Thursday, March 27, 2008

Επιχορηγήσεις και διακρίσεις...

Έγινε στο υπουργείο Πολιτισμού η συνάντηση των ανθρώπων του θεάτρου που επιχορηγούνται τακτικά κι έτσι πλέον μπορούμε να τους λέμε... κρατικοδίαιτους! Διαβάζοντας το ερεπορτάζ των εφημερίδων διαπίστωσα ότι ο περισσότερος χρόνος της συνάντησης αναλώθηκε στο ξεκαθάρισμα κάποιων εκκρεμοτήτων που φαίνεται πως είχαν ενοχλήσει ορισμένους. Κι εγώ είχα ενοχληθεί (εννοώ, ως δημοσιογράφος). Τι θα πει "ιστορικοί θίασοι"; Τέλος πάντων κάπου έγινε αντιληπτό ότι θα ήταν ανοησία να συνεχιστεί αυτό το τροπάριο. Ας δούμε πως αντιμετώπισαν και οι εφημερίδες τη συνάντηση...
Θεατρικές επιχορηγήσεις: παλιοί λογαριασμοί και νέο ξεκίνημα

[Της Γιωτας Συκκα, Η Καθημερινή, 27/3/2008]. Aγωνία, θυμός, επιφύλαξη και καχυποψία. Ηταν τα συναισθήματα που έκρυβαν τα λόγια όσων παραβρέθηκαν στο κάλεσμα του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου για το θεσμό των επιχορηγήσεων ελευθέρου θεάτρου. Μαζί όμως και μια επιθυμία να τελειώσει η πολύχρονη ταλαιπωρία τους που τελευταία δέχτηκε νέο χτύπημα με τους διαχωρισμούς του νεοσύστατου ΕΚΕΘΕΧ. Το παραδέχτηκε και ο πρόεδρός του, Γιώργος Δραγώνας: «Ο όρος “ιστορικοί” θίασοι, είναι ατυχής». Οπως οι προηγούμενες ετικέτες, τα σχήματα διετούς και μονοετούς προγραμματισμού. Η ίδρυση ενός νέου θεσμού -στην Ελλάδα είμαστε- πάντα προκαλεί επιφυλάξεις. Ετσι και η ίδρυση του κέντρου είναι αναμενόμενο ότι θα προκαλέσει «τριβές και δυσαρέσκειες», είπε ο διευθυντής του ΕΚΕΘΕΧ Ηρακλής Λογοθέτης. Η επιμονή του μάλιστα στον κωδικό που πρέπει να έχει το κέντρο στον κρατικό προϋπολογισμό, κρύβει την αγωνία του να μη ναυαγήσει η προσπάθεια πριν καλά καλά ξεκινήσει. Γιατί οι αλλαγές στο θεατρικό τοπίο που όλοι ποθούν: νοικοκύρεμα, αξιοκρατία, ενίσχυση των νέων, συνεργασίες με τα ΔΗΠΕΘΕ, έξοδος στο εξωτερικό, διαφάνεια, προϋποθέτουν οικονομική ανεξαρτησία... [συνέχεια ΕΔΩ]

Φωτογραφία
Συμμετέχοντες στη χθεσινή ημερίδα στο αμφιθέατρο του υπουργείου Πολιτισμού: από αριστερά, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, η Αννα Βαγενά του θεάτρου Μεταξουργείο και ο Γιώργος Δραγώνας, πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Θεάτρου και Χορού

«Όχι στις διακρίσεις και στους διαχωρισμούς»

ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ. Μια μεγάλη συζήτηση για το ελεύθερο και επιχορηγούμενο θέατρο που νιώθει μοιρασμένο ανάμεσα σε «πατρικίους και πληβείους». [ΜΥΡΤΩ ΛΟΒΕΡΔΟΥ, Το Βήμα, 27/3/2008]. Η πρωτοβουλία ανήκει στο Εθνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΕΚΕΔΙΘ): μια συζήτηση για τις επιχορηγήσεις, το παρόν και το μέλλον του ελεύθερου θεάτρου, μαζί με το νεοσυσταθέν ΕΚΕΘΕΧ (Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού) και τη συμμετοχή εκπροσώπων του ελεύθερου θεάτρου (επιχορηγούμενων ή μη). Η ημερίδα άρχισε χθες το πρωί στο αμφιθέατρο του υπουργείου Πολιτισμού και έκλεισε το μεσημέρι, μέσα σε κλίμα (έντονων) αντιπαραθέσεων. Παρόντες ο πρόεδρος του ΕΚΕΔΙΘ, σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός (και εμπνευστής του Συστήματος Αθήνα που μπαίνει αισίως στη δεύτερη χρονιά του), και ο διευθυντής του ΕΚΕΘΕΧ Ηρακλής Λογοθέτης. Μαζί τους οι Θοδωρής Αμπαζής, Ρούλα Πατεράκη, Μάριος Ποντίκας, Βασίλης Πουλαντζάς, καθώς και (απέναντι στα έδρανα) οι Αννα Βαγενά, Γιώργος Κοτανίδης, Διαγόρας Χρονόπουλος, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Θανάσης Παπαγεωργίου, Δημήτρης Τάρλοου, Γιάννης Μαργαρίτης, Άντζελα Μπρούσκου, Δήμητρα Χατούπη, Πέπη Οικονομοπούλου, Μαίρη Ραζή, Νίκος Καμτσής κ.ά. Στο τέλος ο πρόεδρος του ΕΚΕΘΕΧ Γιώργος Δραγώνας εξέφρασε επίσης τα συμπεράσματά του... [συνέχεια ΕΔΩ]

No comments: