Μαδρίτη. Ο ΤΡΙΤΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΠΑΡΟΚ. Ερμηνεύοντας τον 126ο ρόλο της καριέρας του ο Πλάθιντο Ντομίνγκο [Plácido Domingo] αναδεικνύεται, διαβάζουμε, καινοτόμος στην ερμηνεία της όπερας μπαρόκ. Ως τώρα γνωρίζαμε, υποτίθεται, δύο τρόπους προσέγγισης αυτού του μουσικού είδους, τον φιλολογικό και τον μη φιλολογικό. Τώρα ο Ντομίνγκο εγκαινίασε έναν τρίτο, αυτόν με τον οποίο αποδίδει τον ρόλο του Βαγιαζίτ στον Ταμερλάνο [Tamerlano] του Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ [Händel, 1685-1759] που παίζεται στο Teatro Real της γενέτειράς του ισπανικής πρωτεύουσας. Ο αυτοκράτορας των Τατάρων Ταμερλάνος έχει νικήσει και αιχμαλωτίσει τον οθωμανό σουλτάνο Βαγιαζίτ και στο πλαίσιο αυτού του ιστορικού γεγονότος το σενάριο πλέκει μια υπόθεση ερωτικών σχέσεων και βλέψεων, ενώ ο αιχμάλωτος οδηγείται στην αυτοκτονία.
Η παράσταση, παλαιότερη παραγωγή του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου, σε σκηνοθεσία Γκρέιαμ Βικ, σημειώνει επιτυχία, και ακούγονται καλά λόγια για όλους τους συντελεστές, εκτός του μαέστρου Πολ Μάγκρις [Paul MacCreesh]. Τα θερμότερα εγκώμια αφορούν τον Ντομίνγκο ο οποίος, διαβάζουμε, αποδεικνύει ότι η μουσική του 17ου αιώνα μπορεί να τραγουδηθεί «με ύφος αλλά χωρίς ακαμψία». Ο διάσημος τενόρος θα εμφανιστεί ακόμη στις 7 και στις 10 Απριλίου, ενώ στις υπόλοιπες δύο παραστάσεις, 8 και 11 του μηνός, θα αντικατασταθεί από τον Μπριούς Φορντ. [Ars... Brevis, Αναστασία Ζενάκου, Το Βήμα, 6/4/2008]
Teatro Real (Madrid).
No comments:
Post a Comment