Στους δρόμους βγαίνει και φέτος το «Φεστιβάλ Αθηνών» για να βρει όσους δεν μπορούν ή δεν αποφασίζουν να πάνε στο θεσμοθετημένο θέατρο. Το γνωστό από πέρυσι Τροχόσπιτο του φεστιβάλ συνεχίζει -με μια πιο σύγχρονη άποψη- τη μακραίωνη παράδοση των φορητών σκηνών και των «μπουλουκιών», περιπλανώμενο σε δρόμους, πάρκα, πλατείες ακόμα και αίθρια μουσείων.
Υστερα από την «Τζελσομίνα» της Ολιας Λαζαρίδου, φέτος στην πλέξιγκλας σκηνή του Τροχόσπιτου, κατασκευή του Σωκράτη Σωκράτους, πειραματίζονται δύο νέοι σκηνοθέτες με έργα κοινωνικού περιεχόμενου, θίγοντας το θέμα της μετανάστευσης και την έννοια της διαφορετικότητας. Το «Εδώ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη και το «Κάσπαρ Χάουζερ: Η ιστορία ενός ανθρώπου» σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Χατζάκη είναι οι δύο θεατρικές παραστάσεις που αναλαμβάνουν να ψυχαγωγήσουν και να ευαισθητοποιήσουν το «κινούμενο» αθηναϊκό κοινό (η είσοδος είναι ελεύθερη).
Στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας, τον Μάιο του 1828, εμφανίστηκε από το πουθενά ένας παράξενος άγνωστος. Ρακένδυτος, με δυσκολία περπατούσε, μιλούσε ελάχιστα και ήξερε να γράφει μόνο το όνομά του: Κάσπαρ Χάουζερ. Οι κάτοικοι του χωριού, στην επαφή τους με τον «πρωτόγονο» ξένο και μετά την αρχική τους αποστροφή, άρχισαν να έχουν περιέργεια και να προσπαθούν να τον προσηλυτίσουν, ο καθένας χωριστά, στις δικές του πεποιθήσεις. Του έμαθαν να μιλάει και να λειτουργεί σαν «πολιτισμένος» άνθρωπος... [Αντιγόνη Καράλη, Έθνος, 19/5/2008]
No comments:
Post a Comment