- Φτωχότερο έμεινε το ελληνικό θέατρο ύστερα από το "φευγιό" της Μίρκας Γεμεντζάκη την Παρασκευή, έπειτα από εγκεφαλικό που υπέστη πριν από λίγους μήνες. Κηδεύτηκε το Σάββατο.
Σκηνοθέτης και σημαντική δασκάλα φωνής, με μεγάλη καριέρα στην Ευρώπη, η Μίρκα Γεμεντζάκη γεννήθηκε στην Αθήνα, αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολέγιο και ως υπότροφος του Ινστιτούτου Γκαίτε σπούδασε στη Γερμανία μονωδία, τραγούδι. Τραγούδησε σε όλες τις μεγάλες όπερες μέχρι που κατάλαβε ότι το θέατρο ήταν ο προορισμός της. Φεύγοντας από την όπερα πήγε στο Μπερλίνερ Κόντσερτ Κορ της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, όπου από το 1974-1983 διηύθυνε τέσσερις παιδικές χορωδίες, τέσσερις χορωδίες νέων και εργάστηκε ως φωνητική δασκάλα στα ορατόρια της Χορωδίας της Φιλαρμονικής του Βερολίνου.
- Με τον Π. Στάιν
Από το 1976 μέχρι το 1983 συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες Π. Στάιν, Π. Μπρουκ, Μ. Γκρούμπε, Μπ. Ουίλσον στη Σαουμπίνε. Ο Π. Στάιν ήταν εκείνος που τη βοήθησε να βρει τον δρόμο της ως ερευνήτρια και δασκάλα φωνής μέσα από την αρχαία κραυγή.
Από το 1977 έως το 1983 δίδαξε θέατρο και μονωδία στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.
Το 1983 επέστρεψε στην Ελλάδα και συνεργάστηκε με τον Σπ. Βραχωρίτη, καθώς και με τον Μ. Βολονάκη ("Μήδεια", "Κύκλος με την κιμωλία"). Σκηνοθέτησε στο Μόναχο, στη Στοκχόλμη ("Πέρσες" στα αρχαία ελληνικά) και στο Βερολίνο (το χορόδραμα "In Between" στην άρση του τείχους).
Στην Αθήνα τη "Φόνισσα" σαν ορατόριο στα πρότυπα του Γ. Σ. Μπαχ, τις "Μορφές από το έργο του Βιζυηνού" σε συνσκηνοθεσία με τον Δήμο Αβδελιώδη και το έργο "Ευτυχισμένες μέρες" του Σ. Μπέκετ (Σφενδόνη), αλλά και στην Πάτρα τον "Αγαμέμνονα" του Αισχύλου.
No comments:
Post a Comment