Πέντε ιστορικά κτίρια της Αθήνας ανοίγουν τις πόρτες τους για να υποδεχθούν το Άνοιγμα στην Πόλη του Φεστιβάλ Αθηνών. Το νεοκλασικό οικοδόμημα του Μικρού Χρηματιστηρίου με την εντυπωσιακή εσωτερική διακόσμηση φιλοξενεί δύο παραστάσεις: Στο στόμα του λύκου από την Ομάδα Πλεύσις σε σκηνοθεσία Αντώνη Κουτρουμπή και Οι κόρες – Η νέα ποιητική της Αθήνας από την ομάδα bijoux de kant σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.
Στον νεογοτθικό ναό της Αγγλικανικής εκκλησίας του Αγίου Παύλου η Χριστίνα Μαξούρη θα δώσει μια συναυλία με τίτλο 20+1 μεταπολεμικά λαϊκά τραγούδια με μπαρόκ ορχήστρα, όπου για πρώτη φορά θα ερμηνευτούν ρεμπέτικα τραγούδια σε μπαρόκ διασκευή. Στο εμβληματικό βιομηχανικό συγκρότημα του Παλαιού Ατμοηλεκτρικού Σταθμού της ΔΕΗ στο Νέο Φάληρο, η Αγγελική Γκιργκινούδη με την ομάδα vice versa δίνουν την παράσταση Πεντηκοστή του Νταίηβιντ Έντγκαρ με τη συμμετοχή ηθοποιών και προσφύγων από 13 χώρες. Στην Ελευσίνα, Το Παλαιό Ελαιουργείο, ένα σαπωνοποιείο του 19ου αιώνα που έχει μετατραπεί σε χώρο πολιτισμού, φιλοξενεί την παράσταση Λουιζέττα: το καμαρίνι μιας επανάστασης από την ομάδα ODC Ensemble σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα συμμετέχουν σε μία τέτοια παραγωγή μαζί με τους καλλιτέχνες ηθοποιούς, μουσικούς και εικαστικούς, μαθητές με ειδικές δεξιότητες από το Ειδικό Γυμνάσιο Ελευσίνας. Και τέλος, άλλος ένας μη θεατρικός χώρος που φέτος γίνεται και αυτός θεατρικός για τις ανάγκες του Ανοίγματος στην Πόλη, είναι το κτίριο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών που βρίσκεται μέσα σε μία έκταση 250 στρεμμάτων στην περιοχή του Βοτανικού. Εκεί θα φιλοξενηθεί η παράσταση Το ξύπνημα της μνήμης. Παιδιά – πρόσφυγες του ελληνικού Εμφυλίου από την Εταιρεία Θεάτρου Παίκτες σε σκηνοθεσία Μαρίας Σάββα.
Έλλη Παπακωνσταντίνου – ODC Ensemble
Λουιζέττα: το καμαρίνι μιας επανάστασης
ΠΑΛΑΙΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
22-25 Ιουνίου, 21:00
Η επανάσταση παίρνει τη μορφή ενός αναλλοίωτου φαινομένου που μας πιέζει από όλες τις πλευρές και που το ονομάζουμε Αναγκαιότητα. Μπροστά σε τούτο το ανεξιχνίαστο κράμα του καλού και του κακού ορθώνεται το «Γιατί;» της Ιστορίας.
Βικτόρ Ουγκώ, 1793.
Βικτόρ Ουγκώ, 1793.
Λουιζέττα (όπως αποκαλούσε χαϊδευτικά την καρμανιόλα ο Μαρά) της Έλλης Παπακωνσταντίνου διαδραματίζεται στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας, όπου παρακολουθούμε τα γυρίσματα μιας ταινίας με θέμα την αστική δημοκρατία και τη Γαλλική Επανάσταση. Τι συμβαίνει, όμως, στα διαλείμματα των γυρισμάτων; Πώς σχετίζεται ο σημερινός άνθρωπος με το τρίπτυχο «ελευθερία-ισότητα-αδερφοσύνη»; Στην παράσταση ακούγονται κείμενα των Ζαν Πωλ Μαρά, Ραούλ Βανεγκέμ, Ζαν Ζακ Ρουσσώ, Γκυ Ντεμπόρ, Χάινερ Μίλλερ, αποσπάσματα από την Μαχαμπαράτα, τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη του 1789 κ.ά.
Μεγάλος πρωταγωνιστής όμως είναι οι μαθητές με ειδικές δεξιότητες του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ελευσίνας, που συνεργάζονται με ηθοποιούς, μουσικούς και εικαστικούς.
Η παράσταση θα έχει περιπατητικό χαρακτήρα, ενώ αποτελεί συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με την Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, και επιστέγασμα μιας ευρύτερης συνεργασίας της ομάδας ODC Ensemble με το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ελευσίνας, στο πλαίσιο του προγράμματος Europe Grand Central.
Μεγάλος πρωταγωνιστής όμως είναι οι μαθητές με ειδικές δεξιότητες του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ελευσίνας, που συνεργάζονται με ηθοποιούς, μουσικούς και εικαστικούς.
Η παράσταση θα έχει περιπατητικό χαρακτήρα, ενώ αποτελεί συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με την Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, και επιστέγασμα μιας ευρύτερης συνεργασίας της ομάδας ODC Ensemble με το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ελευσίνας, στο πλαίσιο του προγράμματος Europe Grand Central.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
- Κείμενο – Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου
- Μουσική: Τηλέμαχος Μούσας
- Δραματουργική συνεργασία: Στέλλα Ράπτη, Φιλήμων Πατσάκης
- Βίντεο: Παντελής Μάκκας
- Xορογραφία: Αθανασία Κανελλοπούλου
- Σκηνικά – Κοστούμια: Τέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου
- Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου
- Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Κατσιναβάκη
- Παίζουν: Adrian Frieling, Αναστασία Κατσιναβάκη, Δάφνη Μαρκάκη, Αντώνης Πριμηκύρης, Άλκηστις Πολυχρόνη, Ρόζα Προδρόμου, Θοδωρής Σκυφτούλης, καθώς και εθελοντές, εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ελευσίνας
- Μουσικός επί σκηνής: Νεφέλη Μαρκάκη
- Συμμετέχει ως τραγουδίστρια: Νάσια Γκόφα
- Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
Διάρκεια : 120’ χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€
Αντώνης Κουτρουμπής – Ομάδα Πλεύσις
Στο στόμα του λύκου
ΜΙΚΡΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, Πεσμαζόγλου 1
23-26 Ιουνίου 2017, 21:00
Ένα σπονδυλωτό έργο με θέμα τα διλήμματα του σύγχρονου ανθρώπου και τη λεπτή ισορροπία μεταξύ της προσωπικής επιθυμίας και των κοινωνικών συμβάσεων. Λειτουργώντας αντιστικτικά ως προς τη συμβολική φόρτιση του Μικρού Χρηματιστηρίου Αθηνών, που παραπέμπει στον πλούτο και την υλική ευμάρεια, η σκηνική σύνθεση της ομάδας Πλεύσις έχει επίκεντρο τη φαντασία, τη μνήμη, το οικείο και την ποίηση της μικρής καθημερινής στιγμής. Χωρίς εκφερόμενο κείμενο, αλλά με μια ευδιάκριτη σωματική αφηγηματικότητα, οι ερμηνευτές δημιουργούν ποιητικές φιγούρες που κλείνουν το μάτι στη σκληρή όψη της πραγματικότητας και σχολιάζουν με μαύρο χιούμορ τα αδιέξοδα της ύπαρξης. Ένα σύνθετο θέαμα όπου συνυπάρχουν το σωματικό θέατρο, ο σύγχρονος χορός, το θέατρο αντικειμένων, το εικαστικό περιβάλλον, η σύνθεση ηλεκτροακουστικών τοπίων, live electronics και graphic animation.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
- Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Σκηνικά: Αντώνης Κουτρουμπής
- Ερμηνεία – Χορογραφία: Όλγα Γερογιαννάκη, Αντώνης Κουτρουμπής
- Μουσική σύνθεση – Live electronics: Μηνάς Εμμανουήλ
- Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
- Κοστούμια: Όλγα Γερογιαννάκη
- Μάσκες: Θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού
- Κατασκευή σκηνικού: Δημήτρης Μαρούλης
- Βοηθός σκηνογράφου: Θένια Κουτρουμπή
- Βίντεο – Graphic animation: Ακριβή Αναγνωστάκη
- Κινηματογράφηση – Κάμερα: Ειρήνη Στείρου
Διάρκεια : 100’ χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ/Ανέρτων: 5€
Αγγελική Γκιργκινούδη – Vice Versa
Πεντηκοστή / Νταίηβιντ Έντγκαρ
ΠΑΛΑΙΟΣ ΑΤΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΕΗ, Νέο Φάληρο
23-25 και 28-29 Ιουνίου 21:00, 30 Ιουνίου 23:00
Σε κάποια χώρα της Ανατολικής Ευρώπης, μια τοιχογραφία ανεκτίμητης αξίας –παρόμοια με τον «Θρήνο για τον Χριστό» του Τζιόττο– γίνεται μήλο της έριδος ανάμεσα στην Ορθόδοξη και την Καθολική Εκκλησία, όταν στον ναό όπου βρίσκεται εισβάλλει μια ομάδα προσφύγων, κυνηγημένων από τις αρχές της χώρας. Το έργο πραγματεύεται τη μετανάστευση, την κρατική βία, τις θρησκευτικές αντιπαλότητες, τον ρόλο της τέχνης και την εκμετάλλευσή της από κύκλους συμφερόντων. Στην παράσταση, που σκηνοθετεί η Αγγελική Γκιργκινούδη, εκτός από 6 ηθοποιούς, συμμετέχουν 15 πρόσφυγες από 13 χώρες. Η θεατρική ομάδα Vice Versa ιδρύθηκε το 2009 και τα μέλη της είναι Έλληνες και ξένοι, ερασιτέχνες και επαγγελματίες, φοιτητές και εργαζόμενοι, άνθρωποι από διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα, που αντιστέκονται μέσω του θεάτρου στις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων χρόνων στην Αθήνα, με τις ξενοφοβικές εκδηλώσεις και τα μύρια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
- Μετάφραση: Κυριακή Kαζελίδου
- Σκηνοθεσία: Aγγελική Γκιργκινούδη
- Μουσική: Κώστας Βόμβολος
- Κίνηση: Aγγελική Στελλάτου
- Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
- Σκηνογραφική επιμέλεια: Μυρτώ Λάμπρου
- Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
- Επιστημονική σύμβουλος: Ζακία Άκρα
- Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Ζέρης
- Βοηθός σκηνογράφου: Κωνσταντίνος Κοτσύφης
- Συντονισμός/εκτέλεση παραγωγής: Γιάννης Τσορτέκης
- Παίζουν οι: Άιμαν Αλαμπούντ, Χαλίλ Αλιζάντα, Χοσάμ Αράφα, Νάντια Ζαχούρ, Θάνος Ζέρης, Κωνσταντίνος Κοτσύφης, Θύμιος Κούκιος, Μαρσέλα Λένα, Σιμπλίς Μπα Μούκουρι, Βεντσισλάβ Μπαρντάροβ, Αλεξάνδρα Μπαστάνη, Μοχάμεντ Μπελχέντι, Γκρέις Νουόκε, Ειρήνη Οικονομίδου, Ολάμ Ορέισι, Θέμης Πάνου, Μαντώ Παπαρρηγοπούλου, Σβετλάνα Παραμόνοβα, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Ντημητρίνα Πουέβα, Κρις Ραντάνοφ, Σαϊέν Σαμάντ, Αϊντίμ Τζοϋμάλ, Λίλιτ Τουμασιάν, Γιάννης Τσορτέκης
Τιμές εισιτηρίων, Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ: 5€, Ανέργων: 5€
Διάρκεια: 1 ώρα και 45’ χωρίς διάλειμμα
περισσότερα: Times News
No comments:
Post a Comment