Wednesday, November 12, 2008

«Ονειρεύτηκα ένα καρτούν-άνθρωπο…»

Mε χάρτινα κοστούμια ανεβαίνει στη σκηνή ο Ενιο Μαρκέτο, για να μεταμορφωθεί σε Μέριλιν και Φιντέλ!

Εχει χιούμορ και φαντασία. Τα πάει επίσης πολύ καλά με διάφορους διάσημους χαρακτήρες απ’ όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό και μπορεί να τους έχει όλους σε μια μόνο παράστασή του! Ο Ενιο Μαρκέτο από τη Βενετία, επονομαζόμενος και ζωντανό καρτούν, μπορεί μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα να μετατρέπεται από τη βασίλισσα της Αγγλίας στον Φρέντι Μέρκιουρι των Κουίν ή από τον Πάπα στον Φιντέλ Κάστρο…

Κοστούμια, μάσκες και περούκες από χαρτί είναι τα μοναδικά μέσα, μαζί με τη βοήθεια της μουσικής, που χρησιμοποιεί ο Ενιο για να δώσει τις πολύχρωμες παραστάσεις του, από τις οποίες παρελαύνουν πάνω από εκατό παγκοσμίως γνωστοί χαρακτήρες. Το ελληνικό κοινό θα έχει τη δυνατότητα να πάρει μια γεύση της δεξιοτεχνίας του στις πέντε παραστάσεις που θα δώσει στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής της Αθήνας το Σαββατοκύριακο και την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, καθώς και σ’ αυτές που θα δώσει στο θέατρο Εγνατία της Θεσσαλονίκης στις 21-23 Νοεμβρίου.

Λίγο πριν από τις παραστάσεις του στην Ελλάδα, την οποία έχει επισκεφθεί αρκετές φορές, ο Ενιο μίλησε στον ΕΤ για τη δουλειά του:
  • Πώς αποφασίσατε να κάνετε ένα σόου με χάρτινα κοστούμια;

Οταν ήμουν μικρός είχα τρέλα με τα καρτούν. Είχα βαλθεί να σχεδιάσω έναν δικό μου, ξεχωριστό ήρωα. Προσπαθούσα να μιμηθώ τα σκίτσα και ήξερα όλες τις ατάκες απέξω. Αργότερα ονειρεύτηκα ένα καρτούν που θα ήταν άνθρωπος. Και τελικά κατέληξα να γίνω εγώ αυτός. Είναι ένα όνειρο γεμάτο παιδική αθωότητα, που έγινε τελικά πραγματικότητα και μου άλλαξε τη ζωή.

  • Τα κοστούμια τα δημιουργείτε ο ίδιος;

Συνήθως έχω βοήθεια, αλλά πάντα πρέπει να ελέγχω τη δημιουργία τους. Αυτό που έχει σημασία είναι να είναι όλα στη θέση τους λίγο πριν από την παράσταση, γιατί πρόκειται για ένα non stop show, όπου δεν υπάρχει χρόνος και χώρος για λάθη.

  • Πώς τα καταφέρνετε να αλλάζετε τόσα πρόσωπα σε μια μόνο παράσταση;

Η αλήθεια είναι ότι είναι εξοντωτικό. Χρειάζεται απόλυτος συγχρονισμός και πολλές πρόβες, ώστε να είμαι σίγουρος για το πότε θα γίνει η κάθε αλλαγή. Βέβαια, μετά την κάθε παράσταση χρειάζομαι δύο ώρες περίπου για να ηρεμήσω… Ομως, είναι κάτι που αγαπάω και αυτό από μόνο του με ξεκουράζει.

  • Πώς προσεγγίζετε τους χαρακτήρες, είναι κάποιοι που ξεχωρίζετε;

Το show απαιτεί πολύχρονη μελέτη. Προσέχω κάθε κίνηση, κάθε μορφασμό του καλλιτέχνη που υποδύομαι. Προσθέτω μια δόση χιούμορ και τον εντάσσω στην παράσταση. Πολλές φορές έχει τύχει να με δουν κάποιοι από αυτούς που υποδύομαι και μου προτείνουν βελτιώσεις. Εχει πολλή πλάκα. Το σημαντικό είναι ότι αυτές τις μιμήσεις τις κάνω με αγάπη. Πολλοί από αυτούς είναι λατρεμένοι. Δεν ξεχωρίζω κανέναν. Ολους τους χαρακτήρες τούς πλησιάζω με αγάπη.

  • Τι προσφέρετε στους θεατές;

Θέλω να επιστρέψουν στην εποχή της παιδικής αθωότητας. Να γελάσουν με την ψυχή τους, όπως και συμβαίνει άλλωστε. Την ώρα που είμαι πάνω στη σκηνή έχω όλες τις κεραίες μου ανοιχτές, για να δέχομαι τα μηνύματα του κοινού. Αναπτύσσεται ανάμεσά μας μια άλλου είδους επικοινωνία, μαγική, αμφίδρομη, που δεν είχα υποψιαστεί όταν δημιουργούσα την παράσταση.

  • Πόσο καιρό ετοιμάζατε την παράσταση που θα δούμε;

Μου πήρε σχεδόν μια πενταετία. Ηταν πολύς καιρός. Ομως, ήθελα να είναι πολύ επαγγελματική δουλειά. Πιστεύω ότι ποτέ δεν τελειώνεις. Πάντα πρέπει να βελτιώνεσαι και να αναζητάς το καλύτερο.

ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Ελεύθερος Τύπος, Τετάρτη, 12.11.08

No comments: