Thursday, November 17, 2011

Για τη σχέση Μαργαρίτας Καραπάνου, Μαργαρίτας Λυμπεράκη


"Μαμά: Η ζωή είναι αγρίως απίθανη". Συνδυάζοντας στον τίτλο της τα ημερολόγια της Μαργαρίτας Καραπάνου "Η ζωή είναι αγρίως απίθανη" που εκδόθηκαν μαζί με το τελευταίο της μυθιστόρημα "Μαμά", που απευθυνόνταν στη μητέρα της, η παράσταση "Μαμά: Η ζωή είναι αγρίως απίθανη" της Άννας Μπρούσκου, που ανεβαίνει στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, επιχειρεί να ανιχνεύσει την περίπλοκη σχέση της συγγραφέως με την επίσης συγγραφέα μητέρα της Μαργαρίτα Λυμπεράκη.
«Δυο πράγματα έχω σταθερά στη ζωή, τη θάλασσα και την κόρη μου» έλεγε η Μαργαρίτα Λυμπεράκη. Λίγες μέρες μετά τον θάνατό της, η κόρη της, Μαργαρίτα Καραπάνου, έγραφε: «Η μητέρα μου κι εγώ γνωριζόμαστε από παλιά. Όταν ήμουν παιδί, μου έδειχνε τα άστρα. 'Είναι δικά μου', μου έλεγε. Όταν ήμουν δώδεκα χρόνων, περπατούσαμε μ' έναν άντρα στον δρόμο. "Είναι δικός μου", μου έλεγε». Στην παράσταση μητέρα και κόρη, και οι δύο συγγραφείς, που τις ενώνει και το ίδιο όνομα, ξεδιπλώνουν το νήμα της ζωής τους μέσα σε έναν ίλιγγο συνεχών μεταμορφώσεων στα όρια μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Μια σχέση λατρείας και μίσους, ταύτισης, ανταγωνισμού και υπέρβασης. Οι δύο γυναίκες θα βιώσουν την αγωνία για την ύπαρξη, την τέχνη, το φύλο, τη μητρότητα, τον έρωτα, τον θάνατο.

Τους δύο ρόλους ερμηνεύουν η Άντζελα Μπρούσκου και η Παρθενόπη Μπουζούρη. Στην παράσταση συμβάλλει καθοριστικά η δημιουργική χρήση του βίντεο, ενώ χρησιμοποιείται οπτικό και ακουστικό υλικό της Μαργαρίτας Καραπάνου (χειρόγραφα και η ηχογραφημένη φωνή της να διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο της Μαμά). Την πρωτότυπη μουσική υπογράφει η Μόνικα. Η σκηνοθεσία και τα κοστούμια είναι της Άντζελας Μπρούσκου η οποία συνυπογράφει τη δραματουργία με την Παρθενόπη Μπουζούρη. Οι παραστάσεις επαναλαμβάνονται στις 24, 30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου.

No comments: