Monday, July 11, 2011

ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΚΑΡΥΔΗ: «Ξαγρύπνησα πολλές φορές λόγω της ζήλιας»

Μπορεί να φαίνεται μια ήρεμη γυναίκα, με απόλυτη αυτοσυγκράτηση, όμως η Σμαράγδα είναι μια γυναίκα με πάθος. Παραδέχεται πόσο παράφορα ζηλιάρα είναι η ίδια στις σχέσεις της, πόσο χαμηλά έχει πέσει ενόσω είχε κυριευτεί από αυτήν και εξηγεί ότι όλοι μας όταν ερωτευόμαστε κάνουμε "μικροκατινιές". Η ίδια μπορεί να μη θέλει να μιλά για τα προσωπικά της αλλά ξέρει πώς να μας κλείνει το μάτι.
  • Θα ήθελα να ξεκινήσουμε από το κεφάλαιο  "ζήλια"", που κρατά πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο που συμμετέχεις αλλά και σε άλλα πολλά "έργα", που δεν είναι θεατρικά και αφορούν τις ζωές μας. Στη δική σου όμως ζωή τι ρόλο παίζει;
Πρωταγωνιστικό κρατά και στη δική μου τη ζωή! Οπως και σε κάθε ανθρώπου που αγαπά. Δεν μπορώ καθόλου να καταλάβω πώς μπορεί κάποιος που είναι ερωτευμένος να μη ζηλεύει. Εχω ζηλέψει, ζηλεύω και θα ζηλεύω. Οπως με έχουν ζηλέψει, με ζηλεύουν και θα με ζηλεύουν! Νοστιμίζει τη σχέση η ζήλια, που έχει όρια, βέβαια.

  • Σε κυρίεψε ποτέ σου ακραία ζήλια;
Δεν στραγγάλισα κανέναν, όπως ο Οθέλλος! Το "με κυρίευσε" που λες, ναι, μου έτυχε, αλλά δεν ξεπέρασα τα όρια. Κλώτσησα τοίχους και έσπασα πράγματα, αλλά μέχρι εκεί!
  • Δεν χειροδίκησες ποτέ σε κάποιον από τους συντρόφους σου;
Οχι, την πλήρωσαν πράγματα και τοίχοι! Εκεί ξέσπασα!
  • Εχεις κοιτάξει ποτέ στα κλεφτά το κινητό συντρόφου σου;
Το έχω κοιτάξει στα φανερά! Μπροστά του! Ξέρεις, αυτό που λέμε "για να δω τώρα αν λες αλήθεια για το ποιος στέλνει τα μηνύματα". Κρυφά δεν το έχω κάνει, για την ώρα τουλάχιστον! Ποιος δεν έχει κάνει μικροκατινιές όταν αγαπάει; Ξαγρύπνησα πολλές φορές από ζήλια. Σε σιγοτρώει η ζήλια, σε τριβελίζει τρελά! Και με έχουν ζηλέψει πολύ στη ζωή μου, χωρίς να έχω δώσει ποτέ αφορμές.
  • Εχεις βρεθεί σε θέση ανάλογη της Δυσδαιμόνας, να σε έχουν στήσει στον τοίχο ως άπιστη, ενώ δεν ίσχυε κάτι τέτοιο;
Με έχουν στήσει στον τοίχο και αυτό που με είχε τρελάνει, είναι ότι δεν είχα κάνει τίποτα! Υπήρξα πιστή σε όλες τις σχέσεις που είχα μέχρι σήμερα. Μόνο μια φορά μου συνέβη να απιστήσω, όταν ένιωσα ότι είχε τελειώσει και η σχέση μου.
  • Στον ρόλο της Δυσδαιμόνας είσαι εξαιρετικά πειστική. Σ' εχουμε συνηθίσει στις προηγούμενες θεατρικές αλλά και τηλεοπτικές δουλειές σου όμως πιο έντονη και δυναμική. Μήπως στη σκηνή βλέπουμε ένα γλυκό πρόσωπο που έχουν μόνο οι "τυχεροί" την ευκαιρία να δουν;
Έχω από όλα τα πρόσωπα. Και γλυκό και πικρό και πολύ δυναμικό και τρυφερό. Στις άλλες δουλειές, μου είχε ζητηθεί να δείξω την πιο δυναμική πτυχή μου, αλλά έχω και πιο γλυκιά πλευρά, που βγαίνει σε αυτή την παράσταση. Ομως δεν είναι αθώα ενζενί η Δυσδαιμόνα, έχει έναν δυναμισμό κι αρθρώνει την αλήθεια της όταν κατηγορείται για απιστία που δεν έχει κάνει.
  • Είναι ένας ρόλος που τον ονειρευόσουν από τη σχολή;
Δεν ονειρευόμουν ρόλους, αλλά συνεργασίες.Από το ξεκίνημά μου με ενδιέφερε να κάνω ωραίες δουλειές με συνεργάτες που να με εκφράζουν και να μου πηγαίνουν. Τι να το κάνεις να παίξεις τη Δυσδαιμόνα με έναν άσχετο σκηνοθέτη, που δεν μπορεί να σε εμπνεύσει όπως με ενέπνευσε ο Κιμούλης ή με συμπρωταγωνιστές που δεν έχουν το κύρος του ίδιου και του Μαρκουλάκη; Σημασία δεν έχει το τι ρόλο θα παίξω, αλλά το με ποιους και πώς θα συμβεί αυτό. Με τον Κωνσταντίνο ήμασταν συμμαθητές στη δραματική σχολή και παίξαμε αρκετές φορές μαζί κι ήταν ο Γιώργος Κιμούλης που μας σκηνοθέτησε στο θέατρο με τον Θοδωρή Αθερίδη στο "Από έρωτα".
  • Τελικά είναι ωραίο να κάνεις περιοδεία στην Ελλάδα με φίλους...
Είναι ωραίο να κάνεις περιοδεία με μια δυνατή παραγωγή όπως είναι ο "Οθέλλος" και να είσαι μαζί με εξαιρετικούς συνάδελφους και φίλους.
  • Σου έχουν τύχει απρόοπτα σε περιοδείες σου;
Πολλά και διαφορετικά. Μου'χει τύχει να παίζω σε πλατεία και να περνάνε φορτηγά, μου έχει τύχει να σκούζουν μικρά παιδάκια σε δύσκολες σκηνές, μου έχει τύχει να παίζω δίπλα σε πανηγύρι και να ακούγεται στη διαπασών η Εφη Θώδη! Και τρέμω στην ιδέα τι με περιμένει και στον "Οθέλλο". Να έχω τη σκηνή που με πνίγει ο Οθέλλος και να ακούγονται κλάματα και κόρνες! Το φαντάζεσαι αυτό; Μαθαίνεις να ζεις όμως με όλα αυτά...
  • Θέατρο ναι, τηλεόραση όχι. Σε έχουν στην αναμονή ακόμα;
Στην απόλυτη αναμονή. Μου είχαν προτείνει από τον AΝΤ1 να κάνω τη σειρά "Κάπου σε ξέρω" σε σενάρια της Χατζησοφιά και σκηνοθεσία της Μαλέα και είχα ενθουσιαστεί από την ιδέα μέχρι που πάγωσε και ακόμα περιμένουμε να ξεπαγώσει, αν γίνει ποτέ αυτό. Είναι τρομερό όλο αυτό που γίνεται με την τηλεόραση. Δεν μπορείς να προγραμματίσεις κάτι. Κλείνεις μια δουλειά και βρίσκεσαι ξαφνικά ξεκρέμαστος. Δεν ξέρω πού θα μας οδηγήσει πια όλο αυτό. Και όλο αυτό το κακό δεν έχει να κάνει μόνο με την τηλεόραση, αλλά και με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Είναι σαν να παίζουμε σε θρίλερ!
  • Αληθεύει ότι σου είχε προταθεί να κλείσεις σε σειρά και ότι δεν το έκανες γιατί δεν έριχνες το πολύ υψηλό κασέ σου;
Οχι! Αυτά είναι ψιλά γράμματα και πολυτέλειες του παρελθόντος! Εδώ λέμε αν θα γίνουν δουλειές ή όχι και εσύ μου μιλάς για ψηλά κασέ;
  • Είναι αλήθεια ότι σου είχε προταθεί να παίξεις στο "Νησί";
Το έχω διαβάσει, το έχω ακούσει αλλά όχι, ποτέ δεν μου έγινε πρόταση. Αν μου το πρότειναν, φυσικά και θα το έκανα! Τέτοιο ρόλο σε τέτοια σειρά και θα τον αρνιόμουν; Ηταν μια υπέροχη σειρά απ' όλες τις απόψεις και χαίρομαι πολύ που πήγε καλά καλλιτεχνικά κι εμπορικά. Ελπίζω αυτό να πείσει κάποιους να φτιάξουν και άλλες τέτοιες δουλειές, αν και όταν φτιάξουν τα πράγματα...
  • Σε πικραίνει που τα κανάλια δεν θέλουν τη μυθοπλασία;
Φυσικά και με πικραίνει και με στεναχωρεί. Είναι μεγάλο λάθος αυτό, γιατί ο κόσμος ξεφεύγει με τα σίριαλ. Δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό; Δεν το εισπράττουν με τα νούμερα που παίρνουν όταν γίνονται καλές σειρές; Πρέπει να καταλάβουν ότι ο κόσμος είναι πιεσμένος, αγχωμένος και έχει ανάγκη να ξεφύγει μέσα από ωραίες ιστορίες. Γυρνούν την πλάτη τους στην επιθυμία του κόσμου. Και είναι λάθος.
  • Θα συμμετείχες στο "Just the two of us" ή στο "Dancing with the stars";
Οχι, γιατί δεν μου αρέσει όλο αυτό του διαγωνισμού και του ανταγωνισμού. Ασε που δεν "το έχω" ούτε στο τραγούδι αλλά ούτε και στο χορό. Οπότε γιατί να μπω... στον χορό; Το αφήνω σε άλλους που το κατέχουν, όπως ο Αργύρης Αγγέλου, που έσκισε!
  • Η τούρκικη-βουλγάρικη εισβολή στην ελληνική τηλεόραση τι σου λέει;
Oτι έχουν δουλειά οι Τούρκοι και όχι εμείς. Καλά κάνουν κι έχουν, αλλά τι θα απογίνουμε εμείς;
  • Η Σμαράγδα πήρε ανάσες με την Καρύδη εκτός χώρου. Σε έπιασε πανικός όταν έμεινες εκτός δουλειάς ή ήταν κάτι που το ήθελες;
Έμεινα έξι μήνες, από θέση, εκτός τηλεόρασης και θεάτρου και πέρασα τέλεια! Είδα τους φίλους μου, πήγα γυμναστήριο, πήρα ανάσες, μαγείρεψα, σταμάτησα να έχω πολλά νεύρα. Μαγειρεύω πού και πού, μαζεύω συνταγές από βιβλία και περιοδικά που κυκλοφορούν, και απ' ό,τι μου λένε όσοι τις δοκιμάζουν, τα πηγαίνω πολύ καλά!
  • Γάμος και παιδί. Είναι οι χειρότερες ερωτήσεις που σου κάνουν;
Ναι, οι μόνιμες ερωτήσεις που μου κάνουν και τις έχω βαρεθεί. Αν κάτσει ο γάμος και το παιδί, καλώς να κάτσουν, αλλά μην τρελαίνεστε! Εγώ δεν τρελαίνομαι, οπότε χαλαρώστε κι εσείς! Αν είχα παντρευτεί τόσες φορές όσες το έχουν γράψει, θα είχα κάνει δεκάδες γάμους και θα είχα αμέτρητα παιδιά!
  • Συζητάς για να παίξεις στο έργο του Αλμοδόβαρ "Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης" που ετοιμάζεται πυρετωδώς...
Βρίσκομαι σε θερμότατες συζητήσεις, αλλά δεν έχω για την ώρα υπογράψει, οπότε δεν μπορώ να σου πω ακόμα κάτι.
  • Εσύ μπορεί να μην πρέπει να πεις, αλλά εγώ μπορώ να προδώσω ότι τη διασκευή την κάνει ο Θοδωρής Πετρόπουλος, τη σκηνοθεσία ο Γιάννης Κακλέας και ότι στη δουλειά θα παίξει η Βίκυ Σταυροπούλου. Γιατί όμως είστε οι γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης; Γενικά μιλάς;
Γιατί εσείς οι άντρες τι είστε; Εσείς πλέον τα περάσατε! Εμείς τουλάχιστον είμαστε στο πριν, όχι στο μετά!
  • Πάντως μου φαίνεσαι καλύτερα από ποτέ. Και επαγγελματικά με τον "Οθέλλο" και προσωπικά...
Είναι μια πολύ καλή περίδος τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά. Αλλά ξέρεις ότι δεν μιλώ ποτέ για τα προσωπικά μου όσο κι αν με πιέζουν! Ανήκω σ' αυτούς που επιθυμούν να μιλούν μέσα απ' τη δουλειά τους και μόνο και όχι μέσα από τις όποιες σχέσεις τους. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αφορά τον κόσμο με ποιόν είμαι. Και μη μου πεις πάλι ότι ο κόσμος θέλει να ξέρει τα πάντα για τα δημόσια πρόσωπα. Το με ποιον είμαι, γιατί είμαι και πώς είμαι αφορά μονάχα εμένα και αυτόν που είμαι και απολύτως κανέναν άλλον!
  • Καλοκαιρινή περιοδεία
  • Η Σμαράγδα Καρύδη πρωταγωνιστεί στον "Οθέλλο" μαζί με τον Γιώργο Κιμούλη και τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Μαζί τους στην περιοδεία ανά την Ελλάδα είναι η Γωγώ Μπρέμπου, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ο Γιώργος Ψυχογιός κ.ά.
Data Bank
  • Γεννημένη στις 9 Αυγούστου είναι καθαρόαιμο- Λιοντάρι και είναι κόρη των ηθοποιών Ντίνου Καρύδη και Τζούλιας Αργυροπούλου.
  • Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και έπαιξε σε διαφορετικά θεατρικά είδη παίρνοντας πολύ καλές κριτικές.
  • Στην τηλεόραση ξεχώρισε σε αρκετές σειρές -όπως Το χρώμα του φεγγαριού, Λόγω Τιμής, Διπλή αλήθεια κ.ά.
  • Οι μετοχές της...εκτινάχτηκαν στα ύψη από τη σειρά Παρά Πέντε του Γ. Καπουτζίδη όταν υποδύθηκε την Ντάλια.
  • Στο σινεμά την είδαμε στις ταινίες "Θηλυκή εταιρεία", ο "Καλύτερός μου φίλος" του Λάκη Λαζόπουλου, "Μια μέλισσα τον Αύγουστο" που έκανε ο Θοδωρής Αθερίδης.
Βασίλης Μπουζιώτης, ΕΘΝΟΣ, 10/7/2011

No comments: