- Επτά, Κυριακή 22 Μαΐου 2011
ΤΟ ΘΕΜΑ αφορά το έγκλημα, το
θάνατο, τη βία εναντίον των γυναικών: «Γυναίκες. Τραχίνιες, Ηλέκτρα,
Αντιγόνη». Δεν φτάνει που η επική παράσταση του λιβανέζικης καταγωγής
θεατρικού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού Ουαζντί Μουαουάντ (9-10
Ιουλίου, Ηρώδειο) είναι διάρκειας έξι ωρών, εγκυμονεί και απρόοπτες
εξελίξεις μέχρι την τελευταία στιγμή. Ενδέχεται να ματαιωθεί για λόγους
ηθικής δικαιοσύνης που έχει θέσει ο Ζαν-Λουί Τρεντινιάν. Το πρόβλημα
δημιουργεί η παρουσία στην παράσταση του Μπερτράν Καντά.
Ο Καντά, πρώην τραγουδιστής του γαλλικού ροκ γκρουπ «Noir Desir», το 2003 είχε ξυλοκοπήσει και εγκαταλείψει σε δωμάτιο ξενοδοχείου στο Βίλνους της Λιθουανίας την 41χρονη Μαρί Τρεντινιάν, κόρη του γνωστού ηθοποιού και έγκυο δύο μηνών, με αποτέλεσμα έπειτα από λίγες μέρες να πεθάνει. Οι δραματικές συμπτώσεις σ' αυτή την ιστορία συνεχίζονται: Στη δίκη του, η πρώην σύζυγός του, μητέρα τεσσάρων παιδιών από τέσσερις διαφορετικούς άντρες, τον υποστηρίζει σθεναρά. Κι όμως αυτοκτονεί (απαγχονίζεται), ενώ ο ίδιος ο Καντά βρίσκεται μέσα στο σπίτι... Εκείνος καταδικάζεται μόνον σε οκτώ χρόνια φυλάκιση -δεν του καταλογίζεται δόλος- και αφού εκτίει τα μισά χρόνια της ελαφρότατης ήδη ποινής του, το 2007 αφήνεται ελεύθερος.
Και να που το θέατρο έφερε κάποτε στο ίδιο Φεστιβάλ τον πατέρα και τον ένοχο. Στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, εκτός από την παράσταση του Ουαζντί Μουαουάντ βασισμένη σε γυναικείες μορφές από τραγωδίες του Σοφοκλή και με μουσικό επί σκηνής τον Μπερτράν Καντά, ο 80χρονος Ζαν-Λουί Τρεντινιάν επρόκειτο επίσης να συμμετάσχει μ' ένα δικό του σόου γύρω από τη γαλλική ποίηση. Ωσπου έμαθε για την παρουσία του Καντά και ματαίωσε τη συμμετοχή του «μη αντέχοντας να συνυπάρχει με τον δολοφόνο της κόρης του». Ο Καντά ανακοίνωσε ότι αποσύρεται εκείνος από την παράσταση σεβόμενος την οικογένεια Τρεντινιάν.
Τι θα γίνει όμως στο Ελληνικό Φεστιβάλ; Η παράσταση θα παιχτεί ή ο μουσικός θ' αναγκαστεί να μην παρουσιαστεί στη σκηνή; Η παράσταση πάντως στον Καναδά, έπειτα από έντονες διαμαρτυρίες, δεν παίχτηκε. Και να σκεφτεί κανείς ότι ως επίκεντρο έχει τη γυναίκα και την άσκηση βίας εναντίον της...
No comments:
Post a Comment