«Δεν είναι η πρώτη φορά που πηγαίνω σε μια άλλη χώρα να κάνω ένα δικό της κείμενο. Εκανα τους “Μύθους” του Λαφοντέν στην Κομεντί Φρανσέζ, το “Ονειρόδραμα” του Στρίντμπεργκ στη Στοκχόλμη, τον “Πέερ Γκυντ” του Ιψεν στο Οσλο,ένα ντόπιο κείμενο στην Ινδονησία με 55 ινδονήσιους ηθοποιούς...Εχει μια συνέχεια αυτό για μένα» λέει.
Με
την πρώτη περίοδο των προβών να βρίσκεται στη λήξη της, ο αμερικανός
σκηνοθέτης ολοκληρώνει και την πρώτη προσέγγιση στο ομηρικό έπος.
Ξεκίνησε να δουλεύει την Τρίτη του Πάσχα σε καθημερινή βάση στο θέατρο
Rex (πλην Δευτέρας). Ο θίασος που παρακολουθεί και ακολουθεί τον δρόμο
προς την Ιθάκη μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γουίλσον θα δουλέψει
ξανά μαζί του, στη δεύτερη φάση των προβών, τον Σεπτέμβριο του 2012, δύο
μήνες δηλαδή πριν από την προκαθορισμένη πρεμιέρα της «Οδύσσειας», στις
26 Οκτωβρίου του 2012, στην Κεντρική Σκηνή του Κτιρίου Τσίλερ.
«Βλέπω αλλαγές στους ηθοποιούς» λέει ο Γουίλσον. «Είναι λιγότερο αγχωμένοι. Τώρα πια νοιάζονται ολοένα περισσότερο ο ένας για τον άλλον. Υπάρχει ένα μεταξύ τους νοιάξιμο, γίνονται σύνολο. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήξερα κανέναν» προσθέτει
και αναφέρεται στη διαδικασία των ακροάσεων μια Κυριακή του Μαρτίου,
από την οποία πέρασε σχεδόν όλο το ελληνικό θέατρο. «Δεν τους ζήτησα πολλά:να σταθούν, να καθήσουν,να περπατήσουν. Και όλα αυτά μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. Αυτό ήθελα. Διότι το πιο δύσκολο για έναν ηθοποιό είναι να σταθεί στη σκηνή. Σας διαβεβαιώ ότι δεν είναι καθόλου εύκολο. Μέσα στα 45 χρόνια δουλειάς μου ζήτημα είναι αν έχω δει πέντε ηθοποιούς που μπορούν να σταθούν στη σκηνή». Οπως η Τζέσι Νόρμαν.
«Ηταν σε μια συναυλία της στο Σατλέλίγο μετά την 11η Σεπτεμβρίου των Δίδυμων Πύργων στη Νέα Υόρκη. Δεν μπορούσε να τραγουδήσει επειδή το προηγούμενο βράδυ έκλαιγε συνεχώς. Της είπα ότι έπρεπε να τραγουδήσει. Ξεκίνησε λοιπόν και στο τέταρτο τραγούδι άρχισε να κλαίει επί σκηνής. Και σταμάτησε... Επί δέκα λεπτά το κοινό παρέμεινε σιωπηλό. Οταν άρχισε και πάλι να τραγουδά, ήταν η σειρά του κοινού να κλάψει. Η κυρία μπορεί να σταθεί στη σκηνή όσο ελάχιστοι».
Για
να προχωρήσει στην επιλογή τους, πάντως, ο Γουίλσον περισσότερο
σκέφθηκε, όπως το συνηθίζει άλλωστε, το σύνολο της παράστασης, τους
συνδυασμούς των ηθοποιών, τους ήχους, τα σώματα. «Ετσι έκανα την επιλογή. Πιστεύω στη διαφορετικότητα, στους χαρακτήρες, στην ποικιλία. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν ούτε οι ηλικίες ούτε το φύλο. Εγώ κάνω ένα θέατρο φόρμας. Εχω βάλει μια ηλικιωμένη γυναίκα να παίξει τη Λούλου, οπότε καταλαβαίνετε...».
- Το συμβόλαιο με το Εθνικό
Εγκατεστημένος
σε κεντρικό αθηναϊκό ξενοδοχείο από το Πάσχα, ο Μπομπ Γουίλσον κάνει ως
σήμερα καθημερινώς τη διαδρομή από και προς το θέατρο Rex της οδού
Πανεπιστημίου, παραμένοντας αφιερωμένος στις πρόβες και στη δική του
«Οδύσσεια». Γι΄ αυτό και δεν έχει πολλά να πει για αυτή την πόλη, εκτός
από το να παρατηρεί τις αλλαγές της. Αποδεχόμενος την πρόταση πρόκληση
του Γιάννη Χουβαρδά ο 70χρονος πλέον δημιουργός, ο οποίος εξακολουθεί να
μη δείχνει την ηλικία του, υπέγραψε το συμβόλαιό του με το Εθνικό και
ως διεθνής σταρ στο είδος του δεσμεύθηκε ακόμη και για τις υποχρεώσεις
του προς τον Τύπο: δύο συνεντεύξεις και μία συνέντευξη Τύπου
προβλέπονται ως την πρεμιέρα- χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το πέρασμά του
από την παρουσίαση του ρεπερτορίου 2011-2013 την περασμένη Τρίτη στο
κτίριο Τσίλερ.
- «ΠΩΣ ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΠΡΟΒΕΣ ΣΤΟ REX»
«Το
ενδιαφέρον μου στις πρόβες και μετά στην παράσταση περιστρέφεται κυρίως
γύρω από τον τρόπο με τον οποίο θα φτιάξω την ατμόσφαιρα. Με
ενδιαφέρουν η σιωπή, τα φώτα, ο χώρος.
Την ομάδα των 17 «τυχερών» ηθοποιών αποτελούν οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Θανάσης Ακκοκαλίδης, Γιώργος Γλάστρας, Ζέτα Δούκα, Σταύρος Ζαλμάς, Μαριάννα Καβαλιεράτου, Λυδία Κονιόρδου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μαρία Ναυπλιώτου, Τάσος Νούσιας, Βίκυ Παπαδοπούλου, Λένα Παπαληγούρα, Ακης Σακελλαρίου, Γιώργος Τζαβάρας, Αποστόλης Τότσικας, Νικήτας Τσακίρογλου, Κοσμάς Φοντούκης.
No comments:
Post a Comment