Wednesday, July 11, 2012

Κουαρτέτο Βόυτσεκ με Ξάφη - Παπαδόδημα


Κουαρτέτο Βόυτσεκ με Ξάφη - Παπαδόδημα

Ο Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ συναντά τον Βόυτσεκ του Άλμπαν Μπεργκ σε μια ευρηματική ελληνογερμανική παράσταση-κατασκευή. Πρόκειται για ένα πείραμα in vitro, όπου η κριτική για την ευρωπαϊκή πραγματικότητα συμπλέκεται με τη μεταμοντέρνα ειρωνεία και τον δημιουργικό σαρκασμό. Το Κουαρτέτο Βόυτσεκ, εκτελεσμένο από το «Σύγχρονο Κουαρτέτο Ενωμένης Ευρώπης», σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου, παίζει με την αποσπασματική εικόνα του άτολμου επαναστάτη, του σύγχρονου εργάτη, του Ευρωπαίου «νέου» πολίτη και προκαλεί την ανατροπή.


Κουαρτέτο Βόυτσεκ με Ξάφη - Παπαδόδημα
176 χρόνια μετά. Τι συνδέει το έτος 1836 με το 2012; Το τέλμα ενός πολιτικού συστήματος που έφτασε στα όριά του, συνοδεία δυσβάσταχτης φορολόγησης των πολιτών και κρατικής καταστολής; Η απουσία ενός νέου παγκόσμιου κινήματος ικανού να δώσει ελπίδα στον καταπιεσμένο λαό; «Κυρίες και Κύριοι. Δείτε την πρόοδο του ανθρώπινου πολιτισμού! Τα πάντα προοδεύουν!" σαρκάζει ο Μπύχνερ που ενώ στην ζωή του γράφει επαναστατικά μανιφέστα, όπως τον «Ταχυδρόμο της Έσσης», στο θέατρο πλάθει αντιήρωες και μεγάλους χαμένους. «Τίποτα δεν διαρκεί στον κόσμο αυτό / Και θα πεθάνουμε κι εμείς μια μέρα. / Ε, τι να γίνει; Έτσι είναι το σωστό» λέει ο Γέρος στον Βόυτσεκ.
Κουαρτέτο Βόυτσεκ με Ξάφη - Παπαδόδημα
Ποιο είναι το σωστό; Να αγωνίζεσαι για να γυρίσει ο τροχός της Ιστορίας, ακόμα κι αν δεν προλάβεις να δεις μια καλύτερη μέρα; Η παράσταση είναι μια ζωντανή συναυλία, ένας Ύμνος της Κατάρρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το «Κουαρτέτο Βόυτσεκ» απαρτίζεται από τρεις Έλληνες και ένα Γερμανό... μετανάστη.
Διευθύνει ο εκκεντρικός ηθοποιός της "Volksbuhne" Henrik Arnst.

Αργύρης Ξάφης/Woyzeck (κιθάρα, loops, φωνητικά, φυσαρμόνικα)
Φένια Παπαδόδημα /Marie (πλήκτρα, φωνητικά)
Τηλέμαχος Μούσας /Tambour Major (κιθάρα, fx, μουσικό πριόνι)
Adrian Freiling /Ausrufer (theremin, φωνητικά)
Διευθύνει ο Hendrik Arnst/Hauptmann, Doktor


ΙΝFO:
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ
12, 13 & 14 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260

No comments: