Wednesday, June 8, 2011

Ξανασμίγουν Δανδουλάκη-Χαϊκάλης

 
Τουλάχιστον οι δυο τους ζουν για τη συνύπαρξη αυτού του χειμώνα. Μετά τη «Βέρα στο δεξί», Κάτια Δανδουλάκη και Παύλος Χαϊκάλης θα ξανασυναντηθούν στη σκηνή του θεάτρου «Κάτια Δανδουλάκη» στο έργο του Μελ Μπρουκς «Να ζει κανείς ή να μη ζει».

Τη συνεργασία αυτή επιθυμούσαν οι δύο καλοί ηθοποιοί καιρό τώρα, και πλέον έφτασε το πλήρωμα του χρόνου. Στο υπαρξιακό ερώτημα «Να ζει κανείς ή να μη ζει;» καλούνται να απαντήσουν από σκηνής η Κάτια Δανδουλάκη και ο Παύλος Χαϊκάλης την ερχόμενη χειμερινή σεζόν.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλει το πετυχημένο συγγραφικό δίδυμο των Ρέππα - Παπαθανασίου, που ανέλαβε να διασκευάσει και να μεταφέρει με την πένα του στα καθ’ ημάς την ομότιτλη κομεντί του Μελ Μπρουκς που, εκτός από τα θέατρα, έσπασε ταμεία και στις κινηματογραφικές αίθουσες.


«Να ζει κανείς ή να μη ζει;» είναι το ερώτημα που έθεσε ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο αριστούργημά του «Αμλετ», στο οποίο είναι βασισμένο το έργο που θα φιλοξενηθεί από τον Οκτώβριο στη στέγη της μεγάλης κυρίας του θεάτρου μας.

Οι συγγραφείς κρατάνε καλά κλεισμένα τα χαρτιά τους, μην αφήνοντας να διαρρεύσει προς τα έξω κάτι για τη διασκευή που ετοιμάζουν με πυρετώδεις ρυθμούς.

Η ξεκαρδιστική ταινία του Μελ Μπρουκς βγήκε το ’83 στις σκοτεινές αίθουσες. Ο κεντρικός ήρωας, ένας άσημος Πολωνός ηθοποιός, ο Φρέντερικ Μπρόνσκι (τον οποίο ενσάρκωσε ο Μελ Μπρουκς), κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου κάνει τα πάντα για να σωθεί από τη θηριωδία των Γερμανών. Κάποια στιγμή αντιλαμβάνεται ότι μοιάζει εκπληκτικά με έναν διοικητή των ναζί και μαζί με τα άλλα μέλη του θιάσου του το εκμεταλλεύεται δεόντως και προς όφελος της Αντίστασης.

Παίρνει τη σύζυγό του Αννα -ρόλος που στο φιλμ σημαδεύτηκε από την έξοχη ερμηνεία της Αν Μπάνκροφτ- και μέσα στις φλόγες του πολέμου προσπαθούν να διαφύγουν στη Μεγάλη Βρετανία παριστάνοντας τους Γερμανούς.

Αυτούς τους ρόλους θα κληθούν να παίξουν η Κάτια Δανδουλάκη και ο Παύλος Χαϊκάλης, και οι καλά γνωρίζοντες στο θέατρο λένε ότι τους ταιριάζουν γάντι.


ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΜΙΧΑΛΙΤΣΙΑΝΟΥ, ESPRESSO,

No comments: