Μαζί με το "πότε", τις συγκεκριμένες ημερομηνίες των παραστάσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, που ανακοινώθηκαν χθες, λιγότερο από ένα μήνα από την προγραμματισμένη έναρξη, μάθαμε, δυστυχώς, και το "χωρίς ποιους"... Έτσι, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, Μπερλίνερ Ανσάμπλ και Βασιλικό Θέατρο της Στοκχόλμης δεν θα παρουσιάσουν τα σαιξπηρικά Σονέτα, σε σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον, και Απλά περίπλοκος του Τ. Μπέρνχαρντ, σε σκηνοθεσία Κλάους Πάιμαν, το μεν, τη Σονάτα των φαντασμάτων του Στρίντμπεργκ το δε, ενώ ναυάγησε τελικά και η παρουσία στη χώρα μας του Propeller Theatre Company με τον Ερρίκο Ε' σε σκηνοθεσία Έντουαρντ Χωλ, αφού αποκλείστηκε από την Επίδαυρο (αντ’ αυτής συζητιόταν το Ηρώδειο, αλλά τελικά το σχέδιο ναυάγησε). Αντί για τον βερολινέζικο θίασο, την αυλαία του Φεστιβάλ, στις 8 Ιουνίου (αν έως τότε όλα έχουν πάει καλά), θα σηκώσουν οι Ελβετοί Ζίμερμαν και ντε Περό, με ένα σκηνικό θέαμα που συνδυάζει χορό, ακροβατικά και μουσική. Το κενό του Μπερλίνερ Ανσάμπλ θα καλύψει η επίσης βερολινέζικη Σαουμπίνε, στις 21 και 23 Ιουνίου, με Στρίντμπεργκ και Δεσποινίδα Τζούλια, σε σκηνοθεσία της Βρετανίδας Κέιτι Μίτσελ, καθώς και με την Επιστροφή του Οδυσσέα, σε σκηνοθεσία του Ούγγρου Ντέιβιντ Μάρτον, ενώ η δημοφιλής Φιόνα Σω θα παρουσιάσει στη Μικρή Επίδαυρο το ποιητικό έργο του Κόλριτζ The rime of the Ancient Mariner.
Οι λόγοι που επικαλέστηκαν τα ευρωπαϊκά σχήματα για τη ματαίωση της συμμετοχής τους στο Φεστιβάλ Αθηνών είναι οικονομικοί και διαδικαστικοί - δεν είναι κρυφό άλλωστε ότι και άλλα θεατρικά σχήματα από το εξωτερικό με τα οποία ο Γιώργος Λούκος διαπραγματευόταν τη συμμετοχή τους απαίτησαν προκαταβολές, μη κρύβοντας τη δυσπιστία τους για την οικονομική φερεγγυότητα του Φεστιβάλ...
No comments:
Post a Comment