Ξεκίνησε η προπώληση εισιτηρίων για τη χειμερινή περίοδο
Ύστερα από απαίτηση του κοινού, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά, τις μεγάλες επιτυχίες της προηγούμενης θεατρικής περιόδου. Η «Οικογενειακή Γιορτή», το «Γκιακ» και τα «Ανεμοδαρμένα Ύψη» επιστρέφουν στις θεατρικές σκηνές του ΚΘΒΕ και δίνουν την ευκαιρία σε όσους δεν πρόλαβαν να τις παρακολουθήσουν και σε όσους τις λάτρεψαν να τις δουν ξανά.
- «Οικογενειακή Γιορτή» (Festen) των Τόμας Βίντερμπεργκ, Μόγκενς Ρούκοφ, Μπο Χρ. Χάνσεν, σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου
Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Έναρξη: 8 Οκτωβρίου 2017
- «Γκιακ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου, σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη
Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
Έναρξη: 12 Οκτωβρίου 2017
- «Ανεμοδαρμένα Ύψη» της Έμιλυ Μπροντέ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Έναρξη: 26 Οκτωβρίου 2017
«OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ» (FESTEN)
των Τόμας Βίντερμπεργκ, Μόγκενς Ρούκοφ, Μπο Χρ. Χάνσεν
Θεατρική διασκευή: Ντέιβιντ Έλντριτζ.
Μετάφραση: Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν-Μανώλης Δούνιας.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος.
Έναρξη: 8 Οκτωβρίου 2017
ΦΟΥΑΓΙΕ ΤΗΣ ΕΜΣ
Η «Οικογενειακή γιορτή» Festen, η παράσταση που καθήλωσε φέτος τη θεατρική Θεσσαλονίκη, μετά το ταξίδι της στην Αθήνα – στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, όπου και οι 5 παραστάσεις που δόθηκαν ήταν sold out – επιστρέφει δυναμικά στο φουαγιέ της ΕΜΣ από τον Οκτώβριο 2017.
Μια οικογενειακή γιορτή γίνεται αφορμή να διαταραχτεί η επίπλαστη αρμονία που για χρόνια επικρατούσε μέσα στο σπίτι της οικογένειας Χάνσεν. Τιμώμενο πρόσωπο είναι ο πατέρας, ο Χέλγκε, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, ο οποίος γιορτάζει τα εξηκοστά του γενέθλια περιστοιχισμένος από τα μέλη της οικογένειάς του και στενούς φίλους. Τα καλά κρυμμένα μυστικά της οικογένειας αποκαλύπτονται, χωρίς όμως στην πραγματικότητα να συγκλονίζουν κανέναν. Η γιορτή συνεχίζεται κανονικά – το γλέντι δε σταματάει. O καλοκουρδισμένος μεγαλοαστικός μηχανισμός αντιστέκεται.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν, Μανώλης Δούνιας, Ελεύθερη απόδοση στίχων: Μαγδαληνή Μπεκρή, Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος, Σκηνικά-Κοστούμια: Σοφία Παπαδοπούλου, Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης, Κίνηση: Αλέξης Τσιάμογλου, Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης, Α΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Άρης Νινίκας, Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Χιώτης, Βοηθός σκηνογράφου: Δανάη Πανά, Βοηθοί φωτιστή: Ιφιγένεια Γιαννιού, Αθανασία Λάζου, Σταματία Σαπατόρη, Οργάνωση παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη
Παίζουν: Χρίστος Στυλιανού (Κρίστιαν), Στεφανία Ζώρα (Το μικρό κοριτσάκι), Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Μίκαελ), Σταυρούλα Αραμπατζόγλου (Μέττε), Κωνσταντίνος Λιάρος (Λαρς), Ιωάννα Παγιατάκη (Ελένε), Γιολάντα Μπαλαούρα (Έλσι), Βασίλης Σπυρόπουλος (Χέλγκε), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Πία), Νίκος Καπέλιος (Χέλμουντ), Νίκος Λύτρας (Παππούς), Νεφέλη Ανθοπούλου (Πάουλα), Γιάννης Παρασκευόπουλος (Κιμ), Βασίλης Παπαγεωργίου (Μπάτοκαϊ).
Έγραψαν για την παράσταση
«Μπήκαμε στην πιο προκλητική παράσταση της χρονιάς!».
Παράλλαξη, Γιώτα Κωνσταντινίδου
«… Εκεί που το δικό σου βλέμμα συναντά το βλέμμα του άλλου. Εκεί που η δική σου αλήθεια ψάχνει να βρει την αλήθεια του άλλου. Εκεί που —όπως στην ονειρεμένη καταληκτική σκηνή— εξαγνισμένος, πρέπει να αποφασίσεις με «ποιους θα πας και ποιους θ’ αφήσεις». Μια μοναδική, σπουδαία στιγμή για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το θέατρο της Θεσσαλονίκης».
Σκηνοβασίες
«Ο ευρηματικός και ιδιαίτερα ταλαντούχος σκηνοθέτης Γιάννης Παρασκευόπουλος επέλεξε να έρθει αντιμέτωπος με ένα δύσκολο, σκοτεινό και σκληρό έργο προσφέροντας σε όλους μας το δώρο μιας μοναδικής, γνήσιας θεατρικής εμπειρίας, μιας μαγικής παράστασης που κανείς δεν πρέπει να χάσει….Πρόκειται για μια παράσταση γροθιά στο στομάχι.»
Φιλμ Νουάρ
«…Δράμα και κωμωδία σε μια περφόρμανς φεστιβαλικών προδιαγραφών. Δείτε την. Θα σας γοητεύσει και θα σας ξεβολέψει».
Lavart
«Η καλύτερη παράσταση που ανέβηκε στην πόλης φέτος είναι αποτέλεσμα ενός συνόλου εξαιρετικού…».
Parallaxi, Γιώργος Τούλας
«Κάτι καλό συμβαίνει στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος… Σκηνοθετικά ο Γιάννης Παρασκευόπουλος τα κατάφερε… Στη Θεσσαλονίκη είναι το θεατρικό «θέαμα» της σεζόν, όλη η πόλη τη συζητά και τη συστήνει ο ένας στον άλλο. Τα θερμά μου, επομένως, προς όλους. Και να μην τα έδινα εγώ, στο τέλος μίλησε το χειροκρότημα και τα απανωτά μπιζ και μπιζ».
ATHENS VOICE, Στέφανος Τσιτσόπουλος
«Βιώνοντας ανατριχιαστικά ρεαλιστικές ερμηνείες και αναπάντεχες σκηνοθετικές ανατροπές και ευρήματα, θα ζήσετε σε πραγματικό χρόνο, μια γιορτή στην οποία θα νιώσετε πως συμμετέχετε, γιατί έχω τη βεβαιότητα, πως δεν θα σας αφήσει ανεπηρέαστους συναισθηματικά, ψυχολογικά και σωματικά».
Art&Life
«ΓΚΙΑΚ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη.
Έναρξη: 12 Οκτωβρίου 2017
ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Το έργο «Γκιακ», η θεατρική μεταφορά της βραβευμένης συλλογής διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου, σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη, «η συγκλονιστική εξομολόγηση ψυχής» που έδρεψε δάφνες από κοινό και κριτικούς επανέρχεται στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών από τον ερχόμενο Οκτώβριο, αμέσως μετά από μια σύντομη στάση στη ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.
Τα βίαια τραύματα του πολέμου οι ανομολόγητες πράξεις, η «φιλήσυχη» υποκρισία όλων, βγαίνουν στην επιφάνεια μέσα από τις ιστορίες που εκμυστηρεύονται οι συνδαιτημόνες ενός τραπεζιού μιας οικογενειακής γιορτής.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη, Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα, Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας, Μoυσική σύνθεση- αυτοσχεδιασμοί: Μιχάλης Σιώνας, Βοηθοί σκηνοθέτη: Βασίλης Καλφάκης, Σμαρώ Κώτσια, Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Στυλιανή Δάλλα, Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Σταύρου, Οργάνωση παραγωγής: Μarleen Verschuuren
Παίζουν: Ιωάννα Δεμερτζίδου, Παναγιώτης Παπαιωάννου, Νικόλαος Κουσούλης, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Δημήτρης Μορφακίδης, Μιχάλης Σιώνας, Άννη Τσολακίδου
Έγραψαν για την παράσταση
«… Η Μαυραγάνη, που είναι σπουδαία περίπτωση, μαζί με επτά ηθοποιούς του ΚΘΒΕ στήνουν μια παράσταση που καρφώνεται στο μυαλό σου σαν πρόκα, σαν ένα έντομο που μπήκε λαθραία από το αυτί και ακούς το δυνατό του βουητό μες το κεφάλι σου, να σε βασανίζει. Να δείτε το Γκιάκ. Είναι θεάτρο με τα όλα του και μαζί μια πολαρόιντ από αυτές που οι άνθρωποι δεν θα έβγαζαν ποτέ και δεν θα κουβαλούσαν ποτέ στο πορτοφόλι τους. Γιατί τα πρόσωπα κάποιων δεν θα ήταν χαμογελαστά. Θα τα σκίαζε ένα σκοτάδι. Σπουδαία δουλειά».
Parallaxi, Γιώργος Τούλας
«Από την είσοδο στο «Μικρό» ο θεατής εισπράττει την αύρα ενός θεατρικού επιτεύγματος… Μέσα στη συνθήκη οικογενειακής μάζωξης, η Γεωργία Μαυραγάνη καθοδήγησε επτά εξαιρετικούς ηθοποιούς του Κ.Θ.Β.Ε σε μια ξέφρενη εξιστόρηση γεγονότων… Η δραματουργία έχει κανόνες. Η σκηνοθέτις τους σεβάστηκε μεν, πλούτισε δε την αφήγηση με τόσα ευφάνταστα ευρήματα, τόσες αναπάντεχες ανατροπές, τόσους άψογους συγχρωτισμούς.. Της αξίζουν έπαινοι και θαυμασμός, επειδή δεν ήταν διεκπεραιωτική. Κατέθεσε εμφανώς πολλή και σκληρή δουλειά, δίνοντάς μας μια κάθε άλλο παρά επίπεδη αφήγηση. Συγκρουσιακές καταστάσεις κι η αδρεναλίνη στα ύψη. Ευφυή ευρήματα…».
Επί Σκηνής, Παύλος Λεμοντζής
|
«Ένα από τα πιο δυνατά θεατρικά «δώρα» που έλαβα τον χειμώνα ήταν το συναρπαστικό «Γκιάκ» που φιλοξενεί το Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη… Η Γεωργία Μαυραγάνη μετέφερε με οίστρο στη σκηνή τη συλλογή έξοχων διηγημάτων του καίριου Δημοσθένη Παπαμάρκου «Γκιάκ».Δυνατή η διασκευή που έκανε και εμπνευσμένος ο τρόπος που «φώτισε»τις ιστορίες αλλά και που κίνησε τους εξαίρετους ηθοποιούς της. Τι ομαδάρα είναι αυτή; Τι χημεία! Τι δέσιμο –ψυχής…”.
Enikos.gr, Απαγορευμένη αντζέντα, Βασίλης Μπουζιώτης
«Αγόγγυστα οι αρβανίτικες ιστορίες που φέρουν γέλια και δάκρυα στα πρόσωπα. Λόγια καθαρά, κουβέντες ξάστερες. Αφέσου στο «φεύγα» της παράστασης που διασκεύασε και σκηνοθέτησε με τον πιο μαγικό τρόπο η Γεωργία Μαυραγάνη. Στον πόλεμο σαν πας, όταν γυρίσεις, τίποτα δεν θα είναι ίδιο. Έτσι και η Γεωργία. Παίδεψε, παιδεύτηκε, έξυσε πληγές και πήγε παραπέρα την καλλιτεχνικής της ιδιότητα. Εκεί που σπάνε οι μπάρες και λυγάνε οι φραγμοί…».
Rejected, Γιώργος Παπανικολάου |
«Μια ιστορική στιγμή του Μικρού Θεάτρου της Μονής Λαζαριστών που αξιώνει σε όποιον μετέχει να βγαίνει αλλαγμένος και βαθιά προβληματισμένος-ειδικά μετά την τελευταία επωδό που απευθύνεται άμεσα στο θεατή και που εύλογα δεν αποκαλύπτουμε. Γίνεται ένας ΑΛΛΟΣ… Η ευρηματική αφήγηση του βιβλίου του Δημοσθένη Παπαμάρκου απογειώθηκε από την εξ’ ίσου ευρηματική σκηνοθεσία και διασκευή της Γεωργίας Μαυραγάνη. Τα λιτά σκηνικά / κοστούμια αποδίδουν μοναδικά τη σκηνή της επιστροφής στο χωριό με τη δημοτική μουσική να έχει ρόλο πρωταγωνιστή στο όλο δρώμενο…». Life-Events.gr, Φαίδρα Φουντουλάκη
«ΤΑ ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ» της Έμιλυ Μπροντέ
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός.
Έναρξη: 26 Οκτωβρίου 2017
ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (EMΣ)
Ο ανεκπλήρωτος έρωτας του Χήθκλιφ και της Κάθριν θα «ανοίξει» φέτος την αυλαία της χειμερινής θεατρικής σεζόν και θα «ζωντανέψει» και πάλι στη σκηνή του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Τα «Ανεμοδαρμένα ύψη» της Έμιλυ Μπροντέ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού, μία από τις μεγαλύτερες ερωτικές ιστορίες όλων των εποχών, επανέρχονται για να μας καθηλώσουν με την άγρια ποιητική τους δύναμη, την ταραγμένη και σκοτεινή τους ατμόσφαιρα και για να φωτίσουν αριστοτεχνικά τις ρομαντικές αλλά και βίαιες πλευρές του απόλυτου αλλά και καταστροφικού έρωτα των ηρώων του.
Ήρωές του είναι τα μέλη δύο οικογενειών, που κατοικούν σε απομονωμένα σπίτια στα χερσοτόπια του Γιόρκσαϊρ. Η Μπροντέ παρουσιάζει την ιστορία της καταστροφής των ηρώων, φέρνοντας στην επιφάνεια τα απελπισμένα και παράφορα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης, με τρόπο αντίστοιχο της αρχαίας τραγωδίας.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Mετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός, Δραματολόγος παράστασης: Αντώνης Σολωμού, Βοηθός σκηνοθέτης- Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Μπεζίκη, Σκηνικά: Γιάννης Θαβώρης, Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου, Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου, Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης, Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώλικα Πουλοπούλου, Βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Ευταξία, Β΄ Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Όσσα, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας (Χήθκλιφ), Αίγλη Κατσίκη (Ισαβέλλα), Γιώργος Κολοβός (Έντγκαρ), Αγγελική Νοέα (Φράνσις), Ορέστης Παλιαδέλης (Ιωσήφ), Μαριάνθη Παντελοπούλου (Κάθριν), Γρηγόρης Παπαδόπουλος (Χίντλεϋ), Κωστής Ραμπαβίλας (Έρτον), Αρετή Σεϊνταρίδου (Κάθυ), Έφη Σταμούλη (Νέλυ), Ορέστης Χαλκιάς (Λίντον).
Έγραψαν για την παράσταση
«Είδα τα «Ανεμοδαρμένα ύψη»… έρχομαι να καταθέσω πως με συνάρπασαν, με καθήλωσαν,με συγκλόνισαν αληθινά …«Συνάντησα» ξανά την Έμιλυ Μπροντέ που είχα «γνωρίσει» και αγαπήσει μικρός και εντυπωσιάστηκα από τον αξιοζήλευτο τρόπο που ο καίριος Γιάννης Καλαβριανός «μετέφερε» στη σκηνή… Βρήκα την διασκευή του αληθινά εμπνευσμένη-κράτησε όλους τους ακριβούς «άσσους» της ιστορίας και υπογράμμισε τα χαρακτηριστικά των ηρώων της- και την σκηνοθεσία του εξαιρετική. Πρόκειται κατά τη γνώμη μου για την πληρέστερη και πιο άρτια παράστασή του-και δεν έχει κάνει λίγες. Εύρυθμη δουλειά, ατμοσφαιρική, καλαίσθητη, αρμονική, καμωμένη με πολύ μεγάλο μεράκι και ψυχή.»
Enikos.gr, Απαγορευμένη αντζέντα, Βασίλης Μπουζιώτης
«Μια παράσταση-διαμάντι που κανένας φίλος του καλού θεάτρου δεν πρέπει να χάσει…»
Φιλμ Νουάρ, Δελίνα Βασιλειάδη
«… Άψογος ο τρόπος με τον οποίο εναλλάσσονται οι εποχές, μεγαλώνουν οι ήρωες, τρέχει ο χρόνος μιας και οι Καλαβριανός – Σταμούλη μπόρεσαν και συμπύκνωσαν την εναλλαγή ηλικιών και ανέμων με μια πολύ όμορφη γλώσσα-time capsule: κανένα κενό, απρόσκοπτη εξέλιξη. Αναμετρώνται με μεγάλο, εμβληματικό έργο, παρατεταμένη κραυγή γενεών και μοτίβων… φαίνεται το καλό το «κλασικό» που θα συνεπάρει τη θεατρόφιλη Θεσσαλονίκη «κοπής ΚΘΒΕ» που τα τιμά αυτά τα «αθάνατα»… Κι εδώ παρατεταμένο χειροκρότημα, κι εδώ like…»
ATHENSVOICE, Στέφανος Τσιτσόπουλος
«…Έργο με υψηλά νοήματα, που κρατά σε εγρήγορση τον θεατή… χωρίς να κουράσει χωρίς κοιλιές ή περιττές αναφορές, κρατά τον θεατή διαρκώς σε εγρήγορση, παρασύροντάς τον απερίσπαστα στον κόσμο της Μπροντέ… Γενικότερα, προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός πως όλες οι ερμηνείες της παράστασης είναι κεντημένες με δεξιοτεχνία από τη σκηνοθεσία, αλλά και τους ηθοποιούς, που φαίνεται να δίνουν καθένας το δικό του προσωπικό στοιχείο στο ρόλο του..» Εφημερίδα Μακεδονία, Κυριακή Τσολάκη
περισσότερα: Times News
No comments:
Post a Comment