Της Έλενας Δ. Χατζηιωάννου, ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη παίζει τη «Στρίγγλα» (και το ημέρωμά της) στο Εθνικό Θέατρο και υπερασπίζεται το παιχνίδι του έρωτα.
Μπορεί ένας γάμος να πετύχει όταν η γυναίκα είναι ενοχλητικά ειλικρινής και ετοιμόλογη; Μπορεί μια ανεξάρτητη, περήφανη γυναίκα να ευτυχήσει δίπλα σε έναν άνδρα που τη βασάνισε και την ταπείνωσε πριν την υποτάξει;
Στη σαιξπηρική κωμωδία «Το ημέρωμα της στρίγγλας» η Κατερίνα όχι μόνο μεταμορφώνεται από τον Πετρούκιο σε αρνάκι, αλλά στο φινάλε βγάζει και αντιφεμινιστικό μανιφέστο: «Ο άνδρας σου είναι ο αφέντης...». Κι όμως, αυτός ο φαινομενικά αντιδραστικός ρόλος είναι μαγνήτης για κάθε πρωταγωνίστρια.
«Ρόλος μαγνήτης, αλλά και ρόλος μανίκι» σχολιάζει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, που παίζει τη «Στρίγγλα» στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Μια ανεξάρτητη, φανατική εργένισσα, μια δραματική ντάμα αντιμέτωπη με τη διπλή πρόκληση, της κωμωδίας και του ρόλου.
«Ο τρόπος που αντιμετωπίζω τον κάθε ρόλο ακολουθεί τη σκηνοθετική άποψη που υπερασπίζομαι με όλες μου τις δυνάμεις. Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης αντιμετωπίζει τη Στρίγγλα ως μια γυναίκα σύγχρονη, δυναμική, ευφυή, η οποία αρνείται να παίξει ρόλους όπως τους ζητάει η ανδροκρατούμενη κοινωνία.
Η Κατερίνα, μη θέλοντας να συμμετέχει στη δημοπρασία που γίνεται με στόχο την αποκατάστασή της, δεν διστάζει να ξεμπροστιάσει την υποκρισία. Γίνεται καυστική, επιθετική, εν τέλει ανεπιθύμητη. Μια τόσο ειλικρινής γυναίκα προκαλεί τρόμο. Καταλήγει να αποξενώνεται κοινωνικά, να εγκλωβίζεται στην ίδια της την ορμή, στη μοναξιά της. Όταν εισβάλλει ο Πετρούκιος, ένας τύπος με ανατρεπτική συμπεριφορά και έντονο χιούμορ, το φλερτ ανάμεσά τους έχει αιχμές. Η αρχική σύγκρουσή τους εξελίσσεται σε αναγνώριση του ενός από τον άλλον και σε έναν γάμο αντισυμβατικό, με διαφορετικούς κώδικες επικοινωνίας. Περάσαμε από πολλά στάδια για να βρούμε τη σωστή δοσολογία της επιθετικότητάς της.
Η γραμμή στην οποία καταλήξαμε είναι να έχει λεπτό χιούμορ, ειρωνεία και να μη γίνεται γραφική, για να μπορούν να ταυτιστούν μαζί της οι σύγχρονες γυναίκες, που έχουν άντρες υφισταμένους, που πολύ συχνά είναι μόνες. Γι΄ αυτό και ο περίφημος τελευταίος μονόλογος λέγεται με ειρωνεία, με χιούμορ και μέσα από τον έρωτα που έχει προκύψει».
«Κινούμαι πάντα μέσα από προτάσεις που μου γίνονται. Θέλεις να είσαι στα καλύτερα που συμβαίνουν, σε μια καλλιτεχνική πρωτοπορία. Δεν είναι εύκολο, όταν μάλιστα έχεις οικογενειακές ευθύνες. Είναι όμως τέτοιος ο χαρακτήρας μου που με εμποδίζει να προσανατολιστώ στο καθαρά εμπορικό θέαμα, το οποίο θα με ανακούφιζε οικονομικά. Ακόμα και η παρουσία μου στην τηλεόραση είχε κάποιες ποιοτικές εγγυήσεις, ενώ παράλληλα μου προσέφερε αναγνωρισιμότητα, που λειτούργησε ως πόλος στο θέατρο. Ήταν σαν ένας κρίκος που συνέδεε το εμπορικό με το καλλιτεχνικό. Προς το παρόν, μου συμβαίνει αυτό το καλό. Του χρόνου θα δούμε. Ελπίζοντας και προσπαθώντας Αν αφήσω την αρνητική διάθεση να με πάρει από κάτω θα χάσω τη δύναμή μου να αντιμετωπίζω το σήμερα. Επί των επάλξεων λοιπόν».
Μπορεί ένας γάμος να πετύχει όταν η γυναίκα είναι ενοχλητικά ειλικρινής και ετοιμόλογη; Μπορεί μια ανεξάρτητη, περήφανη γυναίκα να ευτυχήσει δίπλα σε έναν άνδρα που τη βασάνισε και την ταπείνωσε πριν την υποτάξει;
Στη σαιξπηρική κωμωδία «Το ημέρωμα της στρίγγλας» η Κατερίνα όχι μόνο μεταμορφώνεται από τον Πετρούκιο σε αρνάκι, αλλά στο φινάλε βγάζει και αντιφεμινιστικό μανιφέστο: «Ο άνδρας σου είναι ο αφέντης...». Κι όμως, αυτός ο φαινομενικά αντιδραστικός ρόλος είναι μαγνήτης για κάθε πρωταγωνίστρια.
«Ρόλος μαγνήτης, αλλά και ρόλος μανίκι» σχολιάζει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, που παίζει τη «Στρίγγλα» στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Μια ανεξάρτητη, φανατική εργένισσα, μια δραματική ντάμα αντιμέτωπη με τη διπλή πρόκληση, της κωμωδίας και του ρόλου.
«Ο τρόπος που αντιμετωπίζω τον κάθε ρόλο ακολουθεί τη σκηνοθετική άποψη που υπερασπίζομαι με όλες μου τις δυνάμεις. Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης αντιμετωπίζει τη Στρίγγλα ως μια γυναίκα σύγχρονη, δυναμική, ευφυή, η οποία αρνείται να παίξει ρόλους όπως τους ζητάει η ανδροκρατούμενη κοινωνία.
Η Κατερίνα, μη θέλοντας να συμμετέχει στη δημοπρασία που γίνεται με στόχο την αποκατάστασή της, δεν διστάζει να ξεμπροστιάσει την υποκρισία. Γίνεται καυστική, επιθετική, εν τέλει ανεπιθύμητη. Μια τόσο ειλικρινής γυναίκα προκαλεί τρόμο. Καταλήγει να αποξενώνεται κοινωνικά, να εγκλωβίζεται στην ίδια της την ορμή, στη μοναξιά της. Όταν εισβάλλει ο Πετρούκιος, ένας τύπος με ανατρεπτική συμπεριφορά και έντονο χιούμορ, το φλερτ ανάμεσά τους έχει αιχμές. Η αρχική σύγκρουσή τους εξελίσσεται σε αναγνώριση του ενός από τον άλλον και σε έναν γάμο αντισυμβατικό, με διαφορετικούς κώδικες επικοινωνίας. Περάσαμε από πολλά στάδια για να βρούμε τη σωστή δοσολογία της επιθετικότητάς της.
Η γραμμή στην οποία καταλήξαμε είναι να έχει λεπτό χιούμορ, ειρωνεία και να μη γίνεται γραφική, για να μπορούν να ταυτιστούν μαζί της οι σύγχρονες γυναίκες, που έχουν άντρες υφισταμένους, που πολύ συχνά είναι μόνες. Γι΄ αυτό και ο περίφημος τελευταίος μονόλογος λέγεται με ειρωνεία, με χιούμορ και μέσα από τον έρωτα που έχει προκύψει».
ΙΝFΟ
«Το ημέρωμα της σΣτρίγγλας» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη- Κατερίνα και τον Άκη ΣακελλαρίουΠετρούκιο, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, στο Θέατρο Ρεξ (Πανεπιστημίου 28, τηλ. 210-Ηθοποιός με στόφα, ευτύχησε να παίξει τους μεγάλους ρόλους. Αρχικά με το Ανοιχτό Θέατρο, στη συνέχεια με το Θέατρο του Νότου, το Εθνικό, το Ελεύθερο Θέατρο και πάλι με το Εθνικό.
3305.074). Πρεμιέρα:
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου.
Αύριο, προπρεμιέρα και συζήτηση των συντελεστών με το κοινό.
«Κινούμαι πάντα μέσα από προτάσεις που μου γίνονται. Θέλεις να είσαι στα καλύτερα που συμβαίνουν, σε μια καλλιτεχνική πρωτοπορία. Δεν είναι εύκολο, όταν μάλιστα έχεις οικογενειακές ευθύνες. Είναι όμως τέτοιος ο χαρακτήρας μου που με εμποδίζει να προσανατολιστώ στο καθαρά εμπορικό θέαμα, το οποίο θα με ανακούφιζε οικονομικά. Ακόμα και η παρουσία μου στην τηλεόραση είχε κάποιες ποιοτικές εγγυήσεις, ενώ παράλληλα μου προσέφερε αναγνωρισιμότητα, που λειτούργησε ως πόλος στο θέατρο. Ήταν σαν ένας κρίκος που συνέδεε το εμπορικό με το καλλιτεχνικό. Προς το παρόν, μου συμβαίνει αυτό το καλό. Του χρόνου θα δούμε. Ελπίζοντας και προσπαθώντας Αν αφήσω την αρνητική διάθεση να με πάρει από κάτω θα χάσω τη δύναμή μου να αντιμετωπίζω το σήμερα. Επί των επάλξεων λοιπόν».
- Μαχητής και μοναχική. Φανατική εργένισσα. Από φόβο ή από θέση;
«Προτιμώ τις ρυτίδες από τις ουλές»
- Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη θα μπορούσε να επέμβει στον χρόνο και να διατηρήσει την ομορφιά της.
«Έρχεται το γήρας και η ανημπόρια...»
- Πώς βιώνει επαγγελματικά και προσωπικά το πέρασμα του χρόνου μια ωραία και ερωτική γυναίκα;
No comments:
Post a Comment