ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑΚερκίδες σε αρχαίο θέατρο. Μπορεί ένα νεότερο, λυόμενο θέατρο να στηθεί επάνω σε αρχαία κατάλοιπα; Σε αυτό το ερώτημα κλήθηκε να απαντήσει το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το οποίο, πάντως, ήδη έχει δώσει την άδεια να κατασκευαστούν μερικές σειρές κερκίδων στο άνω διάζωμα του αρχαίου θεάτρου του Δίου. Το ζήτημα θα εξεταστεί εκ νέου μόλις κατατεθεί μελέτη για τα αρχαία κατάλοιπα, ωστόσο, η συζήτηση αποκάλυψε πως το αρχαίο υπέφερε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια συνάντησης συντοπίτικων σωματείων, όταν, όπως είπε η Πολυξένη Βελένη, επί του θεάτρου είχαν στηθεί σούβλες και ψήνονταν σουβλάκια. [Έθνος, 28/2/2008].
«ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΘΕΑΤΗ, ΟΧΙ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ». Το σκηνικό του θεάτρου Κάππα μεταφέρει το θεατή στα παρασκήνια. Αυτή η σκηνογραφική επιλογή δεν είναι τυχαία. «Στο κείμενο υπάρχουν πολλές αναφορές στην τέχνη του θεάτρου αυτή καθαυτή. Το ερημικό νησί του Πρόσπερο γεννά συνεχώς ψευδαισθήσεις, όπως ακριβώς και η σκηνή του θεάτρου. Στη σκηνή του νησιού αυτού, ο Πρόσπερο δεν είναι παρά ο σκηνοθέτης ενός θεατρικού παιχνιδιού», μας εξηγεί ο σκηνοθέτης και μεταφραστής της σαιξπηρικής «Τρικυμίας», Νίκος Χατζόπουλος… [συνέντευξη στην Ιωάννα Μπλάτσου, Ελεύθερος Τύπος, 27/2/2008]
No comments:
Post a Comment