Της Γιωτας Συκκα, Η Καθημερινή, Παρασκευή, 3 Oκτωβρίου 2008
Δύσκολες ώρες το Θέατρο Τέχνης έχει περάσει πολλές φορές από τον θάνατο του δημιουργού του, του Κάρολου Κουν, εδώ και 21 χρόνια. Όμως ο Διαγόρας Χρονόπουλος, ο καλλιτεχνικός του διευθυντής, επέμενε χθες πως το θέατρο δεν είναι σε κρίσιμη φάση. Αντίθετα, μίλησε για μια «λαμπρή χρονιά». Ακόμη και τα οικονομικά, ισχυρίστηκε, πως ξεκαθάρισε. «Όταν ήρθα πριν από τεσσεράμισι χρόνια, χρωστούσαμε 500.000 ευρώ. Σήμερα, το θέατρο δεν χρωστάει σε κανέναν. Υπάρχουν κάποια μικρά χρέη που είναι αντιμετωπίσιμα».
Ο καινούργιος σχεδιασμός -εντυπωσιακός σε ποσότητα για το συγκεκριμένο θέατρο- έχει πάλι την υπογραφή του. Όπως μάλιστα διεμήνυσε σε όσους τον κατηγορούν, η θητεία του δεν έχει περιορισμούς: «Δεν με διόρισε το ΥΠΠΟ για να μου θέσει όριο. Ο Γ. Λαζάνης με κάλεσε». Συνεχίζει λοιπόν έχοντας στο πλευρό του, τους Κ. Καπελώνη και Θ. Γράμψα και βέβαια το Διοικητικό Συμβούλιο που εκείνο ορίζει, όπως λέει, αν θα συνεχίσει.
Στο μεταξύ, σκέφτονται την πρόταση του νεοσύστατου ΕΚΕΘΕΧ, να χρηματοδοτούνται ετήσια, όπως συμβαίνει λ. χ. με το Εθνικό Θέατρο. Τα ανταλλάγματα αυτής της σχέσης δεν τα γνωρίζουν. Προφορικά, τους προτάθηκε ενίσχυση 1,200 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αλλά κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για το μοντέλο αυτής της συνεργασίας και τις εξαρτήσεις που ενδεχομένως δημιουργεί. Στο κάτω κάτω το ΕΚΕΘΕΧ δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη την οικονομική του ανεξαρτησία από το ΥΠΠΟ, με δικό του κωδικό.
Επίθεση με ποσότητα
Το μεγάλο στοίχημα της σεζόν ήταν οι «Ορνιθες» (αναβίωση της παλιάς παράστασης). Στα εισιτήρια είχαν πληρότητα 91% και στον αριθμό των θεατών 107%.
Με αυτή την αισιόδοξη εισαγωγή ο Δ. Χρονόπουλος ανακοίνωσε τις παραγωγές της νέας περιόδου που θα είναι συνολικά 11, εκ των οποίων οι τρεις είναι επαναλήψεις («Η μέθοδος Γκρόνχολμ» του Γκαλθεράν, «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Βιζυηνού και «Ο Μάρξ στο Σόχο» του Ζιν), δυο συμπαραγωγές («Γέννεσις 2» του Βιριπάεφ από τον θίασο «Κανιγκούντα» σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη και «ΝευρΟδύσσεια» που σκηνοθετεί η Μάνια Παπαδημητρίου με την ομάδα της).
Οι καινούργιες παραγωγές περιλαμβάνουν τους «Ηθοποιούς» του Γιώργου Σκούρτη, που ανεβαίνουν σε σκηνοθεσία του Θόδωρου Γράμψα, με τους: Αγγελο Αντωνόπουλο, Ελισάβετ Μουτάφη, το «Feel Good του Alistair Beaton, που σκηνοθετεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής, ενώ στη Φρυνίχου ανεβαίνουν τα: «Αθήνα-Μήλος» του Αυγερινού Φραγκούλη σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, «Το παιχνίδι του Ερωτα και της Τύχης» του Μαριβώ με τους: Νίκο Χαραλάμπους, Κερασία Σαμαρά, Οθωνα Μεταξά που σκηνοθετεί ο Εύης Γαβριηλίδης, «Ο Μολυβένιος στρατιώτης» του Αντερσεν για παιδιά από τον Δ. Δεγαΐτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ανέβασμα έργου που έγραψε σε μικρή ηλικία ο Κουν (φέτος γιορτάζουμε τα 100 χρόνια από τη γέννησή του). Πρόκειται για τον «Καϋμό», που θα παίζεται τα Δευτερότριτα σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Κάλμπαρη με διαφορετικούς πρωταγωνιστές κάθε φορά, όπως οι: Κώστας Καζάκος, Αιμίλιος Χειλάκης, Χρήστος Λούλης, Μάνια Παπαδημητρίου).
«Το Θ. Τέχνης δεν νοικιάζεται» σχολίασε ο Δ. Χρονόπουλος στο τέλος: «Δεν μπορεί να χάσει μια ομάδα και μεις να ζητάμε ενοίκιο». Όσο για τους παλιούς: Μάγια Λυμπεροπούλου, Ρένη Πιττακή, Βασίλης Παπαβασιλείου που κατηγορείτε πως δεν αξιοποιεί, υποστήριξε ότι τους καλεί. Αλλά, «μου είναι ακατανόητες οι αρνήσεις τους».
No comments:
Post a Comment