Saturday, September 17, 2011

Ο νάρκισσος Αντερσεν και η Λαίδη Ελγιν


  • ΣΤΟ ΑΙΘΡΙΟ ΤΟΥ ΕΠΙΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
  • Σκηνικές συνθέσεις πάνω σε κείμενα ξένων περιηγητών, που εστιάζουν στην ανακάλυψη της Ελλάδας, στο "Dance me to the end of Greece #1"
Στην παράσταση, ο πρώιμος Βύρωνας ερωτεύεται νεαρούς στην Αθήνα του 1811, ενώ η Λαίδη Ελγιν προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή του άντρα της διευκολύνοντας τη μεταφορά των Μαρμάρων στην Αγγλία....
Στην παράσταση, ο πρώιμος Βύρωνας ερωτεύεται νεαρούς στην Αθήνα του 1811, ενώ η Λαίδη Ελγιν προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή του άντρα της διευκολύνοντας τη μεταφορά των Μαρμάρων στην Αγγλία....
"Οι Ελληνες είναι γρήγοροι στην αντίληψη και φλογεροί στην εκτέλεση των έργων", λέει ένας περιηγητής που επισκέφτηκε την Ελλάδα, ενώ ο Βύρωνας διαπιστώνει πως "Το χειρότερο απ΄ όλα είναι ότι οι Έλληνες είναι παλιοψεύτες. Ποτέ δεν υπήρξε τόση ανικανότητα για ειλικρίνεια από τότε που η Εύα ζούσε στον Παράδεισο".
"Τα κείμενα των Περιηγητών θέτουν την πρόκληση να αναμετρηθείς με το βλέμμα του Αλλου", σημειώνει η σκηνοθέτης της παράστασης Κυριακή Σπανού, "Dance me to the end of Greece #1". Πρόκειται για μια σκηνική σύνθεση κειμένων ξένων περιηγητών - ταξιδιωτών, που εστιάζουν στην ανακάλυψη της Ελλάδας από τους Ρομαντικούς, κατά την κρίσιμη περίοδο κατασκευής της εθνικής μας ταυτότητας, και στο θέμα της αρχαιολατρίας και της αρχαιοκαπηλίας η οποία κυριαρχούσε το 19ο αιώνα.
Το "Dance me to the end of Greece #1" είναι το πρώτο μέρος ενός μεγάλου πρότζεκτ που θα συνεχιστεί με διαφορετικές σκηνικές συνθέσεις πάνω σε διαφορετικά κείμενα Ξένων Περιηγητών ανάλογα με τον χώρο (ταξιδιωτικό προορισμό), το θέμα και τις εκάστοτε συνθήκες (το περιεχόμενο του "Dance me to the end of Greece #2" θα αφορά στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα). Πρώτος σταθμός το αίθριο του Επιγραφικού Μουσείου, στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του θεσμού "Ευρωπαϊκές Μέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς", σε συνδιοργάνωση με το Μουσείο.

Οι περιηγητές -ως καλλιτέχνες σελέμπριτις της εποχής τους, σύμφωνα με την υπόθεση- ψάχνουν στην Ελλάδα έναν ιδανικό τόπο ηδονικών ελευθεριών και ένα βάπτισμα της ευαισθησίας τους στην πατρίδα της μεγαλοφυΐας: ο πρώιμος Βύρωνας ζει την ερωτική του ελευθερία και ερωτεύεται νεαρούς στην Αθήνα του 1811, ενώ η Λαίδη Ελγιν προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή του άντρα της διευκολύνοντας τη μεταφορά των Μαρμάρων στην Αγγλία. Ο Κόκερελ, Αγγλος αρχιτέκτονας, συναντά τον Βύρωνα στον δρόμο για τις ανασκαφές του Επικούρειου Απόλλωνα στην Αρκαδία και με τα ευρήματά του γίνεται ο σταρ της εποχής. Ο Χανς Κρίστιαν Αντερσεν ναρκισσεύεται κάνοντας τα γενέθλιά του στην Ακρόπολη και ο Φλομπέρ παθαίνει ερωτικά παραληρήματα μπροστά στα αγάλματα του Παρθενώνα. Ο Λακαριέρ και ο Χένρι Μίλερ παραληρούν για την ιερότητα που διασώζει η σύγχρονη Ελλάδα. Οι ηθοποιοί δημιουργούν ένα συναυλιακό φόρουμ αφήγησης, τραγουδιών και αναπαράστασης.
Πρώτος σταθμός το αίθριο του Επιγραφικού Μουσείου, στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του θεσμού «Ευρωπαϊκές Μέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς», σε συνδιοργάνωση με το Μουσείο
Πρώτος σταθμός το αίθριο του Επιγραφικού Μουσείου, στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του θεσμού «Ευρωπαϊκές Μέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς», σε συνδιοργάνωση με το Μουσείο
Το συλλογικό πρότζεκτ είναι της ομάδας των ηθοποιών, της σκηνογραφικής ομάδας και του μουσικού της παράστασης, με τη σκηνική σύνθεση και σκηνοθετική καθοδήγηση της Κυριακής Σπανού.
  • Οι ηθοποιοί 
    Τα σκηνικά - κοστούμια φιλοτέχνησαν οι Απόστολος - Φωκίων Βέττας, Ολυμπία Σιδερίδου, Μάρθα Φωκά, η μουσική είναι του Κώστα Βόμβολου, το βίντεο του Γιώργου Ζορμπά. Παίζουν: Ελένη Ευθυμίου, Φρόσω Ζαγοραίου, Θέμης Μητρόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Σαμψών Φύτρος. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ, ΕΘΝΟΣ, 16/9/2011

No comments: