Wednesday, April 22, 2015

Χατζάκης: Θα προσφύγω στη Δικαιοσύνη κατά του Ξυδάκη

  • «Ποτέ άλλοτε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού δεν έχει παυθεί εν μέσω θητείας»
Χατζάκης: Θα προσφύγω στη Δικαιοσύνη κατά του Ξυδάκη
Προσφυγή στη Δικαιοσύνη εναντίον του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Νίκου Ξυδάκη προανήγγειλε ο αποπεμφθείς από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Σωτήρης Χατζάκης. Όπως δήλωσε στον Βήμα 99,5, θα στραφεί προσωπικά κατά του κ. Ξυδάκη, ο οποίος έλαβε τη σχετική απόφαση.  «Από την πρώτη στιγμή, ο υπουργός μού ζήτησε να φύγω, λέγοντας μου επί λέξει: Θέλουμε να βάλουμε δικούς μας ανθρώπους» είπε ο κ. Χατζάκης, προσθέτοντας ότι τού μεταφέρθηκε ότι επρόκειτο για απόφαση του πρωθυπουργού και πως εάν δεν υπέβαλε την παραίτησή του, θα γινόταν έλεγχος στο Εθνικό Θέατρο από το ΣΔΟΕ. «Ποτέ άλλοτε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου δεν έχει παυθεί εν μέσω της θητείας του»  ανέφερε ο κ. Χατζάκης. Κατήγγειλε παράλληλα προκλητικά προνόμια των εργαζομένων, όπως δωροεπιταγές, κινητά και άτοκο δανεισμό, τα οποία, όπως είπε, δεν μπορούσε να καταργήσει, διότι προβλέπονται από τη συλλογική σύμβαση.
Συγκεκριμένα την Τετάρτη 22 Απριλίου ο Σωτήρης Χατζάκης μίλησε στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για το Εθνικό Θέατρο και την απόφαση απομάκρυνσής του από τον υπουργό αναπληρωτή Πολιτισμού.
  • Για την απόφαση του υπουργού αναπληρωτή Πολιτισμού σχετικά με την απομάκρυνσή του από τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου
«Μπήκα μέσα με τους φακέλους μου, οι οποίοι είχαν 3,5 εκατ. ταμειακά διαθέσιμα, μισό εκατ. θεατές και όταν θέλησα να του δείξω αυτό, τα πήρε, τα απαξίωσε και μου είπε «φεύγεις». Από την πρώτη στιγμή. Ήταν παρών ο κ. Παναγιώτης  Δούρος, μέχρι πρότινος δεξί χέρι του κ. Λούκου στο Φεστιβάλ Αθηνών, ο οποίος τώρα είναι διευθυντής γραφείου του κ. υπουργού και έμαθα μετά ότι είναι αδερφός της κυρίας Δούρου. Μου λέει «δεν με ενδιαφέρουν αυτά, θα πρέπει να φύγετε». Εγώ αιφνιδιάστηκα και είπα «για ποιο λόγο θα πρέπει να φύγω, έχω ακόμα θητεία ενάμιση χρόνο περίπου;». Μου λέει «πρέπει να φύγετε, διότι θέλουμε να βάλουμε δικούς μας ανθρώπους. Έχετε κάνει πολύ ωραία αυτά τα πράγματα, ακούω πολύ καλά πράγματα, αλλά εμείς θέλουμε να βάλουμε τους δικούς μας». Λέω «αυτό μου το ζητάτε εσείς;». «Όχι, είναι απόφαση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού» (απάντησε). Είπα εγώ «τότε θα πρέπει να μου την αιτιολογήσετε» και τότε ο κ. Ξυδάκης είπε επί λέξει, στον ενικό, «αν δεν φύγεις, θα σου στείλω το ΣΔΟΕ». Γιατί θα πρέπει να τσαλακωθώ εγώ, στον ενάμιση χρόνο της θητείας, και να φύγω με την υπόνοια στην κοινωνία ότι κάτι κακό έκανα, επειδή δεν έχει υπομονή ο υπουργός και συγκατάνευση. Είναι ψεύδη, είναι συκοφαντίες και χτυπήματα κάτω από τη μέση και γι’ αυτό το λόγο σήμερα προσφεύγω στη Δικαιοσύνη εναντίον του υπουργού προσωπικά. Όχι γι’ αυτή την απόφαση που έβγαλε χθες. Πρώτον, η ανάκληση του διορισμού είναι παράνομη, αυτή που έκανε, προσφεύγω λοιπόν στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Δεύτερον, για τα ψεύδη που έχει πει και τα έχει πει σε έγκυρες εφημερίδες, όπως στο ΒΗΜΑ, έχει προσβάλει την τιμή μου, την αξιοπρέπειά μου , την επαγγελματική μου υπόληψη.»
  • Για τους εργαζομένους του Εθνικού Θεάτρου και τα προνόμιά τους
«Ακριβώς (έχουν επιπλέον του μισθού μια δωροεπιταγή 50 ευρώ). Γιατί αυτό βρήκα, όπως και πολλά άλλα και είναι ενταγμένο μέσα στη συλλογική σύμβαση και δεν μπορώ να το κόψω. Έχουν ομαδική, ατομική ασφάλιση και κινητά εταιρικά τηλέφωνα αρκετοί από αυτούς σε τμήματα, με απεριόριστη διάρκεια. Σε μια εποχή κρίσης, είναι σημαντικό να μπορεί ένας οργανισμός να παρέχει στους ανθρώπους του κάποια οφέλη. Εγώ βρήκα αυτά. Δεν θέλησα (να τα κόψω), διότι ήταν μέσα στη συλλογική σύμβαση και θα γινόταν ένα χάος και δεύτερον, εκείνο που προσπαθώ να τους εξηγήσω είναι ότι, εφόσον έχουν αυτά τα προνόμια, ας μην προκαλούν τουλάχιστον την κοινωνία και κάνουν απεργίες, διαλύοντας τα έσοδα του θεάτρου, για μικροκομματικούς λόγους και γιατί πιθανώς λειτουργεί ένας δίαυλος επικοινωνίας με τον κ. Ξυδάκη. Ναι (έχουν και τη δυνατότητα άτοκου δανεισμού). Παίρνει απόφαση το διοικητικό συμβούλιο επειδή είναι περίοδος κρίσης κι επειδή δεν τους φτάνουν τα χρήματα κι επειδή έχουν οικογένειες και πάρα πολλά προβλήματα και τους δανείζει. Αληθέστατο (είναι ότι ο πρόεδρος του Σωματείου δανείστηκε ένα ποσό το 2011 και το επέστρεψε μετά από όχλησή μου) και το βρήκα μέσα από τις υπηρεσίες του θεάτρου.»
  • Για τον υπουργό αναπληρωτή Πολιτισμού και τον πρωθυπουργό
«Δεν έχει ξαναγίνει μεταπολιτευτικά, είναι πρώτη φορά, υπουργός Πολιτισμού να παύσει εν μέσω θητείας το διευθυντή και το συμβούλιο ολόκληρο. Άφησε ακέφαλο το Εθνικό Θέατρο. Εδώ ο κόσμος καίγεται, εδώ ο κόσμος δεν ξέρει τι θα γίνει, εδώ δίνονται μάχες στο εξωτερικό…  Εγώ απευθύνθηκα με δύο επιστολές στον πρωθυπουργό. Μία, την οποία δεν δημοσίευσα ποτέ και μία την οποία δημοσίευσα στον Τύπο. Πάντοτε, αν δείτε το χρονολόγιο της σύγκρουσης, εγώ ήμουν δεύτερος. Δεν απάντησε ο πρωθυπουργός, όταν είναι απασχολημένος να μιλάει με τον Ομπάμα και τον Πούτιν, ασχολείται με το δάνειο και τους όρους της δανειακής σύμβασης, όταν είναι υποχρεωμένος να ασχολείται με το μεταναστευτικό, θα έχει το χρόνο και τη δυνατότητα να ασχοληθεί με το Εθνικό Θέατρο; Ο πρωθυπουργός υπονοεί θεσμικά ότι βάζει τον υπουργό σε εκείνη τη θέση για να λύνει τα προβλήματα και για να μην δημιουργεί πρόσθετα. Ο κ. Ξυδάκης δημιούργησε εκ του μη όντος ένα πρόβλημα που αγγίζει τον πρωθυπουργό κι όλη την κυβέρνηση. Άρα, χρεώνεται ο πρωθυπουργός μία πολιτική δίωξη από έναν υπουργό, ο οποίος δεν κάνει καλά τη δουλειά του αυτή τη στιγμή, δημιουργεί ένα πρόβλημα, ενώ θα μπορούσε με μια συγκατάνευση και με μια υπομονή, να περιμένει ένα χρόνο να τελειώσει αυτή η έρμη η θητεία μου και μετά να κάνει ό,τι θέλει κι ό,τι ονειρεύεται. Εκτός κι αν πιστεύει ότι δεν θα είναι τότε...»

No comments: