Το όραμά της για το Εθνικό Θέατρο περίμεναν πολλοί να ακούσουν από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, προτού ο αν. υπουργός, Νίκος Ξυδάκης, ζητήσει την παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή της πρώτης κρατικής σκηνής Σωτήρη Χατζάκη, η θητεία του οποίου ολοκληρώνεται τον Μάιο του 2016. Ενα όραμα έστω και... κομμουνιστικό, αν θυμηθούμε την πρόσφατη δήλωση του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη (προερχόμενος από το ΚΚΕ), ο οποίος δρομολόγησε την απομάκρυνση του επιτυχημένου Θοδωρή Αμπαζή από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, για να αναζητήσει «έναν υποψήφιο με βιογραφικό πιο κοντά στις σκέψεις της παράταξής του για τον πολιτισμό»!
Αντίθετα, ο κ. Ξυδάκης φέρεται να ζήτησε, μάλλον, άγαρμπα την παραίτηση Χατζάκη, επιτρέποντας στις κακές γλώσσες να μιλούν για συνέχιση της κομματοκρατίας. Διότι είναι γνωστό σε όλους ότι ο ο κ. Χατζάκης ανέλαβε τη θέση ως φίλος-προσωπική επιλογή του τέως πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά.
Το μόνο που κάνουμε (και) στην περίπτωση του Εθνικού είναι να παίζουμε με τα... προσχήματα. Η ουσία είναι ότι ο κ. Ξυδάκης, ως αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, θα κριθεί από τις επιλογές του, και κατ’ επέκταση για τα κριτήρια που υιοθέτησε. Η ελληνική... πιάτσα –και δη η θεατρική– είναι μικρή και όλοι ξέρουν όλους.
Για τις επιλογές του θα κριθεί και ο κ. Χατζάκης, ο οποίος έχει καταφέρει να οργανώσει ένα επιτυχημένο εμπορικό θέατρο. Με αυτούς τους όρους, ας ξεχάσουμε τα κριτήρια πολιτικής κι εκείνα περί αισθητικής, και ας μιλήσουμε με κριτήρια εύρυθμης λειτουργίας. Και υπό το πρίσμα αυτό, πληροφορούμαι ότι αναμένονται εξελίξεις.
Αντίθετα, ο κ. Ξυδάκης φέρεται να ζήτησε, μάλλον, άγαρμπα την παραίτηση Χατζάκη, επιτρέποντας στις κακές γλώσσες να μιλούν για συνέχιση της κομματοκρατίας. Διότι είναι γνωστό σε όλους ότι ο ο κ. Χατζάκης ανέλαβε τη θέση ως φίλος-προσωπική επιλογή του τέως πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά.
Το μόνο που κάνουμε (και) στην περίπτωση του Εθνικού είναι να παίζουμε με τα... προσχήματα. Η ουσία είναι ότι ο κ. Ξυδάκης, ως αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, θα κριθεί από τις επιλογές του, και κατ’ επέκταση για τα κριτήρια που υιοθέτησε. Η ελληνική... πιάτσα –και δη η θεατρική– είναι μικρή και όλοι ξέρουν όλους.
Για τις επιλογές του θα κριθεί και ο κ. Χατζάκης, ο οποίος έχει καταφέρει να οργανώσει ένα επιτυχημένο εμπορικό θέατρο. Με αυτούς τους όρους, ας ξεχάσουμε τα κριτήρια πολιτικής κι εκείνα περί αισθητικής, και ας μιλήσουμε με κριτήρια εύρυθμης λειτουργίας. Και υπό το πρίσμα αυτό, πληροφορούμαι ότι αναμένονται εξελίξεις.
No comments:
Post a Comment