«ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ»
Το ραντεβού της όπερας και της μόδας είναι μουσικό, πολύχρωμο και δημιουργικό.
Εχει ήδη κλειστεί για την Πέμπτη, στο Ωδείο Αθηνών, στη Ρηγίλλης, στο κέντρο της Αθήνας, με τίτλο «Το όνειρο» (Il sogno), μια θεματική που συναντούμε συχνά στις κορυφαίες όπερες του ρεπερτορίου, αλλά ταυτόχρονα και μια διάσταση που αναμφισβήτητα έχει το προσωπικό στίγμα της σχεδιάστριας Λουκίας, η οποία είναι η φετινή προσκεκλημένη από τον χώρο της μόδας.
Ο μέχρι πρότινος εκθεσιακός χώρος του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο ιστορικό Ωδείο Αθηνών, το κτίριο-σύμβολο του ελληνικού μοντερνισμού του Ιωάννη Δεσποτόπουλου, θα φιλοξενήσει τη νέα συνάντηση των δύο γοητευτικών κόσμων.
Η μεγάλη κυρία της ελληνικής μόδας, Λουκία, εμπνέεται από άριες και αποσπάσματα των Ντβόρζακ, Μπερλιόζ, Μασνέ, Ραχμάνινοφ, Λέχαρ, Οφενμπαχ, Πουτσίνι, Ντονιτσέτι κ.ά. και αποτυπώνει την προσωπική της σφραγίδα στη βραδιά. Στο πιάνο και στη μουσική επιμέλεια της βραδιάς ο Δημήτρης Γιάκας, ενώ τη σκηνοθεσία και την κίνηση υπογράφει ο Κωνσταντίνος Ρήγος.
Πρωταγωνιστούν οι μονωδοί της ΕΛΣ Βασιλική Καραγιάννη (σοπράνο), Μαρία Κόκκα (σοπράνο), Μυρσίνη Μαργαρίτη (σοπράνο), Αρτεμις Μπόγρη (μέτζο σοπράνο), Νίκος Στεφάνου (τενόρος) και Τάσος Αποστόλου (βαθύφωνος).
Συμπράττουν επίσης Χορευτές του Μπαλέτου αλλά και σπουδαστές της Σχολής Χορού της ΕΛΣ.
Ο make-up artist Αχιλλέας Χαρίτος επιμελείται τις αναπάντεχες μεταμορφώσεις των πρωταγωνιστών, ενώ στο εικαστικό αποτέλεσμα δίνει το προσωπικό του στίγμα και ο hair stylist Σταμάτης Καραϊσκος, σε συνεργασία με το Τμήμα Μακιγιάζ, κομμώσεων και περουκών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Το project γεννήθηκε επάνω στη βάση της ολοένα μεγαλύτερης σύγκλισης των δύο κόσμων τις τελευταίες 2-3 δεκαετίες.
- Κοστούμια
Από την άλλη, η μόδα προσεγγίζει όλο και περισσότερο τη θεατρική και σκηνική πράξη, αφού τα τελευταία χρόνια μετακινείται όλο και περισσότερο προς το «σόου» από πλευράς παρουσίασης (αντί της κλασικής πασαρέλας) και προς το «κοστούμι» από πλευράς έμπνευσης (αφήνοντας πίσω το δόγμα «κανονικά ρούχα και κανονικές γυναίκες»).
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η πάλαι ποτέ άποψη των ακαδημαϊκών κύκλων ότι η μόδα είναι πολύ «ασήμαντη» για να αποτελέσει θέμα σοβαρής εξέτασης έχει αλλάξει άρδην, η δραματική διαφοροποίηση του τοπίου είναι φανερή. Και όχι μόνο αυτό: καθώς στην εποχή μας η πρόσβαση στο παρασκήνιο της μόδας είναι πιο εύκολη από ποτέ, ολοένα και περισσότεροι συμφωνούν με την αναγκαιότητα να «αναβαπτιστεί» στην Τέχνη προκειμένου να ανακτήσει το μυστήριο και τη λάμψη της...
- Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ «ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ»
- «Νέο» κοινό
- ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ, ΕΘΝΟΣ, 19/05/2015
No comments:
Post a Comment