«Συμπλοκές στον δρόμο, διπλός θάνατος. Όλα ταιριάζουν. Όμως όλα είναι λιγότερο σημαντικά από τη μεγαλύτερη ιδέα της δημιουργίας ενός μιούζικαλ που λέει μια τραγική ιστορία με όρους μουσικής κωμωδίας, χωρίς να πέφτει ποτέ στην "οπερατική" παγίδα. Μπορεί να πετύχει;», αναρωτιόταν ο συνθέτης Λέοναρντ Μπερνστάιν το 1949, όταν το θρυλικό μιούζικαλ «West Side Story» ήταν ακόμα στα σκαριά. Η αλήθεια είναι ότι ο Μπερνστάιν και οι υπόλοιποι δημιουργοί (Αρθουρ Λόρεντς, Στίβεν Σοντχάιμ, Τζερόμ Ρόμπινς) δεν χρειάστηκε να περιμένουν και πολύ για την απόλυτη επιτυχία.
«Οι δημιουργοί του ήταν ιδιοφυΐες του μουσικού θεάτρου», μας λέει ο Σκοτ Σούσμαν, ο «Τόνι» του «West Side Story» που θα δούμε στην Αθήνα |
Ήταν δύσκολο να πάρετε τον ρόλο;Σ.Σ.: «Εγώ προέκυψα... τελευταία στιγμή. Χρειάζονταν επειγόντως τον "Τόνι". Πήγα στην οντισιόν, έπειτα από μία ώρα υπέγραψα συμβόλαιο και με τρεις μέρες πρόβα βγήκα στη σκηνή».
Λ.Γ.: «Πέρασα οντισιόν 3-4 φορές. Την τελευταία φορά, μπήκα και έκανα πλάκα. Ισως γι' αυτό ο Τζόι ΜακΝίλι σκέφτηκε "να, η Αννίτα"».
Ε.Γ.: «Μετά την οντισιόν είχα φύγει απογοητευμένη γιατί νόμιζα ότι τα θαλάσσωσα. Δεν μπορούσα να το πιστέψω, όταν με πήραν. Οι πρόβες ήταν πολύ συναισθηματικές. Τελικά, είναι δύσκολο να βγεις από τον ρόλο, ακόμα και όταν έχει πέσει η αυλαία».
Λ.Γ.: «Γι' αυτό, πολλοί καλλιτέχνες μένουν ξάγρυπνοι όλο το βράδυ. Μπορεί να νομίζετε ότι έπειτα από μια παράσταση είμαστε κουρασμένοι, αλλά ξέρετε κάτι; Καμιά φορά βγαίνουμε έξω και χορεύουμε για ώρες».
Ε.Γ.: «Ειδικά, αυτό το σόου περνάει στο πετσί σου».
Σ.Σ.: «Αλλωστε, όσο περισσότερο βγάζεις τα δικά σου συναισθήματα, τόσο καλύτερος καλλιτέχνης γίνεσαι. Οπως ο Χιθ Λέτζερ, ο οποίος έζησε τον ρόλο του στα άκρα».
- Τι νομίζετε ότι κάνει το «West Side Story» διαχρονικό;
- Και οι τρεις μένετε στη Νέα Υόρκη. Είναι ακόμα έντονες οι φυλετικές διαμάχες, με τους Μεξικανούς να έχουν τον «ρόλο» που είχαν κάποτε οι Πορτορικανοί;
Σ.Σ.: «Η αρχική ιδέα των δημιουργών δεν αφορούσε Πολωνούς και Πορτορικανούς, αλλά Εβραίους και Καθολικούς, και όλη η ιστορία υποτίθεται ότι διαδραματιζόταν το Πάσχα. Λεγόταν μάλιστα "East Side Story". Ομως το 1957 σκοτώθηκε ένας νεαρός Πολωνός και συνέδεσαν το γεγονός με ξεκαθάρισμα λογαριασμών συμμοριών, γιατί αυτός είχε κοιμηθεί με μια Πορτορικανή. Πέρυσι βγήκε μια ταινία, το "Gaza Side Story", που ήταν κάτι αντίστοιχο στη Γάζα. Η ιστορία αυτή μπορεί να ειπωθεί παντού».
- Ποια είναι η προσωπική σας ανάγνωση του «West Side Story»;
Σ.Σ.: «Τα κοινά στοιχεία μεταξύ των ανθρώπων είναι σημαντικότερα από τις μικροδιαφορές που τους διχάζουν. Η αγάπη κάνει την υπέρβαση».
Ε.Γ.: «Μόνο η αγάπη μπορεί να μας οδηγήσει σε έναν καλύτερο κόσμο».
- Παρακολουθείτε τα μιούζικαλ; Ανεβαίνουν πρωτοποριακές παραστάσεις σήμερα στο Μπρόντγουεϊ;
Ε.Γ.: «Ενδιαφέρουσες παραστάσεις βρίσκεις εκτός Μπρόντγουεϊ, γιατί είναι πιο πειραματικές. Το Μπρόντγουεϊ είναι και επιχείρηση, που για να προωθήσει πια ένα σόου φέρνει τηλεοπτικούς αστέρες. Είναι λίγο απογοητευτικό αν σκεφτείς πόσοι καλοί θεατρικοί ηθοποιοί υπάρχουν».
Λ.Γ.: «Αυτό το προκάλεσε η τηλεόραση, το "American Idol" και παραγωγοί που λαμβάνουν υπόψη τι θέλει να δει το νεανικό κοινό».
- Θυμόσαστε την πρώτη σας αντίδραση όταν πρωτοείδατε το «West Side Story» ως θεατές;
Σ.Σ.: «Την ταινία τη μελετούσαμε στη σχολή υποκριτικής (ξεκινήσαμε από το "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" και συνεχίσαμε με το "West Side Story"). Ως θεατρικό, το είδα πρώτη φορά σε σχολική παράσταση, από έφηβους συμμαθητές μου. Παρ' όλο που ήταν ερασιτέχνες, κατάλαβα από τότε ότι ήταν καταπληκτικό έργο».
Ε.Γ.: «Είδα την ταινία πρώτη φορά στα πέντε μου. Τότε αποφάσισα ότι κάποτε θα κάνω τη "Μαρία"...».
* Για πληροφορίες και κρατήσεις: www.ticketnet.gr , 210-8840600, Virgin Megastores.
No comments:
Post a Comment