφή με υπουργεία και φορείς, πήρα τον τίτλο του καλλιτεχνικού διευθυντή. Κατ' ουσίαν είμαι διαχειριστής, οικονομικός και καλλιτεχνικός διευθυντής. Αφού θητεία δεν υπάρχει, όσο με θέλει το Δ.Σ. θα συνεχίζω τη δουλειά μου».
Όσον αφορά την πολυσυζητημένη θητεία του στο Θ. Τέχνης, ο κ. Χρονόπουλος ξεκαθάρισε χθες: «Δεν έχω θητεία, όπως γράφτηκε. Δεν με διόρισε υπουργείο για να μου θέσει όριο θητείας. Ο Γιώργος Λαζάνης με κάλεσε, ζητώντας μου να αναλάβω κάποιες δουλειές. Του είπα ότι δεν θέλω μια τυπική θέση διευθύνοντος συμβούλου ή προέδρου. Για να μπορώ όμως να έρχομαι σε επαφή με υπουργεία και φορείς, πήρα τον τίτλο του καλλιτεχνικού διευθυντή. Κατ' ουσίαν είμαι διαχειριστής, οικονομικός και καλλιτεχνικός διευθυντής. Αφού θητεία δεν υπάρχει, όσο με θέλει το Δ.Σ. θα συνεχίζω τη δουλειά μου».
«Πριν έρθει ο Διαγόρας, το Θέατρο Τέχνης επρόκειτο να βάλει λουκέτο», υποστήριξε ο Κωστής Καπελώνης. «Όταν ήρθα, πριν από τεσσεράμισι χρόνια, το Θέατρο Τέχνης πτώχευε», επιβεβαίωσε ο Χρονόπουλος. «Χρωστούσε 550 χιλιάδες ευρώ. Σήμερα, τα έχει ξοφλήσει. Μένουν πολύ μικρά χρέη. Λύσαμε τα προβλήματα. Προχωράμε καλά».
Μάλιστα, το Εθνικό Κέντρο Χορού και Θεάτρου προτίθεται να υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το «Τέχνης» (τα τελευταία χρόνια βαθμηδόν ψαλιδίζεται η κρατική επιδότησή του), χορηγώντας του ετησίως 1.200.000 ευρώ, «ώστε να αποτελέσει έναν άλλο πόλο δίπλα στο Εθνικό Θέατρο. Απομένει να συζητήσουμε τους τρόπους και τους όρους», τόνισε ο Δ. Χρονόπουλος.
Ωραία νέα. Τα παλιά, όμως, στελέχη του Θ. Τέχνης είναι... άφαντα. «Τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχω καλέσει 3-4 φορές τη Μάγια Λυμπεροπούλου, που αγαπώ και εκτιμώ, να έρθει να δουλέψει οποιοδήποτε έργο θέλει», υποστήριξε ο Χρονόπουλος. «Και τη Ρένη Πιττακή έχω καλέσει να παίξει τους μονολόγους, που κάνει αλλού. Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ετοίμαζε Αριστοφάνη για το Πεκίνο και του ζητήσαμε να τον παρουσιάσουμε μαζί το καλοκαίρι του 2009. Κανένας δεν δέχτηκε. Προσωπικά, μου είναι ακατανόητο να τους λες "έλα, βρες έργο, βρες σκηνοθέτη", και να αρνούνται!"». *
Μάλιστα, το Εθνικό Κέντρο Χορού και Θεάτρου προτίθεται να υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το «Τέχνης» (τα τελευταία χρόνια βαθμηδόν ψαλιδίζεται η κρατική επιδότησή του), χορηγώντας του ετησίως 1.200.000 ευρώ, «ώστε να αποτελέσει έναν άλλο πόλο δίπλα στο Εθνικό Θέατρο. Απομένει να συζητήσουμε τους τρόπους και τους όρους», τόνισε ο Δ. Χρονόπουλος.
Ωραία νέα. Τα παλιά, όμως, στελέχη του Θ. Τέχνης είναι... άφαντα. «Τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχω καλέσει 3-4 φορές τη Μάγια Λυμπεροπούλου, που αγαπώ και εκτιμώ, να έρθει να δουλέψει οποιοδήποτε έργο θέλει», υποστήριξε ο Χρονόπουλος. «Και τη Ρένη Πιττακή έχω καλέσει να παίξει τους μονολόγους, που κάνει αλλού. Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ετοίμαζε Αριστοφάνη για το Πεκίνο και του ζητήσαμε να τον παρουσιάσουμε μαζί το καλοκαίρι του 2009. Κανένας δεν δέχτηκε. Προσωπικά, μου είναι ακατανόητο να τους λες "έλα, βρες έργο, βρες σκηνοθέτη", και να αρνούνται!"». *
Επαναλήψεις, συμπαραγωγές και πρεμιέρες
Ο προγραμματισμός του Θεάτρου Τέχνης στις δύο σκηνές του (Υπόγειο-Φρυνίχου), για την περίοδο 2008-2009, περιλαμβάνει 11 παραγωγές, εκ των οποίων οι τρεις είναι επαναλήψεις και οι δύο συμπαραγωγές με νέες ομάδες.
ΥΠΟΓΕΙΟ
* «Μέθοδος Γκρόνχολμ» του Τζ. Γκαλθεράν και το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Βιζυηνού (επαναλήψεις).
* Οι «Ηθοποιοί» του Γιώργου Σκούρτη θα ξανανεβούν μετά από πολλές δεκαετίες στη σκηνή που πρωτοπαρουσιάστηκαν (6 Νοεμβρίου). Σκηνοθεσία Θ. Γράμψας, πρωταγωνιστής ο Αγγ. Αντωνόπουλος.
* «Feel good», σύγχρονη πολιτική και οικολογική σάτΙρα του Αλιστερ Μπίτον. Σκηνοθεσία Δ. Χρονόπουλου (5 Φεβρουαρίου).
* Η προσωπική επιτυχία του Αγγελου Αντωνόπουλου «Ο Μαρξ στο Σόχο» του Χάουαρντ Ζιν (2 Φεβρουαρίου).
ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ - ΦΡΥΝΙΧΟΥ
* «Αθήνα-Μήλος π.Χ.» του Αυγερινού Φραγκούλη, κωμωδία επιστημονικής φαντασίας, που εμπνέεται απ' την αναφορά του Θουκυδίδη στην προσπάθεια των Αθηναίων να καταλάβουν τη Μήλο το 426 π.Χ. Σκηνοθεσία Κ. Καπελώνη (30 Οκτωβρίου).
* «Νευροδύσσεια ...και σάμπως όνειρο η ψυχή γυρίζει...». Η ομάδα «Πασπαρτού» συνδέει τέσσερις ραψωδίες της «Οδύσσειας» με τη μοριακή βιολογία και τη νευροψυχολογία. Σκηνοθετεί και παίζει η Μάνια Παπαδημητρίου (11 Νοεμβρίου).
* Ενα νεανικό ποίημα του Καρόλου Κουν, ο «Καϋμός», σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, με διαφορετικό κάθε Δευτερότριτο πρωταγωνιστή: Κώστας Καζάκος, Αιμίλιος Χειλάκης, Χρήστος Λούλης, Μάνια Παπαδημητρίου κ.ά. (19 Ιανουαρίου).
* Ο Εύης Γαβριηλίδης και ο Νίκος Χαραλάμπους επιστρέφουν στο «Θ. Τέχνης» για «Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης» του Μαριβό (29 Ιανουαρίου).
* Ο «Θίασος Κανιγκούντα» του Γιάννη Λεοντάρη θα ανεβάσει το «Γέννησις 2» του Βιριπάεφ (Μάρτιος).
ΦΡΥΝΙΧΟΥ - ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
* Μιούζικαλ εκδοχή του «Μολυβένιου Στρατιώτη» του Αντερσεν, διασκευή-σκηνοθεσία του Δ. Δεγαΐτη (2 Νοεμβρίου).
ΥΠΟΓΕΙΟ
* «Μέθοδος Γκρόνχολμ» του Τζ. Γκαλθεράν και το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Βιζυηνού (επαναλήψεις).
* Οι «Ηθοποιοί» του Γιώργου Σκούρτη θα ξανανεβούν μετά από πολλές δεκαετίες στη σκηνή που πρωτοπαρουσιάστηκαν (6 Νοεμβρίου). Σκηνοθεσία Θ. Γράμψας, πρωταγωνιστής ο Αγγ. Αντωνόπουλος.
* «Feel good», σύγχρονη πολιτική και οικολογική σάτΙρα του Αλιστερ Μπίτον. Σκηνοθεσία Δ. Χρονόπουλου (5 Φεβρουαρίου).
* Η προσωπική επιτυχία του Αγγελου Αντωνόπουλου «Ο Μαρξ στο Σόχο» του Χάουαρντ Ζιν (2 Φεβρουαρίου).
ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ - ΦΡΥΝΙΧΟΥ
* «Αθήνα-Μήλος π.Χ.» του Αυγερινού Φραγκούλη, κωμωδία επιστημονικής φαντασίας, που εμπνέεται απ' την αναφορά του Θουκυδίδη στην προσπάθεια των Αθηναίων να καταλάβουν τη Μήλο το 426 π.Χ. Σκηνοθεσία Κ. Καπελώνη (30 Οκτωβρίου).
* «Νευροδύσσεια ...και σάμπως όνειρο η ψυχή γυρίζει...». Η ομάδα «Πασπαρτού» συνδέει τέσσερις ραψωδίες της «Οδύσσειας» με τη μοριακή βιολογία και τη νευροψυχολογία. Σκηνοθετεί και παίζει η Μάνια Παπαδημητρίου (11 Νοεμβρίου).
* Ενα νεανικό ποίημα του Καρόλου Κουν, ο «Καϋμός», σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, με διαφορετικό κάθε Δευτερότριτο πρωταγωνιστή: Κώστας Καζάκος, Αιμίλιος Χειλάκης, Χρήστος Λούλης, Μάνια Παπαδημητρίου κ.ά. (19 Ιανουαρίου).
* Ο Εύης Γαβριηλίδης και ο Νίκος Χαραλάμπους επιστρέφουν στο «Θ. Τέχνης» για «Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης» του Μαριβό (29 Ιανουαρίου).
* Ο «Θίασος Κανιγκούντα» του Γιάννη Λεοντάρη θα ανεβάσει το «Γέννησις 2» του Βιριπάεφ (Μάρτιος).
ΦΡΥΝΙΧΟΥ - ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
* Μιούζικαλ εκδοχή του «Μολυβένιου Στρατιώτη» του Αντερσεν, διασκευή-σκηνοθεσία του Δ. Δεγαΐτη (2 Νοεμβρίου).
No comments:
Post a Comment