- ΟΥΙΛΙΑΜ ΦΟΡΣΑΙΘ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
- Εμπνευσμένη από τη φράση του συγγραφέα "Προσπάθησε ξανά. Θα αποτύχεις" η χορογραφία "Yes We Can't" παρουσιάζεται 3 έως 5 Ιουλίου
Πάντα θα είναι έτσι. Την αγωνιώδη προσπάθεια για μια εξαιρετική επίδοση θα στοιχειώνει
το φάσμα, το ρίγος της αποτυχίας. Αντανακλώντας την ανυποχώρητη φωνή του Μπέκετ, "προσπάθησε ξανά. Θα αποτύχεις. Θα αποτύχεις καλύτερα", την εσκεμμένη αναποδιά της τύχης στο "Yes We Can't" (Ναι Δεν Μπορούμε) που όλο ειρωνεία σβήνει την πατίνα της εξαίσιας κίνησης απογυμνώνοντας τη σύμφυτη ασυνέχεια, το μετέωρο, το σταθερά ατελές, το Φεστιβάλ Αθηνών επιστρέφει στον μείζονα Αμερικανό χορογράφο Γουίλιαμ Φόρσαϊθ.
- Εμμονή
της δίνει από μόνη τον ρυθμό.
"Ναι, δεν μπορούμε να αποφασίσουμε πώς πρέπει να είναι αυτό το κομμάτι. Μάλλον τούτο σημαίνει ο τίτλος του έργου", είπε, σε μια κουβέντα με την ομάδα, ο Ουίλιαμ Φόρσαϊθ, μεταξύ αστείου και σοβαρού. Ακαταπόνητος δραματουργός και σε συνεχή εγρήγορση, ο Φόρσαϊθ έχει στην πραγματικότητα εμμονή με την αλλαγή – τι μπορεί να είναι αυτό το κάτι άλλο, αναρωτιέται.
Το "Yes We Can't" δουλεύτηκε ξανά στη Βαρκελώνη (Απρίλιος 2010) και αποτελεί μια ολοκληρωτικά αναθεωρημένη εκδοχή της αρχικής, ομότιτλης, παραγωγής, η οποία έκανε πρεμιέρα στη Δρέσδη τον Μάρτιο του 2008 και στη συνέχεια παρουσιάστηκε σε πολλές άλλες πόλεις.
Παρόλο που δραματουργικά είναι δύο διακριτές εκδοχές, συνδέονται μεταξύ τους, όπως και με πολυάριθμες από τις δουλειές των τελευταίων 25 χρόνων του Φόρσαϊθ, με το επίμονα επανερχόμενο θέμα της αποτυχίας.
Στην πραγματικότητα άλλωστε το αρχικό "Yes We Can't" προέκυψε από μια τεχνολογική αποτυχία. Για την πρεμιέρα του 2008 είχε κατασκευαστεί ένας μεγάλων διαστάσεων μηχανισμός, μια "κενομηχανή", με ιμάντες μεταφοράς πάνω στους οποίους μπορούσε να εγγραφεί κείμενο που χρησίμευσε σαν μοχλός για τη χορογραφία.
Παρόλο που στην αρχική δοκιμή η μηχανή λειτούργησε, όταν ετέθη σε χρήση παρουσίασε προβλήματα δυσλειτουργίας, κυρίως εξαιτίας επιδράσεων της βαρύτητας σε ορισμένα τμήματα για μεγάλα συνεχή διαστήματα.
Εχοντας ως σημείο αναφοράς και την αποτυχία της μηχανής, ο Φόρσαϊθ ανέπτυξε ένα πικρόχολο κράμα σωματικής και λεκτικής ανακολουθίας που διερευνούσε τη σημασιολόγηση ως τον παράγοντα που ανακύπτει κατά τη δημιουργία και την αποδοχή, καθώς και το έλλειμμα που παράγεται όταν ο χορός μεταφράζεται σε λόγο: ναι, δεν μπορούμε να μεταφράσουμε τον χορό σε γλώσσα γιατί στην πορεία ανακύπτουν απώλειες.
Ο Ουίλιαμ Φόρσαϊθ θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους χορογράφους διεθνώς, καθώς επαναπροσδιόρισε την πρακτική του μπαλέτου αποσυνδέοντάς το από το κλασικό ρεπερτόριο και μετατρέποντάς το σε μια δυναμική καλλιτεχνική φόρμα του 21ου αιώνα. Το αδιάλειπτο ενδιαφέρον του για τις θεμελιώδεις αρχές της σύνθεσης τον οδήγησε εξάλλου σε ένα ευρύ φάσμα έργων που περιλαμβάνει, εκτός από παραστάσεις, εγκαταστάσεις, κινηματογραφικές ταινίες και διαδικτυακές δημιουργίες.
- ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 14
κύκλος αφιερωμένος στον οξυδερκή "Αμερικανό της Ευρώπης", που τα τελευταία 30 χρό-
νια κατάφερε να αλλάξει την ίδια την τοπογραφία του χορού. Η παράσταση είναι ακατάλληλη για παιδιά κάτω των 14 ετών.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
No comments:
Post a Comment