Saturday, June 9, 2012

Φεστιβάλ Αθηνών: Κι όμως η αυλαία θα σηκωθεί...

Σκηνή από την παράσταση των Zimmermann και de Perrot


Έχοντας περάσει, κυριολεκτικά, από «σαράντα κύματα», με ματαιώσεις παραστάσεων ακόμη και στο παραπέντε, τελικά το Φεστιβάλ Αθηνών κατάφερε να διαψεύσει τις Κασσάνδρες που προέβλεπαν τη μη διεξαγωγή του φέτος και να είναι σήμερα έτοιμο να σηκώσει την αυλαία των καλλιτεχνικών του παραστάσεων στον χώρο που συνδέθηκε άρρηκτα με την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Λούκου, την Πειραιώς 260 -έναν χώρο που αρκετοί προφήτευαν ότι φέτος δεν θα χρησιμοποιηθεί... Έτσι, χθες το βράδυ, ένα γνώριμο και από προηγούμενες διοργανώσεις στο αθηναϊκό κοινό καλλιτεχνικό δίδυμο, οι Ελβετοί Martin Zimmermann και Dimitri de Perrot, παρουσίασε [και για τέσσερις βραδιές] την καινούργια τους παραγωγή Hans was Heiri. Μαζί με πέντε ακόμη χορευτές - ερμηνευτές, ο χορογράφος και ο συνθέτης, αντίστοιχα, στήνουν το δικό τους παράδοξο σύμπαν, ένα σύμπαν χωρίς λόγια, που με μουσική, χορό και ακροβατικά θέτει τα δικά τους, αλλά και πανανθρώπινα, ερωτήματα για την πραγματικότητα που μας περιβάλλει, αλλά και την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη.

Χρησιμοποιώντας για τίτλο μία έκφραση που σημαίνει «τελικά είναι όλοι ίδιοι», εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι είναι όλοι ίδιοι σε ό,τι αφορά τις βασικές ανάγκες και επιθυμίες και αναρωτιούνται αν αποτυγχάνουμε και απογοητευόμαστε επειδή προσπαθούμε συνεχώς να αποδείξουμε ότι είμαστε μοναδικοί και ξεχωριστοί. Με όπλο τους την παρατήρηση των απλών, καθημερινών ανθρώπινων κινήσεων και συμπεριφορών, εργαλεία τα σώματά τους, τη μουσική και σκηνικά που διαρκώς μεταβάλλονται, οι δύο Ελβετοί δημιουργούν μια παράσταση γεμάτη χιούμορ, ενέργεια και ευαισθησία...
  • Η "Ολυμπιάδα" στη Στέγη

Ταυτόχρονα, σε έναν άλλο χώρο, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, σήμερα σηκώνεται η αυλαία και των μουσικών εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, με ένα από τα πιο σημαντικά σύνολα μπαρόκ μουσικής, τη Venice Baroque Orchestra, η οποία θα παρουσιάσει ένα παστίς της όπερας Ολυμπιάδα, το λιμπρέτο της οποίας έγραψε ο Πιέτρο Μεταστάζιο το 1733, με σκοπό τη μελοποίησή του από τον Αντόνιο Καλντάρα. ΗΟλυμπιάδα υπήρξε τόσο δημοφιλής που μελοποιήθηκε από τους κορυφαίους συνθέτες του μπαρόκ και του πρώιμου κλασικισμού (Vivaldi, Pergolesi, Leo, Galuppi, Perez, Hasse, Traetta, Jommelli, Piccinni, Gassman, Myslivecek, Cherubini, Cimarosa και Paisiello). Η Ορχήστρα Μπαρόκ Μουσικής της Βενετίας, στην αποψινή συναυλία, θα έχει επικεφαλής τον τσεμπαλίστα Μάρκελλο Χρυσικόπουλο, ενώ η ηθοποιός Φιλαρέτη Κομνηνού θα απαγγείλει τα συνδετικά κείμενα, ώστε ο ακροατής να έχει πλήρη εικόνα της όπερας.
  • Στρίντμπεργκ και Χάντκε

Παράλληλα, την Κυριακή και τη Δευτέρα, στους χώρους της Πειραιώς 260 συνεχίζονται οι θεατρικές παραστάσεις, με την Δεσποινίδα Τζούλια του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, που θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, με τον ίδιο και τις Στεφανία Γουλιώτη και Μαρία Πρωτόπαπα στους τρεις ρόλους του έργου (Κτήριο Δ). Ταυτόχρονα, στο Κτήριο Δ, οι Φλαμανδοί De KOE θα παρουσιάζουν (10-12/6) το περίφημο έργο του Αυστριακού συγγραφέα Πέτερ Χάντκε Βρίζοντας το κοινό, ένα έργο που όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1969 προκάλεσε σκάνδαλο, και θεωρήθηκε «αντιθέατρο», μία μηδενιστική αποδόμηση της καθιερωμένης φόρμας του θεάτρου.

No comments: