Πριν από μερικές δεκαετίες θα φαινόταν εξωπραγματικό, θεατές να παρακολουθούν απ' ευθείας σε κινηματογραφική οθόνη της Καβάλας μία όπερα που παίζεται σε μια άλλη ήπειρο.
Αλλά η τεχνολογία κάνει θαύματα και ο Πέτερ Γκελμπ, γενικός διευθυντής της Metropolitan Opera, αποφάσισε να την εκμεταλλευτεί εδώ και 6 χρόνια προς επικοινωνιακό και οικονομικό όφελος του 128χρονου θεσμού που διοικεί στη Νέα Υόρκη. Το πρόγραμμα «The Met: Live in HD» μεταδίδεται πια σε 54 χώρες και 700 αίθουσες σε όλο τον κόσμο. Φέτος στο δίκτυο μπαίνει και η χώρα μας, εφόσον ο όμιλος «Antenna» εξασφάλισε τα δικαιώματα.
Αποτέλεσμα; Οι 11 παραγωγές που προγραμματίζει για τη σεζόν η Metropolitan Opera θα μεταδίδονται (απ' ευθείας οι περισσότερες, παρά τη διαφορά της ώρας) ταυτόχρονα σε εφτά αίθουσες αντίστοιχων ελληνικών πόλεων: στην αίθουσα «Χρήστου Λαμπράκη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στα Μέγαρα Μουσικής Θεσσαλονίκης και Κομοτηνής, στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, στο Δημοτικό Κινηματογράφο Oscar της Καβάλας, στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο Λουτρακίου και στο Κινηματοθέατρο Σταρ στη Βέροια.
Η αρχή γίνεται αυτό το Σάββατο, στις 19.55 ακριβώς, με την υποτιτλισμένη μετάδοση της περίφημης όπερας του Ντονιτσέτι «Αννα Μπολένα», με τη σούπερ σταρ της σύγχρονης οπερετικής σκηνής Αννα Νετρέμπκο στον ομώνυμο ρόλο. Θ' ακολουθήσει (29/10) ο «Ντον Τζοβάνι» του Μότσαρτ κι έπεται συνέχεια με το εντυπωσιακό πρόγραμμα που θα συμπεριλάβει (19/11) και την όπερα «Satyagraha» του Φίλιπ Γκλας.
Τα έσοδα πηγαίνουν κατά κύριο λόγο στη Met και ένα μικρότερο μέρος στον ΑΝΤ1. Οι τιμές των εισιτηρίων, όμως, είναι τσουχτερές: στα Μέγαρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης η γενική είσοδος στοιχίζει 25 ευρώ και το εισιτήριο για παιδιά, φοιτητές κι ανέργους 20 ευρώ! Στις υπόλοιπες αίθουσες οι τιμές είναι 25, 20 και 15 ευρώ. Κι όμως, κατά τον πρόεδρο του Ομίλου ΑΝΤ1, Μίνωα Κυριακού, «η Met διαμαρτυρήθηκε γι' αυτές τις τιμές, καθώς σε αντίστοιχη αίθουσα του Λονδίνου το φθηνότερο εισιτήριο κοστίζει 70 λίρες». Αντιλαμβάνεται κανείς πόσο επικερδές είναι το πρόγραμμα για τη Metropolitan, αν σκεφτεί πως πέρυσι για την παρακολούθησή του πωλήθηκαν παγκοσμίως 2.600.000 εισιτήρια.
Κι όμως τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είχαν αντιμετωπιστεί με επιφυλακτικότητα από το Δ.Σ. της Metropolitan, όταν ο δαιμόνιος Γκελμπ ανέλαβε τη γενική της διεύθυνση το 2006. Οπως, όμως, έλεγε ο ίδιος χθες μέσω skype, βασική του αποστολή ήταν να μετατρέψει την «απομονωμένη, σαν μια ανεξάρτητη εκλεκτική νησίδα» Metropolitan σ' έναν πιο εξωστρεφή θεσμό. Και το επεδίωξε με την πρόσκληση πρωτοπόρων σκηνοθετών παγκοσμίου κύρους, αλλά και με το «Met Live», που εκτός από την παράσταση αναμεταδίδει πάντα και το κλίμα στα παρασκήνια, όπου τις συνεντεύξεις από τους μονωδούς παίρνουν κάθε φορά διάσημοι συνάδελφοί τους, όπως οι Ρενέ Φλέμινγκ, Πλάθιντο Ντομίνγκο κ.ά.
No comments:
Post a Comment