- Της Ολγας Σελλα, Η Καθημερινή, 19/6/2011
- Η βαλίτσα της «Κάδμως»
Η Σοφία Σεϊρλή φαίνεται να έχει αποκτήσει μια ισχυρή και στέρεη σχέση με τον σύμπαν και τον λόγο της Μέλπως Αξιώτη. «Μου πάει η Αξιώτη. Νιώθω μια περίεργη συγγένεια μαζί της. Σ’ αυτή την παράσταση θέλουμε να σταθούμε στη γλώσσα της, στην προσωπικότητά της και στην πάλη της με πολλές και διαφορετικές αντιξοότητες», λέει η Σοφία Σεϊρλή. Πρωταγωνιστής της παράστασης είναι μια βαλίτσα -η διαρκής μετακίνηση, οι σταθμοί της υπερορίας- και τα γραπτά. Η παράσταση δεν θα μείνει μόνο στο Φεστιβάλ Αθηνών. Θα ταξιδέψει στο Βερολίνο, στη Μύκονο, στην Καβάλα, στη Θεσσαλονίκη...
«Η μόνη σχέση που είχα με την Αξιώτη ήταν αυτή του αναγνώστη με τα βιβλία της. Και το ότι είχα δει την παράσταση που είχε κάνει η Σοφία τότε», λέει ο Νίκος Χατζόπουλος. «Υπήρχε μια εξοικείωση και μου ασκούσε μια περίεργη γοητεία λογοτεχνικά. Είναι η πρώτη φορά που στο θέατρο καταπιάνομαι με μη θεατρικό κείμενο. Προσπαθήσαμε, συνθέτοντας τα κείμενα, να δούμε τι συμβαίνει πάνω στη σκηνή. Γιατί κακά τα ψέματα, μπορεί η καταγωγή του κειμένου να είναι λογοτεχνική, αλλά ο θεατής θέλει να δει ένα λογοτεχνικό δρώμενο. Δεν θέλει να δει λογοτεχνία, ούτε αν είναι καλή συγγραφέας η Αξιώτη. Και συνθέτοντας κείμενά της προσπαθήσαμε να δώσουμε μια σκηνική περσόνα που παλεύει με το παρελθόν και τη φθορά. Είναι σαν ένας εσωτερικός διάλογος αυτού του προσώπου. Αυτό που κυριαρχεί είναι ότι, για να ζήσεις, πρέπει να μιλήσεις, και να πεις τις ιστορίες σου. “Γι’ αυτό σ’ άρεσε να μεταμορφώνεσαι. Για να υπάρχεις μέσα στον κόσμο. Για να σ’ ακούνε να μιλάς οι άνθρωποι”, έγραφε η Αξιώτη. Νομίζω ότι υπάρχει ένα πεδίο γοητείας για τη γλώσσα αυτής της γυναίκας και είναι τόσο επίκαιρο, όσο επίκαιρη θα μπορούσε να είναι η εσωτερική πάλη ενός ανθρώπου με τη φθορά», καταλήγει.
Info: «Η μεταμόρφωση της χρυσαλλίδας», Πειραιώς 260 (Χώρος Ε), 3-5 Ιουλίου, στις 9μ.μ. Σκηνικά-κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη, βίντεο: Χρήστος Δήμας, μουσική επιμέλεια: Νίκος Μαστοράκης.
- Μαρία Ευσταθιάδη
Μονόλογος «πολυφωνικός», γιατί ακούμε τόσο τον Σταβρόγκιν όσο και τη Ματριόσα, αλλά και μια άλλη φωνή, που τα παρακολουθήσει όλα με το βλέμμα του ψυχρού τρίτου παρατηρητή.
Info: Από Μηχανής Θέατρο (Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο), από 23 εως 27 Ιουνίου, 9μ.μ. Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη.
- Θόδ. Γρηγοριάδης
Ο Χρήστος Στέργιογλου ερμηνεύει τον μονόλογο αυτής της περίπλοκης προσωπικότητας που αναζητεί την ταυτότητά του και παλεύει διαρκώς με τα τραύματά του. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο ψυχίατρος και δραματοθεραπευτής, Στέλιος Κρασανάκης.
Info: Πειραιώς 260 (Χώρος Ε) 8-10 Ιουλίου, στις 9μ.μ.
- Αλ. Παπαδιαμάντης
Στο διήγημα του Παπαδιαμάντη περιγράφεται το πρώτο γυμνό στη νεοελληνική λογοτεχνία, μέσω της αφήγησης ενός άνδρα που θυμάται τον πρώτο του έρωτα, όταν ήταν νεαρός βοσκός.
Info: Πειραιώς 260 (Χώρος Ε), 18-20 Ιουλίου, στις 9μ.μ. Με την υποστήριξη του Μουσείου «Σπίτι του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη» και του Δήμου Σκιάθου.
No comments:
Post a Comment