ΑΝΝΟΒΕΡΟ. Ανάμεσα στα μουσικά έργα που έχει εμπνεύσει ο Οιδίπους τύραννος, η λυρική δημιουργία Ελληνας διεκδικεί τον επίζηλο τίτλο του πλέον άσεμνου. Ο λόγος για αυτή την αξιοσημείωτη διάκριση αποδίδεται πρωτίστως στο γεγονός ότι το λιμπρέτο της όπερας του βρετανού συνθέτη Μαρκ-Αντονι Τέρνεϊτζ βασίζεται εν πολλοίς στο ομώνυμο και προκλητικό θεατρικό έργο του Στίβεν Μπέρκοφ (γνωστό εδώ από την παράστασή του στο θέατρο Εμπρός με τον τίτλο Σαν Ελληνας), το οποίο με τη σειρά του έλκει την καταγωγή του από την τραγωδία του Σοφοκλέους. Από την αρχαία Θήβα η δράση έχει μεταφερθεί στο άθλιο λονδρέζικο Ιστ Εντ της θατσερικής εποχής όπου, διαβάζουμε, ο ήρωας Εντι, «ενώ ο κόσμος χάνεται, αυτός απλώς αγαπάει τη μαμά του». Ο Ελληνας είχε πρωτοπαιχτεί το 1988 στο Φεστιβάλ του Μονάχου, του οποίου ήταν παραγγελία, και έκτοτε έχει διανύσει λαμπρή διαδρομή. Η τωρινή επανάληψή του στην Κρατική Οπερα του Αννόβερου δίνει την ευκαιρία να επαινεθεί για μία ακόμη φορά η ενδιαφέρουσα μουσική του, όπου στο πρωτότυπο προσωπικό ύφος του Τέρνεϊτζ ενσωματώνονται στοιχεία τζαζ, μπλουζ και ποπ, μείγμα χαρακτηριστικό του συνθέτη, σε μια παράσταση αν όχι πρωτότυπη πάντως ικανοποιητική. Κατά διαστήματα ως τις 22 Ιουνίου.
[ARS... BREVIS, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΖΕΝΑΚΟΥ, Το ΒΗΜΑ, 01/06/2008]
No comments:
Post a Comment