Sunday, March 11, 2007

ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ Λυδία: «Η αμφισβήτηση σήμερα δεν έχει θέση»

Η φωτογραφία προέρχεται από τις "σελίδες" του δικτυακού περιοδικού Ηριδανός (Ιούλιος, 2005), όπου η Λυδία Φωτοπούλου είχε δώσει μια συνέντευξη στην Ελένη Μαυροβουνιώτη ("Η δική της Αγαύη"). Γλυκύτατη η Φωτοπούλου και ώριμη δίνει με τα λόγια της (όχι μόνο με τις ερμηνείες της στο θέατρο) την εικόνα μιας ηθοποιού που έχει ανάγκη ο θεατρικός μας πολιτισμός.
Μια επίσης ενδιαφ έρουσα συνέντευξη στην κυριακάτικη Καθημερινή (11.3.2007) που πήρε η Γιώτα Συκκά από την Λυδία Φωτοπούλου. Τίτλος: «Η αμφισβήτηση σήμερα δεν έχει θέση». Μια ηθοποιός με παιδεία και ήθος.
Γράφει η Γ. Συκκά: Είναι από τις πρωταγωνίστριες της δεκαετίας του ’80 και ευτύχησε να παίξει ρόλους του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου που θα ζήλευαν πολλές. Στέλεχος του ΚΘΒΕ για χρόνια, αλλά και με συνεργασίες στην Πειραματική Σκηνή Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, το Θέατρο του Νότου και το Εθνικό, διέγραψε μια πορεία δίπλα σε καταξιωμένους σκηνοθέτες, υπήρξε η αγαπημένη ηθοποιός μερικών από αυτούς όπως του Ανδρέα Βουτσινά, έκανε επιτυχίες στην Επίδαυρο, ενώ οι ερμηνείες της στη Νόρα ή την Ιουλιέτα είναι ακόμη νωπές σε όσους τις θαύμασαν...
Να και μια "τοποθέτηση" για την εποχή μας και τις αξίες της, που αποδελτιώνουμε: «Είναι μια εποχή που πρέπει, όσο γίνεται, να αντισταθούμε. Οι αξίες καταρρίπτονται και οι καινούργιες σχετίζονται με το χρήμα, την καλοπέραση, τη φήμη. Είναι τα πρότυπα που έδωσε η κακή τηλεόραση και η λάιφ στάιλ αισθητική, όλη αυτή η νοοτροπία που σου μαθαίνει πώς να ζεις, το in και out που έγιναν οδηγοί μας. Τα παιδιά χάνονται σε αυτό το κυνήγι της ουτοπίας, που τους υπόσχονται κάποιοι ότι είναι η νέα αξία. Το να γίνω γνωστός σε μια νύχτα. Σήμερα η αμφισβήτηση δεν έχει θέση. Οταν ξεκίνησα στο θέατρο αμφισβητούσαμε όλοι μια γενιά, για να πάμε εμείς μπροστά. Σήμερα, μερικές φορές, βλέπω γονείς της νεότερης γενιάς να είναι πιο επαναστάτες από τα παιδιά τους που τελειώνουν το λύκειο. Η συγκεκριμένη χρονική στιγμή είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα γι’ αυτά. Είναι πολύ εύκολο να τους απορροφήσει η μηχανή που τα αλέθει όλα. Αυτή είναι η μεγάλη νίκη των κρατούντων: ο εφησυχασμός. Να περνάμε καλά. Με γλέντια, χρήμα και αναγνωρισιμότητα».
ΛΕΖΑΝΤΑ: H Λυδία Φωτοπούλου, που η ερμηνεία της στον ρόλο της Aγαύης ξεχώρισε στα φετινά Eπιδαύρια, κρατάει το κεφάλι του Πενθέα. Δίπλα της, Kάδμος, ο Θεμιστοκλής Πάνου. «Bάκχες», σκηνοθεσία Σωτήρη Xατζάκη, Eθνικό θέατρο (φωτ.: Γιώργος Παυλίδης, από μια παλιότερη "Καθημερινή").

1 comment:

ΙΩΑΝΝΗΣ ΞΕΝΙΔΗΣ said...

Η μεγάλη γενιά "του περνάω καλά".Μας λείπει η παιδεία.Η πίεση για χατήρια σε όλες τις μορφές της τέχνης είναι πολύ έντονη.Όλα να είναι εύκολα και γρήγορα!Αναγνώριση,διασημότητα,χρήματα για μεγάλη ζωή!Οι ηθοποιοί δεν παιδεύονται και για αυτό δεν μπορούν να αντιληφθούν το "θέατρο ως λύτρωση"