Saturday, June 18, 2011

Χριστίνα Αλεξανιάν: "Το πιο οδυνηρό όλων είναι μια Ελλάδα χωρίς θέατρο"


«Ναι, είμαι ερωτευμένη αλλά όχι με κάποιον από τον χώρο του θεάτρου»

Η Χριστίνα Αλεξανιάν είναι μια χαμηλών τόνων ηθοποιός που δεν σε κερδίζει μονάχα με την υποκριτική και το φωτεινό χαμόγελό της αλλά και με την προσωπικότητά της. Στη βεράντα του ιστορικού ξενοδοχείου «Excelcior» στο μαργαριτάρι της Αδριατικής Ντουμπρόβνικ και μετά τις βόλτες στη μεσαιωνική καστρούπολη, η θεατρική Μέι της πιο ερωτικής παράστασης του χειμώνα «Fool for love» μίλησε στην «Espresso της Κυριακής» για τη ζωή και την ευτυχία της επάνω στο σανίδι. Οσο για τις φήμες που τη θέλουν ζευγάρι με τον συμπρωταγωνιστή της Αλκη Κούρκουλο, η απάντησή της είναι ξεκάθαρη: «Δεν έγινα ηθοποιός για να προβάλλω τις προσωπικές μου σχέσεις»...



- Οι εντυπώσεις από το Ντουμπρόβνικ;
Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι στην Κροατία, σε ένα κράτος τόσο κοντά σ’ εμάς, θα μπορούσα να συνδυάσω περιήγηση, μπάνιο, ξεκούραση, παρ’ ότι στο άκουσμα των δαλματικών ακτών πάντα σου δημιουργείται μια πολύ ωραία εντύπωση. Η αλήθεια ήταν ότι η πραγματικότητα ήταν ακόμα πιο πάνω από τις προσδοκίες.
- Εχετε σκεφθεί να ζήσετε στο εξωτερικό;
Εχω περάσει δύο συνεχόμενους μήνες στη Νέα Υόρκη με αφορμή την ελληνοαμερικανική παράσταση «Η Ιφιγένεια εν Ταύροις» που είχαμε κάνει με τον Γιάννη Χουβαρδά και είδα ότι αυτοί οι μήνες πέρασαν πολύ άνετα και μετά ήθελα άλλους δύο και άλλους δύο. Για συγκεκριμένο διάστημα ναι, θα μπορούσα να μείνω στο εξωτερικό και η πόλη που θα επέλεγα είναι η Νέα Υόρκη.
- Πώς είναι η Χριστίνα αυτόν τον καιρό;
Τελείωσα τις παραστάσεις του έργου «Fool for love» του Σαμ Σέπαρντ με τον Αλκη Κούρκουλο και τον Τάσο Γιαννόπουλο, σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιανοπούλου, και ήταν από τις ωραιότερες εμπειρίες ποου είχα. Οχι μόνο οι πρόβες, όπου διευρύνθηκαν τα εκφραστικά μου μέσα, αλλά και οι παραστάσεις δεν θα ήθελα να τελειώσουν ποτέ. Πάντα στενοχωριέμαι όταν «κλείνω» έναν ρόλο και ειδικά τον ρόλο της Μέι που υποδυόμουν φέτος. Ηταν πολύ οδυνηρός ο αποχωρισμός. Τελειώνοντας τις παραστάσεις έχω μπει στη διαδικασία ξεκούρασης, προσπαθώντας να κάνω ταξίδια όσα μπορώ για να γεμίσω τις μπαταριές μου. Οσο για τον επόμενο χειμώνα, δεν γνωρίζω επαγγελματικά τι θα κάνω.
- Στο «Fool for love» παρακολουθήσαμε έναν παθιασμένο και ανεκπλήρωτο ερώτα. Σου έχει συμβεί κάτι τέτοιο στην προσωπική σου ζωή;
Πλατωνικούς, εφηβικούς έρωτες είχα. Γενικά, ήμουν από τα άτομα που στην παιδική ηλικία έγραφα ποιήματα για κάποιον που απορροφούσε τη σκέψη και το συναίσθημά μου, κάποιο πρόσωπο που πολλές φορές δεν του το έλεγα, γιατί γενικά είμαι πολύ κρυψίνους και ήθελα να το καταλαβαίνουν οι άλλοι χωρίς να πρέπει να το αναλύω και να τα κάνω όλα πενηνταράκια. Δεν ξέρω ποιος είναι ο σωστός τρόπος προσέγγισης, αλλά είμαι από τα κορίτσια που του αρέσουν να τα φλερτάρουν και όχι να φλερτάρει.
- Ηθελες πάντα να γίνεις ηθοποιός;
Ναι, νομίζω ότι είναι η πρώτη δουλειά που είπα ότι θέλω να κάνω. Αργότερα, πέρασα στο Πολιτικό της Νομικής. Ταυτόχρονα, ήμουν και στη Σχολή Θεάτρου, όπου άρχισα να παίζω από τον πρώτο μήνα της δραματικής και έτσι δεν πήγαινα στα μαθήματα του πανεπιστημίου.
- Τι σημαίνει για σένα ηθοποιός; Τα βασικά συστατικά τού να είσαι ηθοποιός, πέρα από το ταλέντο, που σημαίνει ότι μπορώ και εκφράζομαι και μεταφέρω αυτά τα συναισθήματα που νιώθω, ώστε να τα νιώσει και ο θεατής, πρέπει να είσαι συνεπής και να αγαπάς αυτήν τη δουλειά, να είσαι επαγγελματίας και να κάνεις τη δουλειά σου χωρίς να διασπάς τη σκέψη και την ύπαρξή σου σε αναλώσιμες καταστάσεις.
- Υπήρξαν στιγμές που το θέατρο ή κάποιες συνεργασίες σε πίκραναν και σε έκαναν να κλάψεις;
Νομίζω στην αρχή είχα απογοητευθεί με ένα δυο πράγματα, αλλά μετά κατάλαβα ότι η συνέπεια, ο επαγγελματισμός και η διάρκεια στον χρόνο είναι αυτά που σε καθιερώνουν και σε δικαιώνουν.
- Τι θα πρότεινες στα νέα παιδιά που σε έχουν πρότυπο;
Πολλοί άνθρωποι μου εκφράζουν τον θαυμασμό τους, αλλά δεν ξέρω αν λειτουργώ ως πρότυπο. Εκείνο που θέλω να τους πω και να τους προτρέψω είναι να κάνουν αυτό που θέλουν, να συγκεντρώνουν το μυαλό τους, να καθαρίζουν τη σκέψη τους και να βάζουν στόχο. Εάν το ζητούμενο είναι να περάσουμε καλά, δεν αρκεί. Αυτό είναι κάτι που θα έρθει αργότερα, αν έχεις μια συνετή και συνεπή πορεία.
- Γιατί βρίσκεσαι εκτός τηλεόρασης;
Ομολογώ πως, όταν μου ήρθε αυτή η θεατρική πρόταση, επειδή ήταν ένας ρόλος πολύ απαιτητικός, είπα ευτυχώς που δεν είχα τηλεόραση, γιατί έτσι θα μπορούσα να είμαι πολύ συγκεντρωμένη σε αυτό που έκανα. Εκ των πραγμάτων όμως είναι πολύ λιγότερες οι προτάσεις. Αλλωστε, βγήκα από μια σειρά που πήγε πολύ καλά πρόπερσι για δύο χρόνια και νομίζω ότι καμιά φορά η αποχή από τα τηλεοπτικά κάνει καλό και στους θεατές και στον ηθοποιό. Επίσης, καλό είναι να παίρνεις αποστάσεις και να επαναπροσδιορίζεις τον εαυτόν του στα τηλεοπτικά δρώμενα. Τώρα δουλεύουν κάποιοι άλλοι, μετά δουλεύεις εσύ, έτσι είναι η φύση της δουλειάς μας.
- Είναι αισθητός σε σένα ο φόβος κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης;
Η δική μας η δουλειά μας σε βγάζει στην αγορά για ανεύρεση εργασίας κάθε έξι μήνες. Τώρα με την κρίση σίγουρα επιτείνεται η αγωνία να βρεις δουλειά. Παρ’ όλα αυτά, αισιοδοξώ με την έννοια ότι είναι μια καλή αφορμή να καθαρίσει το τοπίο από τους ανθρώπους που ασχολούνται ερασιτεχνικά και δεν έχουν πάρει σοβαρά τη δουλειά μας.
- Αισιοδοξείς για το μέλλον της χώρας;
Εχουμε ξαναγυρίσει στο αν κάποιοι άνθρωποι έχουν κάτι να φάνε. Οταν δεν έχεις να καλύψεις τις βιοποριστικές σου ανάγκες, είναι ουσιαστικό το πρόβλημα, είναι σαν μια μεταπολεμική Ελλάδα και βιώνουμε ξανά το ίδιο που ζήσαμε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι πολύ δυσάρεστο και θέλω να πιστεύω ότι δεν θα παραταθεί τόσο όσο φανταζόμαστε τελικά. Ολοι πιστέψαμε ότι θα ήταν κάτι μικρό που θα μας στοιχίσει μία τριετία, μετά μας είπαν πενταετία, κατόπιν δεκαετία και δεν ξέρω, δεν βλέπω πού μπορεί να τελειώσει όλο αυτό...
- Το θέατρο μπορεί να δώσει μια λύση σε προσωπικό επίπεδο;
Το θέατρο αποτελεί την πιο φθηνή διασκέδαση αυτήν τη στιγμή, δηλαδή, το εισιτήριό του έχει αναπροσαρμοστεί και η τιμή του είναι σχεδόν σαν του κινηματογράφου. Το θεατρικό κοινό παρ’ όλες τις δυσκολίες του πρέπει να στηρίζει τις παραστάσεις, γιατί το θέατρο είναι η βάση του πολιτισμού μας. Το πιο οδυνηρό όλων είναι μια Ελλάδα χωρίς θέατρο και Τέχνη.
  • «Με τον Αλκη ήμασταν συμμαθητές»
- Με τον Αλκη Κούρκουλο συνεργαστήκατε για πρώτη φορά;
Ημασταν συμμαθητές στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Είχαμε όμως βρεθεί τηλεοπτικά στο «Λόγω τιμής» όχι με πολλές σκηνές μεταξύ μας και ουσιαστικά ήταν η πρώτη συνεργασία μας. Ομολογώ ότι αυτή η εφηβική γνωριμία μας μάς έδωσε και οικειότητα και αγάπη, ώστε να υπάρξει μια υπέροχη συνεργασία.
- Η «χημεία» τι ρόλο παίζει σε μια συνεργασία;
Μου έχει τύχει να συνεργαστώ με ανθρώπους με τους οποίους δεν είχα καθόλου «χημεία» και να πάω καλά, γιατί πιστεύω, όπως και σε όλες τις δουλείες, ότι πρέπει να είσαι επαγγελματίας και να κάνεις καλά αυτό που πρέπει να κάνεις. Οταν υπάρχει όμως και «χημεία», μπορείς να απογειώσεις μια κατάσταση.
- Είχε γραφτεί ότι είχατε και ερωτική σχέση με τον Αλκη Κούρκουλο...
Νομίζω ότι ακριβώς, επειδή το θέμα της παράστασης ήταν μια ερωτική ιστορία -και θέλω να πιστεύω ότι πείσαμε και οι δύο με τους ρόλους μας- φαίνεται πως έκανε κάποιους να αναρωτιούνται εάν είμαστε μαζί. Ομως, αγαπάει ο ένας τον άλλον, τον εμπιστεύομαι και με εμπιστεύεται και νιώθω επαγγελματικά ασφαλής μαζί του. Επίσης, επειδή γνωριζόμαστε τόσα χρόνια και γενικά το κοινό μάς είχε συνδέσει με μια παρέα από το «Λόγω τιμής», κάποιοι θα το θεωρούσαν και αυτονόητο. Δεν είναι όμως έτσι οι ανθρώπινες σχέσεις, π.χ. εγώ έχω ανθρώπους κοντά μου που τους εκτιμώ και αγαπώ αλλά δεν έχουμε αποτελέσει ποτέ ερωτικό ζευγάρι.
  • «Οταν είμαι ερωτευμένη, είμαι πιο αποδοτική»
- Είναι στάση ζωής το ότι κρατάς τα προσωπικά σου μακριά από τη δημοσιότητα;
Πίστεψέ με, δεν είναι επί της ουσίας το θέμα πού διασκεδάζω και με ποιους ή με ποιον είμαι στη ζωή μου. Θέλω να υπάρχω στα πράγματα με αφορμή και αιτία να είναι η δουλειά μου, να έχω να προτείνω κάτι στους θεατές, ώστε να έρθουν να το δουν και να το μοιραστούν μαζί μου. Αλλιώς, δεν βρίσκω καμία σκοπιμότητα στο να προβάλλω την προσωπική μου ζωή. Το θεωρώ από πληκτικό έως και ανόητο εν μέσω τόσων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε σαν χώρα να αφορά και να απασχολεί κάποιους το πώς εγώ μοιράζω τον χρόνο μου.
- Οι fans όμως θέλουν να σε δουν να ανεβαίνεις τα σκαλιά της εκκλησίας...
Οταν θα έρθει η ώρα και βρεθεί και ο γαμπρός (γελάει), θα το μάθουν… Δεν είναι μια τελετή που κάνεις και μένει στα κρυφά.
- Οταν είσαι τρελά ερωτευμένη, έχεις το μυαλό σου στη δουλειά ή όχι;
Είμαι πιο αποδοτική, πιο καλή, με διπλή ενέργεια και αυτό νομίζω συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους, όταν πραγματικά μοιράζονται τη ζωή τους με κάποιον που επιθυμούν. Είμαι στην καλύτερη φάση μου, όταν είμαι ερωτευμένη και καλά.
- Αυτόν τον καιρό είσαι ερωτευμένη;
Ναι, είμαι ερωτευμένη και ταυτόχρονα, όσο μπορούν αυτά τα δύο να πάνε μαζί, και σε φάση ανασύνταξης. Τώρα, ξέρω, θα με ρωτήσεις εάν είναι από τον χώρο μου... Σου απαντώ ότι ουδέποτε τα έφτιαξα με κάποιον από τον χώρο μου… Είναι από διαφορετικό χώρο και δεν θα σου αποκαλύψω από πού για τους λόγους που σου ανέφερα στην προηγούμενη ερώτησή σου.
  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΣΜΑΝΗΣ, ESPRESSO,

No comments: