Η ελληνική θεατρική παραγωγή, όπως και η σύγχρονη ελληνική δημιουργία στο σύνολό της, πρέπει να εξαχθεί στην Ευρώπη και τον κόσμο, ώστε να περιοριστεί το τρέχον καθεστώς καλλιτεχνικών έργων που παράγονται για «εσωτερική κατανάλωση». Ειδικά στον χώρο του θεάτρου, με δεδομένη τη δυσκολία πρόσβασης των ελληνικών θεατρικών σχημάτων στη διεθνή σκηνή και την περιορισμένη κινητικότητα μεμονωμένων καλλιτεχνών ή θιάσων εκτός συνόρων, εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους το ΥΠ.ΠΟ.Τ. θα μπορούσε να παρέμβει δραστικά ώστε να γίνει γνωστό και εκτός επικράτειας το υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών θέατρο που παράγεται στη χώρα μας. Και βεβαίως να ενταχθούν και οι Έλληνες δημιουργοί του θεάτρου στο δίκτυο και στον διάλογο των, Ευρωπαίων καταρχήν, συναδέλφων τους.
8 Σχόλια στο Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού
-
-
Κρατικοδίαιτο θέατρο δεν με βρίσκει σύμφωνο. Να δίνεται δωρεάν δημόσιος χώρος για προετοιμασία παραστάσεων και παραστάσεις από νέους θιάσους. Να διαφημίζονται δωρεάν το πρόγραμμα και το έργο τους, να επιχορηγείται λίγο το εισιτήριο στους ανέργους και χαμηλόμισθους, αλλά να μην είναι κρατικοδίαιτοι και έμμεσα δημόσιοι υπάλληλοι οι ηθοποιοί. Τα καλύτερα δηλαδή όσα αγάπησε ο κόσμος να μεταφράζονται και να προωθούνται σε άλλες χώρες. Σε αυτό να επιχορηγούνται διότι εξάγουν ένα προϊόν.
-
Κύριε Αναστασιάδη, το Βασιλικό Θέατρο στην Θεσσαλονίκη ανήκει στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και λειτουργεί ανελλιπώς.
-
Σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν αίθουσες που είναι κλειστές και χρησιμοποιούνται κατά καιρούς π.χ. το λεγόμενο βασιλικό θέατρο στην Θεσσαλονίκη ή και άλλες αίθουσες. Ολες αυτές και όπου υπάρχουν να δίνονται δωρεάν όχι μόνο για θέατρο, αλλά για όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Επίσης στους νέους δήμους πολλά σχολεία ή και αίθουσες από πρώην δήμους θα είναι κλειστές. Ολες αυτές οι αίθουσες είναι ευκαιρία να αξιοποιηθούν και όχι να μαραζώνουν στην φθορά του χρόνου.
-
Πιστεύω ότι η προαγωγή της ποιότητας θα οδηγήσει και στην εξαγωγή του θεατρικού προϊόντος.
Φωτεινό παράδειγμα ο Θόδωρος Τερζόπουλος που το θέατρό του είναι συναρπαστικό. Επίσης πιστεύω ότι μία πενταμελής επιτροπή (3 ξένοι και δύο Έλληνες) να κρίνει τη σκοπιμότητα της επιχορήγησης του κάθε θεάτρου. Αν το σχήμα θεωρείται ότι δεν καλύπτει τα απαραίτητα ποιοτικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να παύει κάθε κρατική ενίσχυση. Ας βρουν χρηματοδότηση μόνοι τους. Διαφορετικά ας επανδρώσουν αμισθί τα περιφερειακά θέατρα κατά τον ελεύθερο χρόνο τους από τις αγροτικές ασχολίες που ως άνεργοι οφείλουν να βρουν.
-
Με ατάλαντους δεν παίζεις έξω από το θέατρο του παραλόγου.[βλέπε Ελλάδα έτσι όπως την καταντήσατε]
No comments:
Post a Comment