Μια γεύση από την επίσκεψη των συντελεστών του θεάτρου Νο στην Επίδαυρο την περασμένη άνοιξη. Το αποτέλεσμα της συνύπαρξης δύο παλαιών πολιτισμών θα το δούμε στις 24 και 25 Ιουλίου στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου.
Θεωρείται, όχι αδίκως, η πιο μεγάλη στιγμή των φετινών Επιδαυρίων. Γιατί για πρώτη φορά συναντιούνται δύο διαφορετικοί πολιτισμοί.
Ενα από τα έργα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού με το παλαιότερο και ιστορικό ιαπωνικό θέατρο, το Νο.
Στις 24 και 25 Ιουλίου, στην Επίδαυρο, θα καταφθάσουν μερικά μέλη του θεάτρου Νο για να παρουσιάσουν τη «Νέκυια», μια παράσταση βασισμένη στη ραψωδία λ της ομηρικής «Οδύσσειας», που θα σκηνοθετήσει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός. Τη μετάφραση υπογράφει ο Δ. Ν. Μαρωνίτης (η δεύτερη φετινή του μετάφραση μετά τον «Αίαντα», που παρουσιάζεται αυτό το διήμερο στην Επίδαυρο). Η «Νέκυια» θεωρείται μια κορυφαία στιγμή της παγκόσμιας ποίησης, όταν ο Οδυσσέας φτάνει στον Κάτω Κόσμο, συναντά τη μητέρα του, αλλά δεν μπορεί να την αγγίξει...
Οι τυχεροί, λοιπόν, που θα βρεθούν αυτό το διήμερο στην Επίδαυρο (δεδομένου ότι δεν υπάρχει κάποια άλλη επανάληψη της παράστασης) θα παρακολουθήσουν τη συγκλονιστική στιγμή της καθόδου του Οδυσσέα στον Αδη, για να συναντήσει τη μητέρα του. Αυτή η σκηνή θα ερμηνευτεί από ένα θέατρο ηλικίας 800 ετών, μέσω μιας μεταφυσικής σωματικής γλώσσας. Με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό συν-σκηνοθετεί ο Gensho Umewaka, που είναι ο 17ης γενιάς μάστερ του Νο. Αυτός ο άνθρωπος ήρθε στις αρχές της περασμένης άνοιξης στην Ελλάδα και περπάτησε στο αρχαίο θέατρο.
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός είχε πει στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε τον περασμένο Μάρτιο, ότι το ιαπωνικό θέατρο Νο «είναι μια μεταφυσική ποίηση 800 ετών, που εξελίσσεται διαρκώς». Σε ό,τι αφορά την παράσταση, «θα κυριαρχήσει η γλώσσα της αφαίρεσης, με αυτούς τους αποτρόπαιους περιορισμούς που επιτρέπουν σε άλλες μορφές έκφρασης να εκραγούν».
Στην παράσταση θα υπάρχουν χορός δέκα ατόμων, 4 μουσικοί, δύο βοηθοί σκηνής διαρκώς στη σκηνή και τέσσερις κύριοι ρόλοι, όλοι ανδρικοί.
Τα σκηνικά υπογράφει η Εύα Μανιδάκη, που θα επιχειρήσει να μεταφέρει τη σκηνή του Νο στην Επίδαυρο, ενώ η παράσταση της Επιδαύρου θα είναι στα ιαπωνικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους. Η πρεμιέρα της «Νέκυιας» δόθηκε την Τετάρτη 15 Ιουλίου στην Ιαπωνία.
Ενα από τα έργα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού με το παλαιότερο και ιστορικό ιαπωνικό θέατρο, το Νο.
Στις 24 και 25 Ιουλίου, στην Επίδαυρο, θα καταφθάσουν μερικά μέλη του θεάτρου Νο για να παρουσιάσουν τη «Νέκυια», μια παράσταση βασισμένη στη ραψωδία λ της ομηρικής «Οδύσσειας», που θα σκηνοθετήσει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός. Τη μετάφραση υπογράφει ο Δ. Ν. Μαρωνίτης (η δεύτερη φετινή του μετάφραση μετά τον «Αίαντα», που παρουσιάζεται αυτό το διήμερο στην Επίδαυρο). Η «Νέκυια» θεωρείται μια κορυφαία στιγμή της παγκόσμιας ποίησης, όταν ο Οδυσσέας φτάνει στον Κάτω Κόσμο, συναντά τη μητέρα του, αλλά δεν μπορεί να την αγγίξει...
Οι τυχεροί, λοιπόν, που θα βρεθούν αυτό το διήμερο στην Επίδαυρο (δεδομένου ότι δεν υπάρχει κάποια άλλη επανάληψη της παράστασης) θα παρακολουθήσουν τη συγκλονιστική στιγμή της καθόδου του Οδυσσέα στον Αδη, για να συναντήσει τη μητέρα του. Αυτή η σκηνή θα ερμηνευτεί από ένα θέατρο ηλικίας 800 ετών, μέσω μιας μεταφυσικής σωματικής γλώσσας. Με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό συν-σκηνοθετεί ο Gensho Umewaka, που είναι ο 17ης γενιάς μάστερ του Νο. Αυτός ο άνθρωπος ήρθε στις αρχές της περασμένης άνοιξης στην Ελλάδα και περπάτησε στο αρχαίο θέατρο.
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός είχε πει στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε τον περασμένο Μάρτιο, ότι το ιαπωνικό θέατρο Νο «είναι μια μεταφυσική ποίηση 800 ετών, που εξελίσσεται διαρκώς». Σε ό,τι αφορά την παράσταση, «θα κυριαρχήσει η γλώσσα της αφαίρεσης, με αυτούς τους αποτρόπαιους περιορισμούς που επιτρέπουν σε άλλες μορφές έκφρασης να εκραγούν».
Στην παράσταση θα υπάρχουν χορός δέκα ατόμων, 4 μουσικοί, δύο βοηθοί σκηνής διαρκώς στη σκηνή και τέσσερις κύριοι ρόλοι, όλοι ανδρικοί.
Τα σκηνικά υπογράφει η Εύα Μανιδάκη, που θα επιχειρήσει να μεταφέρει τη σκηνή του Νο στην Επίδαυρο, ενώ η παράσταση της Επιδαύρου θα είναι στα ιαπωνικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους. Η πρεμιέρα της «Νέκυιας» δόθηκε την Τετάρτη 15 Ιουλίου στην Ιαπωνία.
No comments:
Post a Comment