Κάθε Μάιο το ενδιαφέρον του θεατρικού κόσμου επικεντρώνεται για τρεις εβδομάδες στις Βρυξέλλες. Το Φεστιβάλ των Τεχνών, που η πόλη διοργανώνει για δέκατη τρίτη χρονιά, έχει πλέον καθιερωθεί ως ένα από τα πλέον δυναμικά του ευρωπαϊκού χώρου: καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο με έμφαση στις χώρες του αραβικού κόσμου, την Κίνα και την Ιαπωνία, εναλλακτικές σκηνές που ανακαλύπτουμε σε υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης, ανερχόμενοι καλλιτέχνες, νέες τάσεις αλλά και ποικίλες καλλιτεχνικές φόρμες που πέρα από το θέατρο και το χορό επεκτείνονται στο χώρο της φωτογραφίας, της βίντεο τέχνης και της εγκατάστασης.Το πρόγραμμα που ανακοίνωσε φέτος ο Κρίστοφ Σλαγκμάιλντερ (διαδέχθηκε πέρυσι με επιτυχία τη δημοφιλή Φράι Λέισεν στην καλλιτεχνική διεύθυνση του θεσμού) είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. **Μία από τις βασικές «ενότητες» αποτελεί η θεατρική εγκατάσταση που μας καλεί να επανεξετάσουμε την παρουσία του ηθοποιού πάνω στη σκηνή. Δεν είναι τυχαίο ότι η διοργάνωση ανοίγει αυτό το Σαββατοκύριακο με το «Stifters Dinge». Ο σημαντικός γερμανός σκηνοθέτης και συνθέτης Χάινερ Γκέμπελς καταφέρνει στη νέα του αυτή δουλειά να δημιουργήσει με τη βοήθεια πέντε πιάνων και μερικών απλών μηχανισμών ένα πραγματικό «φυσικό» τοπίο που ενεργοποιεί τις αισθήσεις μας. Βασιζόμενος στα κείμενα του αυστριακού ρομαντικού συγγραφέα Ανταλμπερτ Στίφτερ, ο Γκέμπελς αποτίνει φόρο τιμής στη δύναμη της φύσης εξορίζοντας από τη σκηνή τον ηθοποιό αλλά όχι το κείμενο. **Ο ηθοποιός ως φυσική παρουσία απουσιάζει και από τη νέα δουλειά του ανερχόμενου Φλαμανδού Κρις Βέρντονκ, που οραματίζεται το τέλος του κόσμου μέσα από δέκα πίνακες και μια σειρά από ρομποτικές «φιγούρες» (μέχρι την ερχόμενη Τρίτη) αλλά και από τη βιντεο-εγκατάσταση με τίτλο «Μόσχα» της βελγικής κολεκτίβας Μπερλίν που παρουσιάζει στις Βρυξέλλες το τέταρτο μέρος ενός κύκλου με πορτρέτα πόλεων (17-19/5)... [Της ΚΑΤΙΑΣ ΑΡΦΑΡΑ, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 18/5/2008]
No comments:
Post a Comment