Ο Νικόλας Μακρής υποδύεται ένα νεαρό Αλβανό μουσικό κλασικής μουσικής, στην αντιρατσιστική σάτιρα των Ρέππα και Παπαθανασίου «Συμπεθέροι από τα Τίρανα» (θέατρο «Λαμπέτη»). Σε πείσμα των εξαγριωμένων νεόπλουτων πεθερικών του, σχεδιάζει να παντρευτεί μια Ελληνίδα.
Εδώ και χρόνια οι Αλβανοί είναι της «μόδας» σε τηλεόραση, σινεμά και θέατρο. «Διαφωνώ. Πιστεύω ότι παρα-άργησαν να γίνουν της μόδας», μας διορθώνει ο ηθοποιός. «Είναι πολλά τα χρόνια που ζούσαμε μαζί και αποφεύγαμε να τους κάνουμε μέρος του θεατρικού μας γίγνεσθαι». Ερμηνευτικά δεν κατέφυγε σε καμία υπερβολή για να υποδυθεί τον Αλβανό. Ο χαρακτήρας δεν έχει τίποτα διογκωμένο. «Είναι ένα κανονικό νεαρό παιδί».
Εξάλλου, στην παράσταση δεν είναι ο μοναδικός Αλβανός. Υπάρχουν και οι «καταλύτες» στη δράση γονείς του, οι Αλβανοί συμπέθεροι (Νατάσα Κοτσοβού, Κώστας Καζάκας). «Είναι οι πιο συμπαθητικοί χαρακτήρες του έργου», υποστηρίζει. «Οι Ελληνες είναι τα αρπακτικά. Βέβαια, γίνονται συμπαθείς από την κωμικότητα που απορρέει από τη φαυλότητά τους».
Ο έρωτας της Ελληνίδας (Δήμητρα Στογιάννη) με τον Αλβανό επιβιώνει τελικά, αλλά... μετ' εμποδίων. «Μουλαρώνουν» και οι γονείς (Ελισάβετ Κωσταντινίδου, Παύλος Κοντογιαννίδης) και οι θείοι (Τζόυς Ευείδη, Δημήτρης Μαυρόπουλος). «Από τη στιγμή, όμως, που το ζευγάρι πηγαίνει στο πατρικό της κοπέλας στην επαρχία, το έργο ξεφεύγει από το στενό ζήτημα των Αλβανών και αποκτά πολιτικές διαστάσεις», λέει ο Νικόλας Μακρής. Σ' αυτό το σκέλος προκύπτει κι ένας διαπλεκόμενος υφυπουργός Πολιτισμού (Χρήστος Τριπόδης).
Σε ποιους απευθύνεται περισσότερο η κωμωδία, στους Ελληνες ή στους Αλβανούς; «Φαντάζομαι, απευθύνεται περισσότερο σε Ελληνες, χωρίς φυσικά να αποκλείονται και οι Αλβανοί, που ζουν εδώ και γνωρίζουν την ελληνική καθημερινότητα», απαντά ο Μακρής.
Ωσπου να φτάσει, μετά την αποφοίτησή του απ' τη δραματική σχολή της Νέλλης Καρρά, στη σκηνή του θεάτρου «Χορν» για την περσινή επανάληψη του «Τρέντι θα σφυρίξει τρεις φορές», πέρασε από σαράντα κύματα. «Οι νέοι ηθοποιοί έχουν σοβαρό πρόβλημα. Μην με ρωτήσετε πότε ξεκίνησα να δουλεύω. Ρωτήστε με πότε ξεκίνησα να πληρώνομαι! Δουλεύουμε σε ομαδούλες χωρίς να πληρωνόμαστε. Εδώ υπάρχουν ηθοποιοί που δεν βρίσκουν καν μια ομάδα», αποκαλύπτει. Μ' αυτά και με εκείνα, αποφάσισε με τους συμμαθητές του από τη δραματική να δημιουργήσουν τη δική τους και να παρουσιάσουν «έντονα σωματικές δουλειές» σε off off broadway μικρές σκηνούλες.
Το κεφάλαιο τηλέοραση μπήκε στη ζωή του τελευταία. Συγχρόνως με την παράσταση στο «Λαμπέτη», θα παίζει και σε δύο σίριαλ: το «Missing» του Αλέξανδρου Πανταζούζη και τη βιογραφία του Καρυωτάκη από τον Τάσο Ψαρρά. «Στην τηλεόραση κάνω κυρίως δραματικούς ρόλους και στο θέατρο κωμικούς. Δεν έχω καταλήξει, ούτε σκοπεύω να περιορίσω τον εαυτό μου σε κάτι συγκεκριμένο. Συνήθως αισθάνομαι πιο καλά στο δράμα, παρ' όλο που και αυτό πάντα με κωμικό τρόπο το αντιμετωπίζω».
ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 30/10/2008
Εδώ και χρόνια οι Αλβανοί είναι της «μόδας» σε τηλεόραση, σινεμά και θέατρο. «Διαφωνώ. Πιστεύω ότι παρα-άργησαν να γίνουν της μόδας», μας διορθώνει ο ηθοποιός. «Είναι πολλά τα χρόνια που ζούσαμε μαζί και αποφεύγαμε να τους κάνουμε μέρος του θεατρικού μας γίγνεσθαι». Ερμηνευτικά δεν κατέφυγε σε καμία υπερβολή για να υποδυθεί τον Αλβανό. Ο χαρακτήρας δεν έχει τίποτα διογκωμένο. «Είναι ένα κανονικό νεαρό παιδί».
Με τη Δήμητρα Στογιάννη σε μια σκηνή από την παράσταση «Συμπέθεροι από τα Τίρανα», των Ρέππα - Παπαθανασίου |
Ο έρωτας της Ελληνίδας (Δήμητρα Στογιάννη) με τον Αλβανό επιβιώνει τελικά, αλλά... μετ' εμποδίων. «Μουλαρώνουν» και οι γονείς (Ελισάβετ Κωσταντινίδου, Παύλος Κοντογιαννίδης) και οι θείοι (Τζόυς Ευείδη, Δημήτρης Μαυρόπουλος). «Από τη στιγμή, όμως, που το ζευγάρι πηγαίνει στο πατρικό της κοπέλας στην επαρχία, το έργο ξεφεύγει από το στενό ζήτημα των Αλβανών και αποκτά πολιτικές διαστάσεις», λέει ο Νικόλας Μακρής. Σ' αυτό το σκέλος προκύπτει κι ένας διαπλεκόμενος υφυπουργός Πολιτισμού (Χρήστος Τριπόδης).
Σε ποιους απευθύνεται περισσότερο η κωμωδία, στους Ελληνες ή στους Αλβανούς; «Φαντάζομαι, απευθύνεται περισσότερο σε Ελληνες, χωρίς φυσικά να αποκλείονται και οι Αλβανοί, που ζουν εδώ και γνωρίζουν την ελληνική καθημερινότητα», απαντά ο Μακρής.
Ωσπου να φτάσει, μετά την αποφοίτησή του απ' τη δραματική σχολή της Νέλλης Καρρά, στη σκηνή του θεάτρου «Χορν» για την περσινή επανάληψη του «Τρέντι θα σφυρίξει τρεις φορές», πέρασε από σαράντα κύματα. «Οι νέοι ηθοποιοί έχουν σοβαρό πρόβλημα. Μην με ρωτήσετε πότε ξεκίνησα να δουλεύω. Ρωτήστε με πότε ξεκίνησα να πληρώνομαι! Δουλεύουμε σε ομαδούλες χωρίς να πληρωνόμαστε. Εδώ υπάρχουν ηθοποιοί που δεν βρίσκουν καν μια ομάδα», αποκαλύπτει. Μ' αυτά και με εκείνα, αποφάσισε με τους συμμαθητές του από τη δραματική να δημιουργήσουν τη δική τους και να παρουσιάσουν «έντονα σωματικές δουλειές» σε off off broadway μικρές σκηνούλες.
Το κεφάλαιο τηλέοραση μπήκε στη ζωή του τελευταία. Συγχρόνως με την παράσταση στο «Λαμπέτη», θα παίζει και σε δύο σίριαλ: το «Missing» του Αλέξανδρου Πανταζούζη και τη βιογραφία του Καρυωτάκη από τον Τάσο Ψαρρά. «Στην τηλεόραση κάνω κυρίως δραματικούς ρόλους και στο θέατρο κωμικούς. Δεν έχω καταλήξει, ούτε σκοπεύω να περιορίσω τον εαυτό μου σε κάτι συγκεκριμένο. Συνήθως αισθάνομαι πιο καλά στο δράμα, παρ' όλο που και αυτό πάντα με κωμικό τρόπο το αντιμετωπίζω».
ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 30/10/2008
No comments:
Post a Comment