Ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν 134 αρχαία θέατρα ανά την Ελλάδα κάνει την ιδιωτική πρωτοβουλία να αναλάβει δράση εκεί που η πολιτεία ολιγωρεί. Εκατόν τριάντα τέσσερα αρχαία θέατρα στην Ελλάδα χρειάζονται μελέτες, απαλλοτριώσεις, αναστηλωτικά έργα και πόρους για να ζωντανέψουν και δίνουν αφορμή να αναλάβει δράση μια κίνηση πολιτών που συσπειρώνει επιστημονικές, καλλιτεχνικές και κοινωνικές δυνάμεις σ΄ ένα φορέα, το «Διάζωμα», για τη σωτηρία και τη συνολική ανάδειξη και αξιοποίησή τους. Το σύνθημα προς τις τοπικές κοινωνίες, τους ΟΤΑ, τους ιδιώτες και τους χορηγούς θα μπορούσε να είναι «υιοθετήστε ένα θέατρο, από το Α, τις μελέτες και την αποκατάσταση, ώς το Ω, τις εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις». Γέννημα- θρέμμα της Ελλάδας είναι το αρχαίο θέατρο, είτε ως αρχιτεκτόνημα είτε ως τέχνη. Κι όμως, από τα τουλάχιστον 134 θέατρα που είναι γνωστά μόνο τα 30 χρησιμοποιούνται για πολιτιστικές εκδηλώσεις αν και παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα, 76 είναι αρχαιολογικοί χώροι και 28 είναι ακόμα θαμμένα ή δεν έχει εντοπισθεί η θέση τους. Το υπουργείο Πολιτισμού χρηματοδοτεί κάποια έργα με το σταγονόμετρο. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τη συνεχιζόμενη καταγραφή που επιχειρούν δυο ειδικευμένοι αρχιτέκτονες, ο Κωνσταντίνος Μπολέτης και ο Μιχάλης Πιτένης, και παρουσιάσθηκαν χθες από τον Σταύρο Μπένο, τους καθηγητές της Αρχαιολογίας Βασίλη Λαμπρινουδάκη και Γιώργο Θέμελη και τον συνθέτη Γιώργο Κουρουπό στην εναρκτήρια εκδήλωση του μη κερδοσκοπικού σωματείου «Διάζωμα». «Όνειρό μας είναι να βοηθήσουμε, ακόμη και να πιέσουμε εποικοδομητικά το κράτος στην υπόθεση των αρχαίων θεάτρων», τόνισε ο εμπνευστής της πρωτοβουλίας Σταύρος Μπένος, που ανακοίνωσε την προκήρυξη διαγωνισμού με χρηματικά έπαθλα για τον λογότυπο του «Διαζώματος» και τα σχέδια για τη δημιουργία ενός δικτύου αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, μιας ηλεκτρονικής τράπεζας πληροφοριών για να ξέρουμε τι αρχαία θέατρα, αμφιθέατρα, στάδια και ωδεία έχουμε, ποια η κατάστασή τους κ.ά.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Friday, April 11, 2008
Κινδυνεύουν 134 θέατρα
Ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν 134 αρχαία θέατρα ανά την Ελλάδα κάνει την ιδιωτική πρωτοβουλία να αναλάβει δράση εκεί που η πολιτεία ολιγωρεί. Εκατόν τριάντα τέσσερα αρχαία θέατρα στην Ελλάδα χρειάζονται μελέτες, απαλλοτριώσεις, αναστηλωτικά έργα και πόρους για να ζωντανέψουν και δίνουν αφορμή να αναλάβει δράση μια κίνηση πολιτών που συσπειρώνει επιστημονικές, καλλιτεχνικές και κοινωνικές δυνάμεις σ΄ ένα φορέα, το «Διάζωμα», για τη σωτηρία και τη συνολική ανάδειξη και αξιοποίησή τους. Το σύνθημα προς τις τοπικές κοινωνίες, τους ΟΤΑ, τους ιδιώτες και τους χορηγούς θα μπορούσε να είναι «υιοθετήστε ένα θέατρο, από το Α, τις μελέτες και την αποκατάσταση, ώς το Ω, τις εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις». Γέννημα- θρέμμα της Ελλάδας είναι το αρχαίο θέατρο, είτε ως αρχιτεκτόνημα είτε ως τέχνη. Κι όμως, από τα τουλάχιστον 134 θέατρα που είναι γνωστά μόνο τα 30 χρησιμοποιούνται για πολιτιστικές εκδηλώσεις αν και παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα, 76 είναι αρχαιολογικοί χώροι και 28 είναι ακόμα θαμμένα ή δεν έχει εντοπισθεί η θέση τους. Το υπουργείο Πολιτισμού χρηματοδοτεί κάποια έργα με το σταγονόμετρο. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τη συνεχιζόμενη καταγραφή που επιχειρούν δυο ειδικευμένοι αρχιτέκτονες, ο Κωνσταντίνος Μπολέτης και ο Μιχάλης Πιτένης, και παρουσιάσθηκαν χθες από τον Σταύρο Μπένο, τους καθηγητές της Αρχαιολογίας Βασίλη Λαμπρινουδάκη και Γιώργο Θέμελη και τον συνθέτη Γιώργο Κουρουπό στην εναρκτήρια εκδήλωση του μη κερδοσκοπικού σωματείου «Διάζωμα». «Όνειρό μας είναι να βοηθήσουμε, ακόμη και να πιέσουμε εποικοδομητικά το κράτος στην υπόθεση των αρχαίων θεάτρων», τόνισε ο εμπνευστής της πρωτοβουλίας Σταύρος Μπένος, που ανακοίνωσε την προκήρυξη διαγωνισμού με χρηματικά έπαθλα για τον λογότυπο του «Διαζώματος» και τα σχέδια για τη δημιουργία ενός δικτύου αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, μιας ηλεκτρονικής τράπεζας πληροφοριών για να ξέρουμε τι αρχαία θέατρα, αμφιθέατρα, στάδια και ωδεία έχουμε, ποια η κατάστασή τους κ.ά.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment