Θα τον δούμε στη νέα παράσταση του Θωμά
Μοσχόπουλου, εμπνευσμένη από ένα θρυλικό ναυάγιο του 19ου αιώνα. Ο
36χρονος ηθοποιός, τιμημένος με βραβείο Δημήτρης Χορν, παραλληλίζει τον
ρομαντισμό τού τότε με το σήμερα και συνδέει την καταστροφή με τη
δημιουργία
- ΤΟ ΒΗΜΑ: 12/06/2011
«Ο πίνακας δεν ήταν από τους αγαπημένους μου. Τον πρωτοείδα στο Λούβρο πριν από ενάμιση χρόνο. Δεν ήξερα ότι βασιζόταν σε αληθινό γεγονός. Το έμαθα όταν ο Θωμάς μού μίλησε για την παράσταση που ετοίμαζε» λέει ο ηθοποιός εξηγώντας το πώς... βυθίστηκε ο ίδιος στον κόσμο του ναυαγίου. «Ενα αρκετά δύσκολο κομμάτι ήταν ότι,μέσα από το υλικό που μας έδωσε ο σκηνοθέτης, έπρεπε να επιλέξουμε ορισμένα κομμάτια του. Η τελική σύνθεση είναι δική του. Εμείς δουλέψαμε με αυτοσχεδιασμούς». Και οι ρόλοι, ποιοι είναι; «Ουσιαστικά κανείς από εμάς τους ηθοποιούς δεν υποδύεται έναν ρόλο. Εχουμε όλοι την υποχρέωση του αφηγητή, όπως και να βρούμε το νήμα που βασίζεται κυρίως στο κείμενο». Τα ιστορικά περιστατικά, τα ημερολόγια των δύο επιζώντων επιβατών, βιβλία και ντοκουμέντα συνέστησαν το υλικό- και φυσικά ο πίνακας του Ζερικό.
Χωρισμένη σε τρία (αυτοτελή αλλά και συνδεόμενα) μέρη, η «Μέδουσα» επιτρέπει στον θεατή να κάνει το δικό του μοντάζ, ανάλογα με τη σειρά που θα τα παρακολουθήσει στην παράσταση. «Η αναφορά στον πίνακα δεν είναι άμεση» λέει ο Αργύρης Ξάφης. «Με θεατρικές, ακόμη και οπερατικές φόρμες, δείχνουμε τη δουλειά που κάναμε». Και συνεχίζει: «Για μένα η σύνδεση με το τότε γίνεται μέσα από το γεγονός ότι η καταστροφή οδήγησε στη δημιουργία. Συνέβη αυτό το γεγονός και αποτέλεσμα ήταν ο πίνακας.Χωρίς να είναι ίδιες ούτε οι εποχές ούτε το ιστορικό πλαίσιο,εμείς θέτουμε ερωτήματα:μήπως το ναυάγιο λειτούργησε σαν ένα σήμα για δημιουργία;» .
- «Τι να μου μάθει εμένα η κρίση;»
Είναι και αυτό ένα αποτέλεσμα της κρίσης; Ο ίδιος πώς ακριβώς τη βιώνει; «Τι να μου μάθει εμένα η κρίση; Είναι τρόπος ζωής για μένα: έχω μάθει να ζω όπως χρειαστεί. Και είναι καλύτερα έτσι. Είναι πολύ πιο δύσκολο να απογοητεύεσαι στα 40 σου» σημειώνει, καθώς σκέπτεται τα παιδιά στη δραματική σχολή όπου διδάσκει.
Ο 36χρονος σήμερα ηθοποιός, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού, μετράει δεκατέσσερα χρόνια στο θέατρο. Ξεκίνησε ουσιαστικά το 1997 στον Εξώστη του Αμόρε- Θέατρο του Νότου με το «Shopping and fucking» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Εκτοτε οι δυο τους συνεργάζονται συστηματικά, με πιο πρόσφατη δουλειά τον «Τυχερό στρατιώτη» στη μικρή Πόρτα, τον χειμώνα που μας πέρασε, και επόμενη τον «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2011-2012).
Από τους πρώτους που τιμήθηκαν με βραβείο Δημήτρης Χορν (2001), ο Αργύρης Ξάφης συνέχισε την πορεία του επιλέγοντας κατά βάση το θεατρικό σανίδι, ενώ η συμμετοχή του στην τελευταία ταινία του Σωτήρη Γκορίτσα «Απ΄ τα κόκαλα βγαλμένη» του χάρισε το πρώτο βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (2011). «Συνεργάστηκα με κάποιον που δεν ήξερα και βρέθηκα μπροστά σε έναν άνθρωπο ανοιχτό, άμεσο, καθαρό» λέει ο ίδιος για τον Γκορίτσα. Αλλωστε, προσθέτει, «πιστεύω μόνο στις εκπλήξεις που βάζουμε οι ίδιοι στους εαυτούς μας».
- ΠΩΣ ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ «ΓΕΝΝΗΣΕ» ΕΝΑΝ ΠΙΝΑΚΑ
ΠΟΤΕ & ΠΟΥ
- «Μέδουσα, Σχέδια και αυτοσχεδιασμοί για σχεδίες και ναυάγια», Πειραιώς 260 (Χώρος Δ΄).
- Πρεμιέρα τη Δευτέρα 13/6. Παραστάσεις ως τις 17/6.
- Ωρα έναρξης: 19.30.
- Είσοδος θεατών ανά μία ώρα.
- Εισιτήρια: 25, 20,15 ευρώ
No comments:
Post a Comment