Επί τέσσερα χρόνια ο σκηνοθέτης Σίμος Κακάλας και η ομάδα της Εταιρείας Θεάτρου Χώρος σκύβουν με επιμονή και υπομονή πάνω από το κείμενο του Γεωργίου Χορτάτση, την Ερωφίλη, κορυφαίο έργο της Κρητικής Αναγέννησης, γραμμένο γύρω στα 1600, και κείμενο καταγωγικό της νέας ελληνικής λογοτεχνίας γενικότερα. Τέσσερα χρόνια που απέδωσαν ήδη δύο παραστάσεις (Ερωφίλη 1 και 2), δύο σχεδιάσματα που είχαν περισσότερο ασκησιολογικό χαρακτήρα και επέμεναν σε συγκεκριμένα στοιχεία του έργου. Σήμερα ο Σίμος Κακάλας επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών, στους χώρους της Πειραιώς 260, παρουσιάζοντας μια ακόμη εκδοχή, αυτή τη φορά πλέον μια καθαρά θεατρική προσέγγιση, περισσότερο ολοκληρωμένη, αν όχι τελική. Τοποθετώντας τρεις γυναίκες επί σκηνής (Δήμητρα Κούζα, Δήμητρα Λαρετζάκη, Έλενα Μαυρίδου) και χρησιμοποιώντας ως κύριο ερμηνευτικό μέσο τη μάσκα (Μάρθα Φωκά), ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί το κείμενο του Χορτάτση διασκευασμένο, με μεγαλύτερη διαθεση ελευθερίας, από την Ε. Μαυρίδου, προκειμένου να εστιάσει σε κάποιες εικόνες από την Ερωφίλη.
«Πώς είναι δυνατόν να μην έλκει το ενδιαφέρον μας το κλασικό από τη στιγμή που ποτέ δεν απαγκιστρωνόμαστε από τα αρχέγονα λάθη μας;» αναρωτιέται ο σκηνοθέτης, για να συνεχίσει: «Μας αρέσει η ίδια ιστορία, πάντα μας αφορά, χιλιοειπωμένη, χιλιοπαιγμένη» όμως αυτή τη φορά ο χορός των γυναικών «πρέπει να σταματήσει να παρακολουθεί και να δώσει τη λύση».
Ο θίασος, που έχει μια μακρά προϊστορία ενασχόλησης με κείμενα που βρίσκονται στις πηγές του νεοελληνικού θεάτρου (έχουν προηγηθεί η Golfo 2.3 beta από το έργο του Σπ. Περεσιάδη και ο Απόκοπος του Μπεργαδή), παρουσίασε το πρώτο σχεδίασμα τηςΕρωφίλης το 2008, στα Ζωνιανά, επικεντρώνοντας στη ρυθμική κατανόηση του δεκαπεντασύλλαβου με τη βοήθεια κρητικών χορών και μουσικής. Η δεύτερη εκδοχή, πιο ελεύθερη και ανοιχτή στην αφηγηματικότητα, παρουσιάστηκε το 2010 στη μικρή Επίδαυρο. Από σήμερα και έως την Κυριακή το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη συνέχεια της ερευνητικής δουλειάς της Εταιρείας Θεάτρου Χώρος στο Κτήριο Ε της οδού Πειραιώς 260.
No comments:
Post a Comment