Ο θίασος «Πόλις» ανεβάζει (μόνο για 15 παραστάσεις) την παράσταση «Κοραή 4 - Προσβάσιμος χώρος», στο χώρο των κρατητηρίων της Γκεστάπο (Μέγαρο Εθνικής Ασφαλιστικής, οδός Κοραή). Πρόκειται για μια εξαιρετική, εμπνευσμένη από το συγκεκριμένο ιστορικό χώρο, επίκαιρου μηνύματος, θεατρική δημιουργία, με κείμενο της Αιμιλίας Βάλβη. Η παράσταση μιλά για την ανάγκη αντίστασης του ανθρώπου σε κάθε καταπιεστική εξουσία και τους σύγχρονους τόπους και τρόπους βασανιστηρίων. Τα βασανιστήρια σήμερα αποσκοπούν όχι μόνο στην απόσπαση πληροφοριών και ομολογιών, αλλά στην τρομοκράτηση και υποταγή των ανθρώπων σε μια «αόρατη», άνωθεν εξουσία. Βασανίζονται, προκειμένου να γίνουν όντα χωρίς βούληση, αισθή, ματα, όνειρα. Σκηνοθεσία: Ελένη Γεωργοπούλου. Κίνηση: Νικολέτα Ξεναρίου. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης. Παίζουν: Μαρία Τσιμά, Αιμιλία Βάλβη, Κωσταντής Μιζάρας.
- Τον «Φιλόσοφο» του Γιάννη Πάνου παρουσιάζει (1-10/11), στο «Θησείον» η ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρούλα Πατεράκη (για την ερμηνεία της αυτή απέσπασε το βραβείο «Κάρολος Κουν 2006»). «Ο φιλόσοφος» είναι το τρίτο κεφάλαιο του μυθιστορήματος του πρόωρα χαμένου συντρόφου της Γ. Πάνου «Ιστορία των μεταμορφώσεων». «Αφετηρία» του κειμένου είναι ο Μιχαήλ Ψελλός, πολιτικός και φιλόσοφος στον πολυτάραχο και σκοτεινό 11ο αιώνα, στο Βυζάντιο. Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, με έντονη ανάμειξη στις ραδιουργίες της αυλής, ο Ψελλός χαρακτηρίστηκε πρόδρομος της Αναγέννησης και συγκρίθηκε με τους Βολταίρο, Βάκωνα και Φραγκίσκο. Μέσα από την αφήγηση του πολυτάραχου βίου του αντανακλώνται η ζωή και η κοινωνία στο Βυζάντιο, τα φιλοσοφικά, ιδεολογικά, πολιτικά, θρησκευτικά ρεύματα και οι αιρέσεις. Σκηνογραφία - κοστούμι - μακιγιάζ Αγγελος Μέντης. Φωτισμοί Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Ηχοι Πωλ Στεφανίδης.
- «Αι δύο μονόλογοι» τιτλοφορείται η παράσταση των Σεραφείμ Σίλα - Γιώργου Χατζηπαύλου, στο θέατρο «Παραμυθίας» (από 1/11, 10.30 μμ). Οι δυο φίλοι με τα κείμενα, τους αυτοσχεδιασμούς και τις αυθόρμητες ατάκες τους, υποδύονται διαφορετικούς ανθρώπους μέσα σε μία παρέα, με «κώδικα» το γέλιο.
No comments:
Post a Comment