Sunday, September 28, 2008

«Εκαψε» τα ρεκόρ το Σεσουάρ...

Δέκα χρόνια «Σεσουάρ για δολοφόνους». Η μακροβιότερη παράσταση στα ελληνικά δεδομένα -με δεύτερη το «Αγάπη μου Ουάουα» που έφτασε τα επτά χρόνια παραστάσεων- που σύντομα θα μπει στο βιβλίο με τα ρεκόρ Γκίνες! Δέκα χρόνια με κατάμεστο το θέατρο «Αποθήκη». Δέκα χρόνια με 400.000 θεατές να παίζουν ενεργό ρόλο σ' αυτή.
«Εκαψε» τα ρεκόρ το Σεσουάρ...

400.000 θεατές έχουν γίνει... αυτόπτες μάρτυρες του πιο... απίθανου φόνου που παρουσιάστηκε ποτέ σε σκηνή θεάτρου! 400.000 θεατές έχουν σπάσει ταμεία στο θέατρο «Αποθήκη» αλλά και σε παραστάσεις που δόθηκαν στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου.

«Εκαψε» τα ρεκόρ το Σεσουάρ...

400.000 θεατές μπήκαν στο τριπάκι να βρουν οι ίδιοι τον δολοφόνο... φάντασμα και να δώσουν τη λύση του μυστηρίου μέσα από παρεμβάσεις τους από την πλατεία του θεάτρου... 400.000 θεατές καθηλώθηκαν στο «Αποθήκη» που μεταμορφώθηκε σε κομμωτήριο του θεότρελου γκέι κομμωτή Τόνυ Λέπουρα, στο οποίο γίνεται η δολοφονία της διάσημης πιανίστριας Αμαλίας Τσαλίκογλου.

400.000 θεατές μπήκαν στην ουρά στο θέατρο της οδού Σαρρή, μπήκαν σε λίστες αναμονής και είδαν την παράσταση καθισμένοι σε πάγκους, σε καρέκλες και σε σκαμνιά, σε σκάλες, με πολλούς να την απολαμβάνουν... όρθιοι πολλές φορές.

Λίγο πριν μπει η δέκατη χρονιά -με κομμωτή τον Τάκη Ζαχαράτο στο ντεμπούτο του στο θέατρο- μιλήσαμε με τον Θοδωρή Πετρόπουλο -εμψυχωτή της παράστασης- και μάθαμε από στατιστικά στοιχεία μέχρι και πικάντικα γεγονότα!

Ο Θοδωρής Πετρόπουλος με τον Ακη Χαραλαμπίδη -υπεύθυνο του θεάτρου «Αποθήκη»- αναζητούν μια γερή κωμωδία με τρεις τουλάχιστον πρωταγωνιστικούς ρόλους για τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Υρώ Μανέ, Κώστα Κόκλα. Η φήμη μιας νέας, δυνατής κωμωδίας που έχει διαδραστικά στοιχεία και ξετρελαίνει το κοινό τους οδηγεί στη Βοστόνη.

Βλέπουν το κοινό να παραληρεί, να παθιάζεται παίρνοντας μέρος στην παράσταση, κάνουν τις απαραίτητες συμφωνίες, «κλείνουν» το έργο και το φθινόπωρο του 99 το «Σεσουάρ για δολοφόνους» ανεβαίνει στη σκηνή σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη με την υποστήριξη του θεατρικού παραγωγού Τάσου Παπανδρέου - και αργότερα της «Γενικής Θεαμάτων» που τώρα έγινε Ελληνική Θεαμάτων. Χατζηπαναγιώτης - Μανέ - Κόκλας - Αντονι - Μαγγίρα - Νικολαϊδης είναι οι πρωταγωνιστές της πρώτης χρονιάς.
Το κοινό παίρνει δειλά δειλά τον λόγο, καταδίδει κινήσεις των ηρώων, αποκαλύπτει μυστικά που έχει μυριστεί και τα καταγγέλλει από πλατείας για να φτάσει να δώσει το φινάλε αποφασίζοντας αυτό για το ποιος είναι ο δολοφόνος - για την ιστορία να πούμε ότι οι ηθοποιοί είναι προετοιμασμένοι για τρία διαφορετικά φινάλε.
«Το ότι ο θεατής συμμετέχει και... παίρνει μέρος στην παράσταση - με πρωταγωνιστικό ρόλο»- λέει ο Θοδωρής Πετρόπουλος που έχει διασκευάσει το έργο και έχει την ευθύνη της παράστασης τα επτά τελευταία χρόνια, «απογειώνει τη δουλειά! Από στόμα σε στόμα κυκλοφορεί ότι στο «Σεσουάρ» παίζουν οι θεατές και γίνεται... κόλαση. Στη συμμετοχή του κόσμου οφείλεται η τόσο μεγάλη επιτυχία της παράστασης και η μακροβιότητά της».
Στο ίδιο συναινούν και ο Γιώργος Καπουτζίδης με τη Ζέτα Μακρυπούλια που ξεχώρισαν στους ρόλους του κομμωτή και της βοηθού του - εκεί γνωρίστηκαν, εκεί έγιναν κολλητοί, εκεί γεννήθηκε και η ιδέα του «Παρά Πέντε», αλλά και του περίφημου παχιού «λι» της Αμαλίας που έπαιζε εκείνη.
«Το έργο» λένε με μια φωνή, «έχει δύναμη και δυναμική, αλλά αυτό που το απογειώνει είναι το ότι παίζει και το κοινό σε αυτό! Ηταν μια υπέροχη εμπειρία και για τους δυο μας, όπως είναι και για το κοινό που πάει ξανά και ξανά να δει την παράσταση».
Ο πρώτος διδάξας του ρόλου του «δαιμόνιου» κομμωτή Τόνυ Λέπουρα Χρήστος Χατζηπαναγιώτης -τον ρόλο στη συνέχεια ανέλαβαν οι Σιμαρδάνης, Καπουτζίδης, Καναράκης, Αλευράς, Ζαχαράτος- το έχει αγαπήσει πολύ το «Σεσουάρ» και θυμάται τη «μανία» που είχε το κοινό από την πρώτη σεζόν.
«Ουρές στην οδό Σαρρή, ουρές στο ταμείο, τεράστιες λίστες αναμονής, στοιβαγμένοι όλοι στους πάγκους, αλλά και σε καρέκλες, σκαμνιά, μαξιλάρες, στις σκάλες... Και πόσοι όρθιοι! Λέγαμε πως δεν υπήρχαν θέσεις, ούτε καν καρέκλες και παρακαλούσαν να δούνε την παράσταση ακόμα και όρθιοι! Και το έκαναν!».
Δέκα χρόνια «Σεσουάρ». Ποια ήταν η πληρότητα του θεάτρου όλα αυτά τα χρόνια; «Το 100% ήταν η... σταθερή πληρότητα», λέει ο Πετρόπουλος, «που όμως έφτανε και το... 120% πολύ συχνά!». Τα ευτράπελα; Ουκ ολίγα.
Από τους καβγάδες στις ουρές και στους πάγκους του θεάτρου μέχρι τις ατάκες μεταξύ κοινού και ηθοποιών. Ενας από το κοινό φωνάζει ένα βράδυ «Ο γκέι, o γκέι το έχει κάνει το έγκλημα!». Το κάνει για ώρα και τότε γυρνά ο Καναράκης που παίζει τον γκέι κομμωτή και του απαντά: «Κάποτε με έλεγες... αγάπη μου». Το κοινό κλαίει από τα γέλια.
Η Μακρυπούλια είναι στη σκηνή και κάποιος από την πλατεία τη ρωτάει πότε θα παντρευτεί τον Αντώνη (σ.σ.: Ρέμο φυσικά). Εκείνη που δεν νιώθει άνετα δεν απαντά, αλλά ο Τόνι Αντονι παίρνει τον λόγο «Γιατί; Θέλεις να τον... παντρευτείς εσύ;». «Η χοντρή, η χοντρή» φωνάζει μια θεατής για τη Σοφία Βογιατζάκη. «Καλά, κι εσύ δεν είσαι και η... Τουίνγκι».

ΤΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΑΤΟΣ
«Εχει να γίνει της... κολάσεως»!

Πολλές φορές του είχε γίνει... κρούση να «περάσει» και στο θέατρο και μάλιστα για να πρωταγωνιστήσει στο «Σεσουάρ», μα κάθε φορά κάποιο εμπόδιο υπήρχε και δεν προχωρούσε το θέμα. «Το ήθελα πολύ» μας λέει ο ίδιος, «και κάθε φορά λυπόμουν που δεν μπορούσα να πω το ναι στην παράσταση αυτή που έχω λατρέψει κι έχω δει πολλές φορές! Φέτος, με το που μιλήσαμε με τον Θοδωρή Πετρόπουλο, είπα το ναι χωρίς άλλη σκέψη και να που αποτολμώ το ντεμπούτο μου στο θέατρο με μεγάλο κέφι, τρελή όρεξη! Μπήκα στις πρόβες με πάθος και περνάμε καταπληκτικά με όλο τον δυνατό θίασο... Ο ρόλος του Λέπουρα είναι δέλεαρ και μου θυμίζει την παλιά μου... τέχνη, της κομμωτικής!».

Θα... κουρεύει το κοινό όπως ακούστηκε; «Ο,τι θέλω θα κάνω, αγάπη μου» (γέλια). «Αφού μου δίνουν δυνατότητα αυτοσχεδιασμού, δεν θα την εκμεταλλευτώ; (γελά). Το διαδραστικό στοιχείο τον γοητεύει μια και είναι το... στοιχείο του. «Εχει να γίνει της... κολάσεως!»

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Το «Σεσουάρ για δολοφόνους» ανεβαίνει στις 17 Οκτωβρίου στο θέατρο «Αποθήκη» σε απόδοση - διασκευή του Θοδωρή Πετρόπουλου, σε σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Ασημακόπουλου, σε μουσική επιμέλεια του Γιάννη Νένε και σε φωτισμούς Ανδρέα Μπέλλη. Παίζουν οι Τάκης Ζαχαράτος, Αννα Κουρή, Κώστας Ευριπιώτης, Πατρίκιος Κωστής και Θωμάς Παλιούρας. Είναι παραγωγή της «Ελληνικής Θεαμάτων».

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗΣ, ΕΘΝΟΣ, 27/09/2008

No comments: