Θέατρο ή κινηματογράφος; Και θέατρο και κινηματογράφος: ο «Άμλετ» του «Τhe Wooster Group». Ο πολυβραβευμένος πρωτοποριακός νεοϋορκέζικος θίασος μάς ξανάρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών, δύο χρόνια μετά το εξαιρετικά τολμηρό- αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρον- «Τo you, the Βirdie» από τη «Φαίδρα» του Ρακίνα, παράσταση βασισμένη στα πολυμέσα, που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Με έναν «Άμλετ» σε σκηνοθεσία, και πάλι, της καλλιτεχνικής διευθύντριάς του και εκ των ιδρυτικών στελεχών της ομάδας Ελίζαμπεθ Λεκόντ. Η οποία έχει συνδυάσει το θέατρο με τον κινηματογράφο σε μία παράσταση- κινηματογραφικό μοντάζ γρήγορων ρυθμών που απογειώνει για μία ακόμη φορά τα πολυμέσα και τις δυνατότητες που προσφέρουν. Για να γίνω πιο σαφής: Το 1964 ο περίφημος, «ειδικευμένος» στον Σαίξπηρ, Βρετανός ηθοποιός Τζον Γκίλγκουντ ανέβασε στο Μπρόντγουεϊ «Άμλετ» με τον σπουδαίο- και διάσημο από τον κινηματογράφο- συμπατριώτη του Ρίτσαρντ Μπάρτον στον επώνυμο ρόλο που και ο ίδιος ο Γκίλγκουντ είχε παίξει νεώτερος. Η παράσταση, που είχε εξαιρετική επιτυχία, μαγνητοσκοπήθηκε ζωντανά με μία μέθοδο που υποτίθεται ό τι θα έφερνε τεχνολογική επανάσταση, την electronovision. Η συγκεκριμένη τεχνολογική επανάσταση, τελικά, απέτυχε. Έγινε αρχικά μία μετάδοση σε κλειστό τηλεοπτικό κύκλωμα και αργότερα η ταινία προβλήθηκε για λίγες μέρες στους κινηματογράφους. Το ουσιώδες είναι πως η παράσταση διασώθηκε. Το «Τhe Wooster Group», πρωτοπόρο στη χρήση της νέας τεχνολογίας, έπιασε το νήμα αυτής της ιστορίας και χρησιμοποιεί ως βάση την ταινία- η οποία προβάλλεται σχεδόν ολόκληρη επί σκηνής- για να στήσει μία θεατρική παράσταση με τα σημερινά τεχνολογικά μέσα. Οι ηθοποιοί της παράστασης μιμούνται τις εκφράσεις των επί της οθόνης ηθοποιών, «τρέχουν» τις σκηνές που δεν τους ενδιαφέρουν και γενικά «συνομιλούν» με την ταινία στήνοντας τον δικό τους «Άμλετ» πάνω στον παλιό. Η παράσταση, που δουλεύεται από τον Οκτώβριο του 2005, έκανε την πρεμιέρα της το 2006 στη Βαρκελώνη και έχει ήδη παρουσιαστεί εκτός από τη Νέα Υόρκη, σε Παρίσι, Βερολίνο, Άμστερνταμ. Τον επώνυμο ρόλο επωμίζεται ο Σκοτ Σέφερντ, η Κέιτ Βαλκ παίζει Γερτρούδη αλλά και Οφηλία. Κλαύδιο ο ελληνικής καταγωγής Άρι Φλιάκος.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Monday, June 9, 2008
Η «WΟΟSΤΕR GRΟUΡ» ΜΕΤΑΛΛΑΣΣΕΙ ΤΟΝ ΣΑΙΞΠΗΡ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ
Θέατρο ή κινηματογράφος; Και θέατρο και κινηματογράφος: ο «Άμλετ» του «Τhe Wooster Group». Ο πολυβραβευμένος πρωτοποριακός νεοϋορκέζικος θίασος μάς ξανάρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών, δύο χρόνια μετά το εξαιρετικά τολμηρό- αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρον- «Τo you, the Βirdie» από τη «Φαίδρα» του Ρακίνα, παράσταση βασισμένη στα πολυμέσα, που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Με έναν «Άμλετ» σε σκηνοθεσία, και πάλι, της καλλιτεχνικής διευθύντριάς του και εκ των ιδρυτικών στελεχών της ομάδας Ελίζαμπεθ Λεκόντ. Η οποία έχει συνδυάσει το θέατρο με τον κινηματογράφο σε μία παράσταση- κινηματογραφικό μοντάζ γρήγορων ρυθμών που απογειώνει για μία ακόμη φορά τα πολυμέσα και τις δυνατότητες που προσφέρουν. Για να γίνω πιο σαφής: Το 1964 ο περίφημος, «ειδικευμένος» στον Σαίξπηρ, Βρετανός ηθοποιός Τζον Γκίλγκουντ ανέβασε στο Μπρόντγουεϊ «Άμλετ» με τον σπουδαίο- και διάσημο από τον κινηματογράφο- συμπατριώτη του Ρίτσαρντ Μπάρτον στον επώνυμο ρόλο που και ο ίδιος ο Γκίλγκουντ είχε παίξει νεώτερος. Η παράσταση, που είχε εξαιρετική επιτυχία, μαγνητοσκοπήθηκε ζωντανά με μία μέθοδο που υποτίθεται ό τι θα έφερνε τεχνολογική επανάσταση, την electronovision. Η συγκεκριμένη τεχνολογική επανάσταση, τελικά, απέτυχε. Έγινε αρχικά μία μετάδοση σε κλειστό τηλεοπτικό κύκλωμα και αργότερα η ταινία προβλήθηκε για λίγες μέρες στους κινηματογράφους. Το ουσιώδες είναι πως η παράσταση διασώθηκε. Το «Τhe Wooster Group», πρωτοπόρο στη χρήση της νέας τεχνολογίας, έπιασε το νήμα αυτής της ιστορίας και χρησιμοποιεί ως βάση την ταινία- η οποία προβάλλεται σχεδόν ολόκληρη επί σκηνής- για να στήσει μία θεατρική παράσταση με τα σημερινά τεχνολογικά μέσα. Οι ηθοποιοί της παράστασης μιμούνται τις εκφράσεις των επί της οθόνης ηθοποιών, «τρέχουν» τις σκηνές που δεν τους ενδιαφέρουν και γενικά «συνομιλούν» με την ταινία στήνοντας τον δικό τους «Άμλετ» πάνω στον παλιό. Η παράσταση, που δουλεύεται από τον Οκτώβριο του 2005, έκανε την πρεμιέρα της το 2006 στη Βαρκελώνη και έχει ήδη παρουσιαστεί εκτός από τη Νέα Υόρκη, σε Παρίσι, Βερολίνο, Άμστερνταμ. Τον επώνυμο ρόλο επωμίζεται ο Σκοτ Σέφερντ, η Κέιτ Βαλκ παίζει Γερτρούδη αλλά και Οφηλία. Κλαύδιο ο ελληνικής καταγωγής Άρι Φλιάκος.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment