- Λιγότερες παραγωγές και νέες τιμές στα εισιτήρια, με το 90% των ηθοποιών να μην έχει εργασία
- Της Γιωτας Συκκα, Η Καθημερινή, 8/9/2011...
ΤΑΣΕΙΣ. Να συνεχίσουν όπως ήταν δεν είναι δυνατόν, όταν αλλάζει όλη η κοινωνία. Ετσι και οι άνθρωποι του θεάτρου αναζητούν λύσεις για να κρατήσουν το κοινό τους. Η κρίση μοιραία θα φέρει κι άλλες απώλειες, όπως έδειξε το θεατρικό καλοκαίρι, αλλά για να συνεχίσουν χρειάζονται κι εδώ περικοπές. Στο κάτω κάτω άμεσα θιγόμενη είναι η μεσαία τάξη, η οποία στηρίζει την πλειοψηφία των θεαμάτων -όχι μόνο το θέατρο-, ενώ έχει δεχτεί τα μεγαλύτερα χτυπήματα από τη δημοσιονομική πολιτική.
- Οικονομικές ημέρες
Λιγότερες παραγωγές είναι αυτό στο οποίο προσανατολίζονται όλοι, ακόμη και οι κρατικές σκηνές, αλλά και νέες τιμές στα εισιτήρια. Οπως δείχνουν οι μέχρι τώρα συζητήσεις, τα θεατρικά σχήματα θα μειώσουν τα εισιτήρια των θεατρικών παραστάσεων, ενώ πολλά εξ αυτών προσανατολίζονται σε οικονομικές ημέρες, εκτός από εκείνη της Πέμπτης, επιπλέον πακέτα για ανέργους, συνταξιούχους, νέους έως 25 ετών κ. ά.
Το Θέατρο του Νέου Κόσμου θα συνεχίσει με την τιμή των 20 ευρώ (μετά τη μείωση του περυσινού χειμώνα κατά 2 ευρώ), ενώ την πολιτική της Πέμπτης με την προσφορά για το κοινό των 12 ευρώ που ήθελε σε πολλές περιπτώσεις και λίστες ένα μήνα πριν, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκέφτεται να την επεκτείνει και την Τετάρτη, ίσως και την Παρασκευή.
Ο Γιάννης Χουβαρδάς βγήκε επίσης κερδισμένος καθιερώνοντας την Πέμπτη ως την ημέρα των 13 ευρώ, προσελκύοντας ακόμη περισσότερο κοινό στο Εθνικό Θέατρο, κάτι που μπορεί να προταθεί και για την Τετάρτη. Ειδικά η συγκεκριμένη τιμή για εκείνα τα θέατρα εναλλασσόμενου ρεπερτορίου που σκέφτονται να υιοθετήσουν εκτός Σαββατοκύριακου, είναι μια ανάσα για τον θεατή αφού στην ουσία καλείται να πληρώσει μια θεατρική παραγωγή μόλις 3 ευρώ περισσότερα από μια κινηματογραφική προβολή. Οσο όμως η τρόικα δημιουργεί νέα δεδομένα, η ανάγκη της έκφρασης δεν μπορεί να περιοριστεί σε καλούπια και μνημόνια. Νέες σκηνές, μικρές και μεγαλύτερες προστίθενται στη μικρή της Αθήνας.
- Ανοιγμα του «Ακροπόλ»
Δυναμικά ωστόσο μπαίνει στην αγορά των θεαμάτων το «Ακροπόλ» της οδού Ιπποκράτους που άρχισε δειλά πέρυσι και φέτος προσανατολίζεται να γίνει ένα δεύτερο «Παλλάς» μετατοπίζοντας το κοινό και σε άλλη γειτονιά. Με αυτή την πολιτική εισέρχεται ο Φάνης Κιρκινέζος και στο θέατρο, μειώνοντας αισθητά το εισιτήριο ακόμη και στα 10 ευρώ, με ακριβότερο των 40 όταν πρόκειται για μετακλήσεις από το εξωτερικό. Τέτοιες τιμές μπορεί να έχουν κάποια μικρά σχήματα, σε χώρους ελάχιστων παροχών, εδώ όμως καθιερώνεται για παραστάσεις με πρώτα ονόματα όπως του Στάθη Λιβαθινού και συντελεστές της πρώτης γραμμής. Η αρχή θα γίνει με τον «Ερωτόκριτο» και τον βασικό πυρήνα της ταλαντούχας Πειραματικής του Εθνικού που θα έχει μαζί: Μαρία Ναυπλιώτου, Δημήτρη Ημελλο, Νίκο Καρδώνη, Αρη Τρουπάκη κ. ά.
- Σεζόν δοκιμής
Τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ για τον θεατρικό χειμώνα. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος το λέει με τον δικό του τρόπο: «Ο χειμώνας θα είναι μια σεζόν δοκιμής για όλους μας. Ενας κόσμος δεν θα αφαιρέσει από τη ζωή του το θέατρο, θα γίνει όμως ακόμη πιο επιλεκτικός. Ο θεατρόφιλος που έβλεπε 15 παραστάσεις τον χρόνο θα περιοριστεί στις 5, και ο καθένας μας θα θέλει να ανήκει σε αυτές».
Δύσκολη χρονιά και με πολλούς άνεργους ηθοποιούς αφού το 90% από αυτούς δεν έχει εργασία. Αποτέλεσμα της σοδειάς των δραματικών σχολών στις οποίες δεν τίθεται όριο, αλλά και στη μείωση των τηλεοπτικών παραγωγών.
No comments:
Post a Comment