Οι παραστάσεις εντάσσονται στις δράσεις του άτυπου ευρωπαϊκού δικτύου θεάτρων mitos21 και εκτός από την Εταιρεία Sforaris, τη δουλειά τους πάνω στο ίδιο κείμενο θα παρουσιάσουν ηθοποιοί και σκηνοθέτες από τα θέατρα Κάτονα Γιόζεφ της Βουδαπέστης, Schauspiel της Φραγκφούρτης, Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου και Βασιλικό Θέατρο της Κοπεγχάγης.
"Το δίκτυο mitos21", μας λέει ο Γ. Καλαβριανός, "έχει στόχο του την επικοινωνία και την ανταλλαγή μεταξύ των θεάτρων, πραγματοποιώντας ανά διαστήματα και παραστάσεις. Σε αυτό υπάγονται πολλά από τα μεγάλα ευρωπαϊκά θέατρα, δυστυχώς, όμως, δεν υπάρχει κάποιο ελληνικό θέατρο στο δίκτυο".
Όπως λέει ο σκηνοθέτης, συνεργάστηκε με τα μέλη του δικτύου το 2013, έπειτα από πρόσκλησή τους, που του μετέφερε η θεατρολόγος Ιφιγένεια Ταξοπούλου, "επειδή θέλανε πολύ και την παρουσία της Ελλάδας στις δράσεις τους". Τότε, "δώδεκα σκηνοθέτες από χώρες μέλη του mitos21 είχαμε φέρει έναν ηθοποιό από τη χώρα μας (εγώ τον Γ. Γλάστρα) και δουλέψαμε πάνω στον λόγο που είχε εκφωνήσει ο Βρετανός πρωθυπουργός Ντ. Κάμερον, απευθυνόμενος στους ευρωσκεπτικιστές της χώρας του ενόψει του εκεί δημοψηφίσματος. Οι παραστάσεις με τίτλο David's Formidable Speech on Europe δόθηκαν στο Deutsches Theater, πήγαν πολύ καλά και την επόμενη χρονιά επαναλήφθηκαν στο Αννόβερο".
Η φετινή δουλειά του mitos21 εντάσσεται στο γενικότερο ρεπερτόριο του βερολινέζικου θεάτρου, που περιλαμβάνει παραστάσεις οι οποίες διαπραγματεύονται ζητήματα θρησκείας, ανεκτικότητας, πίστης κ.ά. Ανάμεσα σε αυτές και τον φιλοσοφικό μύθο του Λέσινγκ Νάθαν, ο σοφός.
Μιλώντας για τον τρόπο δουλειάς, ο Γ. Καλαβριανός λέει: "Πέντε σκηνοθέτες, αυτή τη φορά, φέραμε έναν ηθοποιό από τη χώρα μας, πήραμε και έναν από το Deutsches και δουλέψαμε πάνω στην Παραβολή, όπως ήθελε η κάθε ομάδα. Οι πρόβες έγιναν στα θέατρα που συμμετέχουν, όμως εμείς, ελλείψει επίσημης ελληνικής υποστήριξης, κάναμε πρόβες στο Βερολίνο". Το αποτέλεσμα αυτής της συλλογικής δουλειάς θα παρουσιαστεί ταυτόχρονα, και οι πέντε εκδοχές την ίδια μέρα, με τίτλο The lost ring/Der verloren ring.
Σπύρος Κακουριώτης, Η ΑΥΓΗ, 4/9/2015
No comments:
Post a Comment