Thursday, May 7, 2015

Μια πρεμιέρα διαφορετική από τις άλλες.... [με τον Θεοδόση Πελεγρίνη]

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ,

Η είσοδος του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» έσφυζε από ζωή. Βραδάκι Τρίτης και είναι σαφές ότι μεταξύ των θεατών για τις διάφορες παραστάσεις που φιλοξενούνται στο ίδρυμα, υπάρχουν πολλοί που γνωρίζονται. Χειραψίες, φιλιά, λέξεις στον αέρα, προσκλήσεις για ένα weekend στο εξοχικό. Επίσημη πρεμιέρα;
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Θάνος Δημόπουλος εμφανίζεται και κερδίζει τα βλέμματα εύκολα, αφού οι περισσότεροι παριστάμενοι είναι πανεπιστημιακοί. Μεταξύ αυτών ο Ηλίας Νικολακόπουλος (οι αναλύσεις του στο Mega τον έχουν κάνει γνωστό στο πανελλήνιο), ο Βασίλης Καραποστόλης, ο Γιάγκος Ανδρεάδης, ο πρύτανης του Οικονομικού Παν. Αθηνών Κωνσταντίνος Γάτσιος. Σε λίγο εμφανίζεται ο ηθοποιός Δημήτρης Πιατάς, πάντα ευγενής και με πολλούς θαυμαστές, και ακολουθούν ο Γιώργος Χρανιώτης και ο Μίμης Ανδρουλάκης.


Στις 21.15 όλοι έχουν καθήσει, πλην του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά (ο κ. Πελεγρίνης είχε τοποθετηθεί στην τελευταία τιμητική θέση στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ στις πρόσφατες εκλογές) που εκείνη τη στιγμή εισέρχεται στην αίθουσα και κάθεται στην πρώτη σειρά, δίπλα στον κ. Δημόπουλο. Ευτυχείς και οι δύο για τη συνάντηση, αγκαλιάζονται και φιλούνται. Το σκηνικό αποτελείται από ένα τραπέζι εξοχής και τέσσερις καρέκλες κήπου σε μια σκηνή χωρίς βάθος, καθώς η αίθουσα δεν είναι για θέατρο, αλλά για προβολή ταινιών. Για τον λόγο αυτό η οθόνη έχει καλυφθεί με μαύρη κουρτίνα.

Στις 21.21 ο Θεοδόσης Πελεγρίνης εμφανίζεται πρώτος όλων στη σκηνή και κάθεται σε μία καρέκλα. Ενα λεπτό αργότερα εμφανίζονται και οι τρεις υπόλοιποι ηθοποιοί και παίρνουν τις θέσεις τους. Το «Ενα τριήμερο στην εξοχή μαζί» του Θεοδόση Πελεγρίνη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μανιώτη, αρχίζει. «Δύο ζευγάρια βρίσκονται μετά από πολλά χρόνια, στην εξοχή. Λύνουν παλιούς λογαριασμούς, χωρίς να καταφέρουν τελικά να ξεφύγουν από τις συντεταγμένες μιας τέλεια ρυθμισμένης ζωής. Μάχονται, αντιδικούν, διεκδικούν, επιδιώκουν να αναστήσουν τα πάθη των χαμένων ερώτων τους», λέει η ανακοίνωση για την υπόθεση του έργου. Και είναι αλήθεια ότι δεν λείπουν οι σκηνές χαμηλόφωνης - εσωτερικής έκρηξης που δείχνουν την ένταση των σχέσεων και την προσπάθεια να κουκουλωθούν τα προβλήματα.

«Ο έρωτας είναι βάσανο»

Στις 21.36, όταν ο Θεοδόσης Πελεγρίνης αποφαίνεται επί σκηνής ότι «ο έρωτας είναι βάσανο, ένα μαρτύριο», ακούγεται ο ήχος ενός κινητού τηλεφώνου. Και ενώ το κοινό περιμένει ο κάτοχός του να το κλείσει εσπευσμένα ορρωδώντας μέσα στο σκοτάδι, εκείνος απαντάει και αρκετά δυνατά μάλιστα: «Πες στη Βαρβάρα ότι έχω φαγητό στο ψυγείο!».

Τέσσερα λεπτά αργότερα, το τηλέφωνο ξαναχτυπάει, ο κύριος απαντάει, «σσστ» λέει μια κυρία, «σας παρακαλώ» προσθέτει ικετευτικά μια άλλη, ενώ κάποιοι αφήνουν να εκτονωθεί το νευρικό γέλιο που κρατούσαν από ώρα.

Μετά το διάλειμμα, ακολούθησαν 30 λεπτά παράστασης. Στο τέλος ο κ. Πελεγρίνης κατέβηκε από τη σκηνή και δέχθηκε τα συγχαρητήρια από τον κ. Παππά και τον κ. Δημόπουλο, ενώ η Φωτεινή Σακελλαρίου –πρώην δήμαρχος Ζωγράφου επί σειράν ετών– σηκώθηκε από τη θέση της και τον φίλησε εγκάρδια. «Είναι θεία μου», ενημέρωσε αργότερα ο κ. Πελεγρίνης.

Το «Ενα τριήμερο στην εξοχή μαζί» απέδειξε ότι ο Θεοδόσης Πελεγρίνης είναι εξαίρετος ερασιτέχνης ηθοποιός – οι επαγγελματίες της παράστασης αποδείχθηκαν κατώτεροι των όποιων προσδοκιών. Σκηνοθετική γραμμή ήταν να μην εκπέσει το ανέβασμα σε ρεαλιστική ηθογραφία, κάτι που απετράπη, καθώς όλα στην αίθουσα ήταν σουρρεαλιστικά. Στην επίσημη πρεμιέρα προσεκλήθησαν ο νυν υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και η πρώην Αννα Διαμαντοπούλου. Δεν τα κατάφεραν. Ο πρώτος ήταν απησχολημένος στη Βουλή, η δεύτερη στο εξωτερικό. Πάντως, το έργο παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως τις 26 Μαΐου, εάν το επιθυμούν.

No comments: