Thursday, November 15, 2007

ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ… ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ


Με την «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ ανοίγει η αυλαία της Νέας Σκηνής του «Απλού Θεάτρου», ενός έργου που αναδεικνύει τις συγκρούσεις τόσο ανάμεσα στα δύο φύλα, όσο και σε δύο κοινωνικές τάξεις. Η παράσταση ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, μετάφραση Μαργαρίτας Μέλμπεργκ, σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Πάτσα, σύνθεση ήχων Δημήτρη Ιατρόπουλου. Παίζουν: Ταμίλα Κουλίεβα, Αρης Λεμπεσόπουλος, Λαμπρινή Αγγελίδου.
Τις «Μεταμορφώσεις» του Οβιδίου παρουσιάζει στην Κεντρική Σκηνή του «Αμόρε» του «Θεάτρου του Νότου». Σύλληψη - σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σκηνικά - κοστούμια Ελλης Παπαγεωργακοπούλου, κινησιολογία Μάρθας Κλουκίνα. Παίζουν: Ξένια Καλογεροπούλου, Αννα Μάσχα, Αννα Καλαϊτζίδου, Χρήστος Λούλης, Κώστας Μπερικόπουλος, Αργύρης Ξάφης, Ιωάννα Παππά, κ.ά.
«Οι τρεις αδελφές» από το έργο του Αντον Τσέχοφ, ζουν τη δική τους ουτοπία παράλληλα με εκείνη του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, σε μια σύγχρονη Ρωσία. Από αριστερά, Ναταλία Δραγούμη, Γωγώ Μπρέμπου και Φαίη Ξυλά.
Πρεμιέρα, σήμερα, στο «Θέατρο Τέχνης - Κ. Κουν» της Φρυνίχου του έργου «Τρεις αδελφές - Περεστρόικα», μια μεταφορά του έργου του Αντον Τσέχωφ στη Σοβιετική Ενωση της δεκαετίας του '80, σε προσαρμογή - σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, σκηνικά - κοστούμια Ελλης Παπαγεωργακοπούλου, επιμέλεια κίνησης Ιωάννας Πορτόλου. Επιμέλεια μουσικού - οπτικού υλικού: Διαμαντής Καραναστάσης. Παίζουν: Ναταλία Δραγούμη, Γωγώ Μπρέμπου, Φαίη Ξυλά, Θόδωρος Γράμψας, Διαμαντής Καραναστάσης, Λεωνίδας Κακούρης, κ.ά.
Ο αγώνας έφερε αποτέλεσμα... Το ΥΠΠΟ αναγκαστικά παρενέβη και ματαιώθηκε οριστικά ο πλειστηριασμός από την ΚΕΔ του χώρου όπου στεγάζεται το θέατρο «Βαφείο». Θυμίζουμε ότι τον πλειστηριασμό ανήγγειλε τον περασμένο Αύγουστο η ΚΕΔ προκαλώντας αντιδράσεις φορέων και καλλιτεχνών. Ωστόσο, παραμένει άγνωστη η «τύχη» όλου του βιομηχανικού κτιρίου του 19ου αιώνα, ελάχιστο μέρος του οποίου αποτελεί το θέατρο. Ετσι, ομαλά ξεκινούν, σήμερα, στο «Βαφείο» οι παραστάσεις του θιάσου «Προσωδία» με το καινούργιο, βραβευμένο από το ΥΠΠΟ (2000) έργο του Ανδρέα Θωμόπουλου «Απ' έξω». Σκηνοθεσία Λάκης Καραλής, μουσική Μάριος Στρόφαλης, σκηνικά Λαμπρινή Καρδαρά, κοστούμια Φωτίκα Κάραλη. Παίζουν: Λάκης Καραλής, Μαρία Σκούπα και ο κύριος με την εφημερίδα. Παίζει ζωντανά τσέλο η Ισιδα Μουζά. Οι τέσσερις πρώτες παραστάσεις (15 - 18/11) είναι δωρεάν, σε ένδειξη ευχαριστίας στους επώνυμους και ανώνυμους που υπερασπίστηκαν τη διάσωση του θεάτρου.
Μέχρι τις 23/11, στο θέατρο «Αττις» παρουσιάζεται, σε παγκόσμια πρώτη, το έργο του Ιταλού φιλοσόφου Κάρλο Μίκελστετερ «Ερημος». Πρόκειται για σκηνική σύνθεση αποσπασμάτων από τη φιλοσοφική διατριβή του Κάρλο Μίκελστετερ «Πειθώ και Ρητορική». Ο Κάρλο Μίκελστετερ γεννήθηκε στην Γκορίτσια της Ιταλίας το 1887 και αυτοκτόνησε το 1910, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πραγματείας αυτής. Για το έργο του έχουν γράψει δοκίμια διάφοροι φιλόσοφοι (Κλαούντιο Μάγκρις, Μάσιμο Κατσιάρι, Ροσάνα Ροσάντα, κ.ά.). Η παράσταση στο «Αττις» είναι η πρώτη σκηνική εκδοχή του κειμένου, η οποία θα αναπτυχθεί στη Ρώμη και στη Μόντενα, με δωδεκαμελή χορό γερόντων. Στην παρούσα εκδοχή, στην άδεια σκηνή βρίσκεται ένας μόνο ηθοποιός, το σώμα του οποίου μεταμορφώνεται σε πολυρυθμική μηχανή που μάχεται με τις στοιχειώδεις δυνάμεις της φύσης, λ.χ. της βαρύτητας. Το βλέμμα κι ο νους του είναι σε ανεξερεύνητη απόσταση, απ' όπου πηγάζουν οράματα, ιστορίες, βλασφημίες, μια φωνή απελπισμένη, σε συνταρακτική ένταση, στο λαβύρινθο της σκέψης. Το βασικό ρόλο στην Ερημο ερμηνεύει ο σημαντικός Ιταλός ηθοποιός Πάολο Μουζίο (στα ιταλικά) και ο Θεόδωρος Τερζόπουλος (στα ελληνικά). [Ριζοσπάστης, 15/11/07]
  • ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕΙΝΩ ΜΟΝΗ ΜΟΥ

    Το έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου «Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου» κάνει πρεμιέρα στο θέατρο «Κιβωτός» (Πειραιώς 115), σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αθερίδη. Πρωταγωνιστούν οι Δήμητρα Παπαδοπούλου, Γιώργος Σεϊταρίδης, Γιώργος Χρανιώτης, Κατερίνα Νικολοπούλου, Γιάννης Δρακόπουλος, Κώστας Αποστολάκης, Ελένη Καρακάση και Κώστας Ανταλόπουλος. Παίζει στο πιάνο ο Νίκος Δρογώσης.

    ΤΟ ΚΟΡΜΙ

    Το έργο του Λουίς Αλφαρο «Το κορμί» παρουσιάζεται στο «Δημήτρης Ποταμίτης» (Ιλισίων 21 και Κερασούντος, Ιλίσια), σε σκηνοθεσία Εύης Δημητροπούλου. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Κατερίνα Διδασκάλου και Ιάκωβος Μυλωνάς.

    Μιχάλης Οικονόμου (δεξιά) και Γιώργος Παπαγεωργίου στην «Κατσαρίδα» του έργου του Βασίλη Μαυρογεωργίου

    Η «ΚΑΤΣΑΡΙΔΑ» ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ

    Η Ιωάννα έβαλε στόχο το φεγγάρι. Εξόριστη, περιπλανήθηκε μέσα από υπονόμους, ωκεανούς, αεραγωγούς, συνάντησε ποντικούς και άλλα τρωκτικά με στόχο το όνειρο. Για όλες αυτές τις περιπέτειες δεν χρειάστηκαν παρά μόνο μία σκάλα, δύο ηθοποιοί, δώδεκα ρόλοι, χορός και τραγούδι. Ετσι, μέσα από ένα εξωφρενικό ντανταϊστικό μιούζικαλ ο Βασίλης Μαυρογεωργίου μετέφερε επί σκηνής τις περιπέτειες μιας μικρής κόκκινης κατσαρίδας που εξέπληξε επί δυόμισι σεζόν το θεατρόφιλο κοινό της Αθήνας γεμίζοντας ασφυκτικά το Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου κάθε βράδυ...

«Η ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ»

Το καινούργιο έργο του Άκη Δήμου με τίτλο «Η Νύχτα των μυστικών», που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, από τις 23 Νοεμβρίου, πήρε την τελική του μορφή στις πρόβες. Πρόκειται για ένα κείμενο βαθιά ποιητικό αλλά και σύγχρονο, το οποίο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου. Σε ένα μυστηριώδες τσίρκο, ένα ζευγάρι εγκλωβίζεται στο λαβύρινθο των παρασκηνίων. Η Μιράντα και ο Κωνσταντίνος αναζητώντας διέξοδο έρχονται αντιμέτωποι με έναν κόσμο διαφορετικό και δοκιμάζουν εμπειρίες πρωτόγνωρες. Συναντούν ένα πολύχρωμο μωσαϊκό παράξενων ανθρώπων και αναθεωρούν την τελματωμένη τους ζωή. Οι μάσκες πέφτουν και τα μυστικά τους αποκαλύπτονται. Θα τα καταφέρουν να ξεφύγουν ή θα χαθούν στο λαβύρινθο που έχουν οι ίδιοι δημιουργήσει; Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Κέννυ ΜακΛέλαν, η μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού, η χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου και φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη. Τη μουσική ερμηνεύουν ζωντανά ο Τηλέμαχος Μούσας και Χρήστος Λιάτσος. Παίζουν, με σειρά εμφάνισης, οι Θοδωρής Κατσαφάδος, Λαέρτης Βασιλείου, Θανάσης Ευθυμιάδης, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Αθηνά Μαξίμου και Blaine Reininger. (Ημερησία, 16/11/2007)

No comments: